شناسهٔ خبر: 54450371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار وزیر کشور عراق با وحیدی انجام شد؛

امضای دو تفاهم‌نامه امنیتی و زیارتی بین ایران و عراق/ حذف تدریجی روادید سفر به عراق

تهران- ایرنا- وزیر کشور از امضای دو تقاهم‌نامه امنیتی و زیارتی با همتای عراقی خود خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، احمد وحیدی روز سه‌شنبه پس از دیدار عثمان الغانمی همتای عراقی خود در جمع خبرنگاران گفت: در نشست‌ با وزیر کشور عراق درباره مسایل مرزی، توسعه همکاری استان‌های مرزی و توسعه زوار دو کشور صحبت کردیم.

وی ادامه داد: نتیجه این نشست امضای دو تقاهم نامه امنیتی و مربوط به زوار اربعین بود و با توجه به بحث‌های خوبی که انجام شد امیدواریم مسایل خوبی در بحث امنیت و تجارت مرزی و زوار داشته باشیم.

وزیر کشور درباره فراهم شدن تسهیلات زوار عراقی از سوی ایران، گفت: قصد و اراده طرفین تسهیل این موارد است و دوستان ما در عراق قول‌های خوبی دادند تا زایران ما برای عتبات و عالیات و در ایام عرفه، محرم و اربعین با سهولت و با لغو روادید بتوانند حضور پیدا کنند.

وی افزود: در مقابل ما هم زمینه را فراهم خواهیم کرد شرایط زائران عراقی برای حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) و مشهد مقدس و حرم حضرت معصومه(س) و سایر مراکز مذهبی تسهیل شود.

عثمان الغانمی وزیر کشور عراق هم درباره دیدارش با وزیر کشور ایران و حذف ویزای زمینی سفر به خبرنگاران گفت: امروز با سفر به تهران دیدار دوستانه و طولانی با وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران داشتیم.

وی افزود: بحث امنیت مرزهای مشترک دو کشور و بسیاری پرونده‌های دیگر در این نشست بررسی شد. همچنین بحث عبور غیرقانونی از مرزها، قاچاق مواد مخدر و انسان مورد بحث قرار گرفت.

نظر شما