شناسهٔ خبر: 5437374 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ ميزباني ايران در بزرگترين رويداد تاريخ ورزش‌هاي آبي

پس از کم‌لطفي مسئولان بلندپايه ورزش و عدم اعزام تيم ملي واترپلو به بازي‌هاي آسيايي، بي‌اعتنايي و عدم حضور وزير ورزش و معاونانش براي شرکت در افتتاحيه مسابقات توسعه جهاني واترپلو موجب شد تا بسياري واترپلو را فرزندخوانده وزارت ورزش بدانند.

صاحب‌خبر -

ميزباني ايران در بزرگترين رويداد تاريخ ورزش‌هاي آبي
بي‌اعتنايي وزارت جاي تعجب داشت!
پس از کم‌لطفي مسئولان بلندپايه ورزش و عدم اعزام تيم ملي واترپلو به بازي‌هاي آسيايي، بي‌اعتنايي و عدم حضور وزير ورزش و معاونانش براي شرکت در افتتاحيه مسابقات توسعه جهاني واترپلو موجب شد تا بسياري واترپلو را فرزندخوانده وزارت ورزش بدانند.جاي خالي مسئولان وزارت در افتتاحيه پنجمين دوره رقابت‌هاي توسعه جهاني واترپلو (فيناترافي) نکته‌اي تأمل برانگيز بوده که قطعاً حمايت وزارت از مسابقات بين‌المللي را به شدت زير سئوال خواهد برد.
شايد بتوان افتتاحيه رقابت‌هاي فيناترافي که روز يکشنبه در استخر9 دي برگزار شد را تنها افتتاحيه مسابقات بين‌المللي دانست که هيچ ردپايي از مسئولان ارشد ورزش کشور ميزبان در آن يافت نشد. در اين افتتاحيه که حتي حجت الاسلام محمدحسن ابوترابي‌فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز درآن حضور داشت فقط شاهرخ شهنازي دبيرکل کميته ملي المپيک به عنوان يک مسئول ورزشي شرکت کرد.
اما تماس‌هاي مکرر با اميررضا خادم معاون حقوقي، پارلماني و امور استان‌هاي وزارت ورزش براي جويا شدن علت اين عدم حضور نيز بي‌فايده بود و او پس از يک بار پاسخ به تلفن همراه خود واين‌که در جلسه حضور دارد ديگر به تماس‌ها پاسخ نداد، گويا خادم امور مهم تري را در دست بررسي داشته و فعلا فرصت پاسخگويي به اين‌که چرا کسي از وزارت در افتتاحيه چنين رقابت‌هاي مهمي شرکت نکرده است را ندارد.
البته در نهايت بايد به اين نکته رسيد که وقتي معاون وزير فرصت پاسخگويي نداشته به طورحتم خود وزير درگير مسائل مهم‌تري بوده و حضور واترپلو در رقابت‌هاي بين‌المللي هيچ اولويتي براي او ندارد و شايد آقاي وزير درحال تصميم گيري درخصوص انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال بوده و واترپلو برايش از اهميت کمتري برخوردار است.
از طرف ديگر بايد به اين نکته توجه کرد که اين نوع ميزباني‌ها دستاوردهاي فرهنگي، اقتصادي و سياسي بالايي براي کشور به دنبال داشته و در دوراني که دشمنان نظام از هر راهي به دنبال ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران هستند و موجي از تبليغات منفي عليه کشورمان را به راه انداخته اند حضور همزمان نزديک به 10 کشور آن هم از 4 قاره جهان براي مسابقات ورزشي فرصت بسيار مناسبي است تا با برگزاري هرچه بهتر اين ميزباني وجهه اصلي ايران را به جهان معرفي کرده و توانايي‌ها و ظرفيت هاي کشورمان را به طور شايسته نشان دهند، ولي در واقع با اين بي‌توجهي‌ها از اين نکته اساسي و مهم غافل مي‌مانيم.
به طور حتم غيبت مسئولان ورزشي در افتتاحيه سوال بزرگي در ذهن مسئولان جهاني اين رشته از جمله جياني لونزي رئيس کميته فني واترپلوي فدراسيون شنا جهان(فينا)، مربيان و ورزشکاران ديگر کشورها ايجاد کرده است و بي‌شک اين نکته را ضعف بزرگي نه تنها براي واترپلو بلکه براي ورزش ايران تلقي خواهند کرد.
 

نظر شما