شناسهٔ خبر: 54341357 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عدم تصویب گزارشات مالی و اعتراض جدی اعضا؛ بررسی در مجمع بعد از انتخابات

مجمع فدراسیون فوتبال| عزل سراجی، ابقای اصولی براتی و حیدری؛ هیات رئیسه از رسمیت افتاد؟/ عزل عزیزی خادم قطعی شد؛ تصویب انتخابات در 8 شهریور

مجمع فدراسیون فوتبال با حضور مدعوین و اعضای مجمع در هتل المپیک آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مجمع عمومی سالیانه فدراسیون فوتبال با دستور جلسات مهم و سرنوشت‌ساز برای تعیین مسیر فوتبال ملی و باشگاهی کشور طی حداقل یک سال آینده، از حوالی ساعت ۹ صبح امروز (سه‌شنبه - ۱۰ خردادماه ۱۴۰۱) در محل هتل المپیک تهران صورت گرفت.

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال که طبق اساس‌نامه به عنوان عالی‌ترین رکن قانون‌گذار فوتبال ایران شناخته شده‌اند، ۸۹ نفر هستند که به علت عدم تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان و نبودِ دو نماینده از این رشته، ۸۷ نفر واجد شرایط حضور در جلسات و نشست‌ها هستند.

از حوالی ساعت ۸ صبح با حضور اصحاب رسانه در محل برگزاری جلسه، هتل المپیک رنگ‌وبوی مجمع فوتبال را به خود گرفت. مجمع عمومی در سالن هگمتانه برگزار شد و اهالی مطبوعات در سالنی دیگر جای گرفتند.

مهم‌ترین بحث این جلسه مجمع، بررسی دستور عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، به همراه بررسی عزل دائم ۴ عضو از اعضای فعلی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بوده که از همین رو، این مجمع به عنوان یکی از مجامع تاریخی فوتبال ایران تشکیل شد.

منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی پیشین فدراسیون فوتبال به‌عنوان مدعو سرپرست فدراسیون در محل مجمع حاضر شد. هم‌چنین علی خطیر، معاون سابق باشگاه استقلال به عنوان نماینده تراکتور در مجمع حضور یافت.

با وجود تهدیدهای اخیر شهاب عزیزی خادم از ابتدای جلسه خبری از حضور رییس معزول فدراسیون که با حکم کمیته اخلاق و استیناف ۲ سال از حضور در هرگونه فعالیت مربوط به فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم شده نبود. مسئولان حراست فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با توجه به لیستی که در اختیار دارند در ورودی هتل نام افراد را چک کرده تا از وورد افرادی که به جلسه دعوت نشده اما جلوگیری شود. به همین دلیل با توجه به اینکه کامرانی فر دعوت عزیزی خادم را به مجمع کان لم یکن کرده بعید است او را به هتل راه بدهند.

در حالی که قرار بود تصمیم‌‌گیری درباره عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم یکی از محور‌های اصلی این مجمع باشد ولی با توجه محرومیت 2 ساله او از سوی کمیته اخلاق و تأیید از سوی کمیته استیناف، این موضوع از دستور جلسه خارج شده است. با این وجود کامرانی‌فر پس از قرائت دستور جلسه برای اعضا اعلام کرد عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم در دستور کار مجمع قرار خواهد داشت. کامرانی فر اظهار داشت: با توجه به اینکه باید ۲۱ روز قبل دستور جلسه را به اعضا اعلام می کردیم و پس از این تاریخ حکم کمیته اخلاق و استیناف درمورد عزیزی خادم اعلام شد درمورد بند ۱۴ دستور جلسه (مربوط به عزل عزیزی خادم) را اعلام می کنم.

حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد 80 عضو مجمع در جلسه حضور دارند و با توجه به رای باشگاه سایپا آرا واجد شرایط 81 رای خواهد بود. ضمن اینکه اعلام شد نمایندگان فیفا و AFC در جلسه مجمع حاضر هستند.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مجمع حضور نیافت و معاون وی محمد پولادگر در این مراسم حاضر شد.

در ابتدا دستور جلسه مجمع قبلی در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۹ با رای قاطع اکثریت آرا تصویب شد.

 

*عزل عزیزی خادم قطعی شد

در ادامه با رای اکثریت مجمع، دستورجلسه عزل رئیس فدراسیون فوتبال از مجمع خارج شد و به این موضوع پرداخته نشد. بدین ترتیب عزل عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال با تصویب اعضای مجمع فدراسیون فوتبال قطعی شد.

با اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال و با استعلام از فیفا، عزیزی خادم به عنوان فرد محروم نمی تواند در مجمع فدراسیون حاضر شود و عملا عزل او از ریاست فدراسیون فوتبال قطعی شد.

طبق اعلام حسن کامرانی فر، فیفا به صراحت اعلام کرده اگر شخصی طبق حکم ارکان قضایی فدراسیون فوتبال محروم شده باشد حق حضور در جلسه را ندارد و پس از طی دوران محرومیت خود نیز به این دلیل که شرایط احراز صلاحیت را ندارد نمی‌تواند در فوتبال فعالیت کند.

دبیر کل فدارسیون فوتبال عنوان کرد: سوال من از فیفا این بود، شخصی که کمیته اخلاق او را محروم کرده، می‌تواند در مجمع حضور داشته باشد که به صراحت گفتند نه. هر کسی طبق آرای قضایی حضور ندارد شرایط سمت گرفتن را از دست داده است. کسی بخواهد در مجمع باشد باید سمت داشته باشد.

وی ادامه داد: باید یادآوری کنم. همین اساسنامه این موضوع را اعلام کرده است. ما امکان حضور فرد محروم شده را نداریم. شاید این موضوع علی رغم میل باطنی من باشد اما مجبور هستیم. افراد مجمع، شما باید در مورد فوتبال تصمیم بگیرید. طبق قانون فیفا امکان ریاست از یک شخص سلب شده و نمی‌توانیم فرصتی به او بدهیم. آن شخص هر جا هست برایش آرزوی موفقیت می‌کنیم. هر شخصی بوده، خدماتی هم داشته است. امسال سال به شدت مهمی است. همه اتفاقاتی که در این مدت افتاده دچار ابهاماتی شده است. نیاز به مجموعه‌ای داریم تا فوتبال را به صورت قدرتمند پیش ببریم. سال بسیار مهمی پیش روی فوتبالمان است.

 

 

*ماجدی: در یکی از حساس‌ترین و بی‌سابقه‌ترین وضعیت تاریخ فدراسیون فوتبال قرار داریم

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال پس از تسلیت به مردم آبادان اظهار داشت: در یکی از حساس‌ترین و بی‌سابقه‌ترین وضعیت تاریخ فدراسیون فوتبال قرار داریم. خوشحالم که نمایندگان فیفا دیروز بازی استقلال را از نزدیک دیدند و اذعان داشتند چه‌قدر مردم ایران قلب‌شان برای فوتبال می‌تپد. می‌گفتند اگر در تهران نبودیم، باور نمی‌کردیم فوتبال چه‌قدر برای مردم مهم است. امروز وقتش رسیده تا برای آینده فوتبال ایران در مقطعی حساس تصمیم‌گیری شود. در گروه بزرگ با تیم‌های بزرگی هستیم که رقابت با آن ها می‌تواند افتخار بزرگی برای ما باشد.

وی افزود: این فدراسیون علی‌رغم صحبت‌هایی که انجام شد، با ذخیره‌ای بسیار پایین در فدراسیون تحویل گرفتیم و با حمایت‌ها توانستیم مبالغ قابل‌توجهی را جذب کنیم و اعزام تیم‌های مختلف را انجام دادیم. پرداختی‌های بسیار خوبی صورت گرفت و استعدادیابی در استان‌ها هم رخ داد. تا ساعت ۵ عصر روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ بدهی‌ها را صاف کردیم. تا امروز هیچ معوقه مالی نداریم. تمام اردوهای تیم امید بدون هزینه بوده و انجام شده.

وی با اشاره سعی کردیم برای فیفادی‌های تیم بزرگسالان تمام تلاش‌مان برای بازی دوستانه را بکنیم اما نمی‌توان گزینه‌های زیادی داشت. از بین اندک آپشن‌ها کانادا را برگزیدیم که بهترین تیم برای شبیه‌سازی با آمریکا بود اما بعد از عقد قرارداد با یک سری مسائل غیرورزشی مواجه شدیم. مطمئنم پس از بررسی‌ها و شکوائیه، حق فوتبال را می‌گیریم. انجام پروسه بلیت‌های فیفا با کم ترین تنش و اهمال انجام شد و قرعه‌کشی‌اش را هم به فیفا واگذار کردیم. در حال حاضر به حمایت و تصمیمات اصلح اعضای مجمع نیاز داریم و بهترین‌ها از سوی شما رقم می خورد.

