شناسهٔ خبر: 54503920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:اساس آژانس بین المللی انرژی اتمی اندیشه های استکباری است

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اساس آژانس بین المللی انرژی اتمی اندیشه های استکباری است و همواره به دنبال تبعیض و آپارتاید علمی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به قطعنامه اخیر آژانس بین المللی هسته ای علیه ایران افزود: نباید امیدی به آژانس داشته باشیم و از مسئولان تقاضا می‌شود  سطح همکاری با آژانس را کاهش دهند و خروج از آژانس را در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: نگاه آنها به ایران این است که این کشور را به عقب افتادگی و وابستگی برگردانند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: مجموعه آژانس بین المللی اتمی همیشه با پشتیبانی از استکبار و مانع تراشی در مسیر  پیشرفت کشورهای در حال توسعه امتحان خود را پس داده است.

وی تاکید کرد: فلسفه تاسیس آژانس بین المللی انرژی اتمی انحصار دانش و قدرت هسته ای برای کشورهای استعماری و ایجاد محدودیت در عرصه های دانش و فناوری هسته ای و محصولات دانش بنیان هسته ای برای کشورهای در حال توسعه است.

صفایی بوشهری گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در حقیقت آژانس استکبار ساخته است که هر چه پیشرفت کنیم آنها بیشتر محدودیت ایجاد می کنند.

اجازه ندهیم هویت انقلاب وارونه جلوه کند

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام (ره) افزود: امروز دشمن به دنبال تحریف انقلاب و پنهان کردن عظمت انقلاب است نباید اجازه دهیم هویت و حقیقت انقلاب به خصوص برای جوانان وارونه جلوه داده شود.

صفایی بوشهری تاکید کرد: مراقب باشید حقیقت و جوهره انقلاب به وسیله دشمن تحریف نشود و دستاورد انقلاب در قالب جهاد تبیین برای جامعه بازگو شود.

وی اضافه کرد: در مقابل تهاجم تحریم دشمن ما باید به دنبال جهاد تبیین باشیم.

صفایی بوشهری گفت:تمام تجلی این انقلاب  به وسیله امام راحل است و باید مراقب بود دوباره ارتجاع صورت نگیرد.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال بازگشت ایران به عقب که همان سبک زندگی غربی، وابستگی، فساد، ظلم و ستم است.

امام جمعه بوشهر گفت: بسیاری از دشمنان داخلی و خارجی انقلاب با دروغ و تهمت و برنامه ریزی گوناگون در مسیر انحراف واقعیت‌های انقلاب هستند که باید آنها را با خدمتگزاری به مردم اصلاح کرد.

وی تاکید کرد: از ایمان و سرمایه ایمان استفاده کنیم و مترتب بر ایمان عمل صالح انجام دهید و در راه انقلاب با نگاه دینی فعالیت کنید.

امام جمعه بوشهر گفت: بسیاری القا می کنند انقلاب به بن بست رسیده این ادعای دشمن در روزهای اول انقلاب نیز مطرح شد که امام راحل در آن روزها اعلام کردند "خودتان به بن بست رسیده اید" انقلاب اسلامی ایران به بن بست نمی رسد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران تا ولایت فقیه دارد هیچ وقت به بن بست نمی رسد ولایت فقیه انقلاب را بیمه می کند.

هنر باید از انحصار امپریالیسم هنری خارج شود

امام جمعه بوشهر با اشاره به توهینی که به تازگی به ساحت مقدس امام رضا (ع) شده است گفت: کسانی که این چنین برخورد می کنند سر در آخور صهیونیزم بین الملل دارند اینها از هنر که یک مقوله الهی و مقدس است با نگاه ضد انسانی و ضد بشری به مقدسات توهین می کنند.

وی این اقدام نا به جا را محکوم کرد و افزود: خواهان تحول عظیمی در عرصه هنر آسمانی برای هنر در جهان هستیم.

صفایی بوشهری گفت: امروز هنر در انحصار امپریالیسم هنری است که باید از چنگال و اسارت این چرثومه های استکبار نجات داده شود و در خدمت مردم و فرهنگ متعالی علوم انسانی قرار گیرد.

وی از مسئولان استانی و کشوری خواست که با توجه به شرایط خاص آب و هوایی استان بوشهر قطعی آب و برق در این استان به کمترین میزان برسد.

نظر شما