شناسهٔ خبر: 54343658 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حواشی و تصمیمات مجمع عمومی فدراسیون فوتبال/ آخرین تغییرات اسکوچیچ در لیست تیم ملی

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در سالن هگمتانه هتل المپیک آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال از ساعت ۹ صبح امروز (سه شنبه ۱۰ خردادماه) با حضور سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ٨٠ عضو مجمع عمومی فدراسیون در سالن هگمتانه هتل المپیک آغاز شد. اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال امروز قبل از شروع مجمع انتخاباتی رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص حضور نداشتن عزیزی خادم در این جلسه صحبت‌هایی انجام دادند.

احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: از حضور عزیزی خادم در مجمع اطلاعی ندارم و باید طبق قانون و اساسنامه عمل شود. تا آنجا که من می‌دانم ظاهرا حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال نامه‌ای به عزیزی خادم ارسال کرده و حضور او را در جلسه امروز منتفی دانسته است.

خداد افشاریان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم گفت: با توجه به اینکه دبیر مجمع و دبیر فدراسیون فوتبال، هر ۲ کامرانی‌فر است و با توجه به تایید کمیته استیناف بحث حضور عزیزی خادم از دستور مجمع امروز کنار گذاشته شده است.

مهرداد سراجی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: براساس حکم کمیته اخلاق و تایید کمیته استیناف عزیزی خادم از حضور در تمامی مجامع و فعالیت‌های فوتبالی محروم است و به همین دلیل امروز امکان حضور او در نشست مجمع وجود ندارد. 

محرومیت دائم عزیزی خادم از حضور در فدراسیون فوتبال 

پس از آغاز مجمع، حسن کانرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: عزیزی خادم که از سوی کمیته اخلاق به دو سال محرومیت از فعالیت های فوتبالی محکوم شده بود پس از پایان محرومیت نیز نمی تواند به فدراسیون فوتبال بازگردد.

شهاب الدین عزیزی خادم رئیس سابق فدراسیون فوتبال بعد از اینکه در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان انتخاب شد به خاطر تخلفات آشکاری و حاشیه‌های فراوانی مانند جادوگری که حول مدیریت او شکل گرفت با موافقت اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در بهمن سال گذشته از ریاستش عزل شد تا اعضای هئیت رئیسه فدراسیون فوتبال در مجمع راجع به انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال تصمیم گیری کنند.

بعد از رای گیری که بین اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد در نهایت با ۸ رای او از سمت ریاست فدراسیون فوتبال ایران کنار گذاشته شد و اعضا تصمیم گرفتند تا قبل از شروع مجمع انتخاباتی میرشاد ماجدی را به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب کنند. طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال ظرف مدت ۳ ماه پس از تقاضای کناره گیری رئیس فدراسیون مجمع فدراسیون فوتبال برگزار و موضوع برکناری عزیزی خادم در آنجا به رای گذاشته می‌شود.

علی خطیر از مجمع عمومی فدراسیون اخراج شد. 

تاریخ انتخابات فدراسیون فوتبال 

قرار است انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ هشتم شهریور برگزار شود. 

بیشتر بخوانید

اسکوچیچ آبی پوشان را از لیست تیم ملی خط زد 

۵ ملی پوش تیم استقلال که برخلاف نظر اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران، دربازی دیروز تیمشان حضور داشتند از اردوی تیم ملی خط خوردند و اسکوچیچ درحال برررسی است تا جانشینان این پنج بازیکن رامعرفی کند.  

همچنین محمدحسین کنعانی زادگان که در اردو حضور داشت به دلیل محرومیت و پس از گفت و گو با اسکوچیچ اردو را ترک کرد. 

نظر شما