شناسهٔ خبر: 54409594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

بازتاب سخنرانی مقام معظم رهبری در رسانه‌های جهان و عربی

بیانات امروز (شنبه) حضرت ایت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام و هشدار ایشان درباره نقش دشمنان در ضربه زدن به کشور در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین سخنرانی امروز مقام معظم رهبری در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در رسانه‌های گروهی صوتی تصویری و نوشتاری و شبکه‌های اجتماعی جهان بازتاب گسترده‌ای یافت.

خبرگزاری رویترز در بازتاب بیانات رهبر تیتر زد:  رهبر ایران «دشمنان» در ایران ناآرامی ایجاد کردند تا جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.

این رسانه انگلیسی نوشت: رهبر ایران در نطقی تلویزیونی گفت: امروز، مهم ترین امید دشمنان این است که بر اساس اعتراضات عمومی به کشور ضربه بزنند... اما محاسبات دشمنان  همچون بسیاری از محاسبات قبلی آنها غلط است.

در گزارش رویترز که سوئیس اینفو نیز آن را بازنشر کرده، آمده است: رهبر ایران روز شنبه دشمنان را در اعتراضات اخیر در ایران مقصر دانست .

وی همچنین گفت: دشمنان علیه ایران «جنگ روانی» به راه انداخته اند و ایران را متهم به دزدی دریایی دو کشتی یونانی بعد از توقیف تانکر نفتی ایران از سوی آمریکا می کنند.

وی با اشاره به اعتراضات یک هفته ای به دلیل فروریختن ساختمانی در جنوب غرب ایران گفت: امروز دشمنان ایران بیشترین امید را دارند که بر اساس اعتراضات مردمی به کشورضربه بزنند. اما محاسبات آنها غلط است

روزنامه اکسپرس انگلیس نیز تیتر زد: «خشم ایران به جوش آمد: رهبر انقلاب هشدار داد «دشمنان» که می خواهند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند».

بلومبرگ نوشت: توقیف دو نفتکش یونانی در خلیج فارس پاسخ مستقیم به «دزدی» نفت خام ایران توسط یونان و آمریکا در ماه گذشته بود.
بلومبرگ می افزاید مقامات ایرانی پیشتر گفته بودند این کشتی‌ها که هر کدام حدود یک میلیون بشکه نفت حمل می‌کردند، به دلیل ارتکاب «تخلفات فاش نشده» توقیف شدند.

به گزارش گروه امام و رهبری خبرگزاری ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (شنبه) در اجتماع پرشور مردم در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب به مناسبت سی‌وسومین سالگرد عروج آن عزیز سفر کرده، امام خمینی را روح جمهوری اسلامی، شخصیتی حقیقتاً استثنایی وامامِ «دیروز و امروز و فردای ملت ایران» خواندند و تأکید کردند: نسل جوان و هوشمند کنونی برای اداره آینده کشور و رساندن ملت به قله‌های پر شکوه به نرم‌افزاری مطمئن، جامع، شتابدهنده وتحول‌آفرین یعنی درسها و گفتار و رفتار امام نیاز دارد.

ایشان همچنین با بیان توصیه‌هایی مهم، مردم و فعالان انقلابی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را به جلوگیری از هویت‌زدایی از انقلاب و تحریف امام، افشای دروغ و جنگ روانی دشمن، جلوگیری از نفوذ رگه‌های ارتجاع و سبک زندگی غربی، و قدرشناسی از مسئولان انقلابی سفارش کردند

شبکه های تلویزیونی الجزیره، المیادین و پایگاه خبری العهد ارگان حزب الله لبنان هم به طور همزمان این سخنرانی را پوشش دادند

شبکه خبری الجزیره قطر نوشت آیت الله خامنه ای در مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران محاسبات آمریکایی ها و دشمنان را نسبت به کشورش «اشتباه» توصیف کرده و آنان را به تلاش برای تحریک ملت علیه نظام حاکم متهم کرد.

وی افزود امروزه مهم ترین آرزوی دشمنان برای ضربه زدن به کشورمان بر اعتراضات مردمی متکی است اما محاسبات دشمنان همانند بسیاری از محاسبات شان در گذشته اشتباه است. دشمن بر رو در رو کردن ملت با نظام در ایران چشم امید دوخته است و شیوه اعتراضات را در پیش گرفته است.

آیت الله خامنه ای خاطرنشان کرد که یونان به دستور آمریکا نفت ایران را به سرقت برد اما تهران در بازپس گیری آن با موفقیت عمل کرد.

شبکه المیادین لبنان نیز می افزاید آیت الله خامنه ای در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب ایران گفت: انقلاب ایران به دنبال شکست غربی ها در شرط بندی هایشان به یک درخت پایدار تبدیل شده است .

این شبکه با شااره به سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت غربی ها سعی دارند برای ایران قانون حقوق بشر وضع کنند اما این نیرنگی بیش نیست.

تارنمای شبکه تلویزیونی العهد در انعکاس مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و سخنان رهبر معظم انقلاب  نوشت  امام خامنه ای در مراسم ارتحال امام راحل قدس سره فرمودند: محاسبات دشمنان اشتباه است و دشمن دچار توهم شده است اگر تصور کند که می تواند ملت را در برابر نظام اسلامی در ایران قرار دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (شنبه) در اجتماع پرشور مردم در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب به مناسبت سی‌وسومین سالگرد عروج امام خمینی(ره) سخنرانی کردند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما