شناسهٔ خبر: 54492976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حجت‌الاسلام احمد مروی:

امام علی(ع) در زمان خود دیدگاه دانش‌بنیانی داشت

موج نیوز

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: دشمنان و استعمارگران دنبال این هستند که ساحت دین را از ساحت اقتصاد جدا نمایند و این اقدام را انجام داده و نتیجه گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی طی سخنانی ضمن تسلیت حادثه مرگبار قطار مشهد به یزد عنوان کرد: حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان برای رشد و تقویت آنها بدون نگاه سوداگرانه و سودجویانه از وظایف و برنامه‌های این نهاد است.

حجت‌الاسلام مروی این سخنان را در دومین نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای دانش‌بنیان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی بیان کرد و ادامه داد: دشمنان و استعمارگران دنبال این هستند که ساحت دین را از ساحت اقتصاد جدا نمایند و این اقدام را انجام داده و نتیجه گرفته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه متذکر شد: دشمنان ابتدا افکار را در جهتی که خودشان می‌خواهند سوق داده و سپس کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند و این کار دشمن برای ملت‌ها بسیار پرهزینه و برای دشمن بسیار کم‌هزینه است.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در زمان خود دیدگاه دانش‌بنیانی داشت اظهار کرد: آن حضرت زمین‌های زیادی را آباد و قناتهای زیادی را ایجاد کرد، اما دشمنان با ظرافت هر جا عکس امام علی(ع) را کشیدند یک شمشیر دست آن حضرت کشیدند و به ما معرفی کردند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین تصریح کرد: اگر ایجاد کار و نخلستان و قنات و چاه، یک کار  دنیایی و مادی بود آنحضرت عمر خود را صرف کار بیهوده نمی‌کرد از منظر آن حضرت کار و تلاش و تولید، عبادت است.

حجت الاسلام مروی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با توقف تولید و دانش در کشور و واردات بی رویه از خارج، سلطه دشمن هم می‌آید و کسانی هم که تولیدگر هستند و جنس نامرغوب تولید می‌کنند به استعمار کمک می کنند.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب حدود ۱۰ سالاست که در حوزه اقتصاد، کار و کارگر و معیشت شعارهای سال را نامگذاری می‌کنند، این یعنی ساحت دین و اقتصاد جدا نیست.

حجت الاسلام مروی در خاتمه خاطرنشان کرد: بعضی از وارد کننده‌ها فقط نگاه سوداگرانه دارند و با کار خود به کشور خیانت و جوانان را بیکار می‌کنند، آنها همواره در مقابل شرکتهای دانش‌بنیان مقاومت می کنند، بنابراین در مقابل آنها باید ایستاد و مبارزه کرد.

نظر شما