 

*پولادگر:چشم دنیای فوتبال اینجاست
محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مجمع اظهار داشت: قرار بود آقای وزیر خدمت دوستان باشند اما موردی ضروری پیش آمد و من در اینجا حاضر شدم. فراموش نمی‌کنم بعد از آزادسازی خرمشهر بدون هماهنگی یک جشن مردمی داشتیم. در کنار آن پس از بازی با استرالیا و صعود تیم ملی به جام جهانیط مردم همانجور به خیابان‌ها ریختند. این تاثیر ورزش است و یک اصل است که ورزشکاران سرداران دوران صلح ملت‌ها هستند. فوتبال از تاثیرگذارترین رشته‌های ورزشی ماست. دیشب با قهرمانی استقلال خیلی دیر به منزل رسیدم. شادی مردم خیلی ارزش داشت ولی این شادی وقتی به مردم منتقل شود، ارزش زیادتری دارد. تاثیر آن را ان‌شااله در حضور قدرتمندانه کشورمان در جام جهانی ببینیم.

وی افزود: مهم‌ترین چیز برای شما منافع ملی است و باید از این فرصت طلایی استفاده کرد تا وفاق باعث تقویت تیم ملی شود. ورزش جایی است که دشمن هدف گرفته، مثل اتفاقی که در بازی تدارکاتی با کانادا رخ داده که باورکردنی نیست. از اتفاقاتی که افتاد تا زمان لغو این توافق، با فشارهای سیاسی رخ داد و این نشان می‌دهد بازی در این میدان چه‌قدر برای‌شان مهم است. بایستی از این فرصت استفاده کرد تا این شرایط را برای مردم‌مان داشت. امروز چشم دنیای فوتبال اینجاست و باید بهترین تصمیم گرفته شود.
 

*عدم تصویب گزارشات مالی و اعتراض جدی اعضای مجمع
با توجه به عدم تصویب صورت‌های مالی فدراسیون، اعلام درخواست شد تا مجمع اجازه بدهد و در مجمع عمومی بعدی تصویب رخ بدهد.
ارائه گزارشات مالی هم به علت عدم تصویب توسط هیات رئیسه و عدم ارائه به حسابرس مستقل انجام نشد که این موضوع اعتراض جدی یکی از اعضای مجمع را به‌همراه داشت. این عضو مدعی بود که ۳ سال هیچ گزارشی تایید نشده و از همه چیزها به بهانه نظر فیفا و Afc تا الان عبور شده اما این مسئله جای بحث خواهد داشت.

*قنبرزاده: محرومیت خزانه دار را ملغی کنید

کامرانی‌فر همچنین پاسخ داد: سه نفر از عزیزان به نمایندگی از همه مجمع انتخاب شوند و بیایند صورت‌های مالی را بررسی کنند و برای مجمع بعدی گزارش تهیه کنند.

قنبرزاده گفت: هر چیزی را نمی‌شود پیشنهاد داد. این موضوع قانونی نیست و پیشنهادش هم مردود است. این که یک کارت بدهید و بگیرید ببرید بالا درست نیست. اعضای مجمع زود این کاغذ را بالا نبرند. 

یحیوی بازرس هم گفت: باید مکلف شوند طبق ماده ۷۴ بازرسان می شود اظهار نظر کند. رسیدگی ما در ۲ سال کذشته کامل است. دوستان می‌توانند با مشاوران حقوقی بدون اطلاع از هیئت رئیسه تصویب و به مجمع ارائه کنند.

منصور قنبرزاده درباره گزارشات مالی اظهار داشت: در ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ قرار بود مجمع عمومی صورت بگیرد که این اتفاق رخ نداد. پیشنهاد می‌کنم صورت‌های مالی که ۲ سال از آن گذشته، یک مجمع فوق‌العاده برایش برگزار شود و محرومیت خزانه‌دار هم برطرف شود و به جمع‌بندی برسد.

کامرانی‌فر پیشنهاد داد که ۳ نفر از اعضای مجمع به نمایندگی از سایر اعضا به بررسی گزارشات مالی بپردازند اما این پیشنهاد با واکنش جدی و سخت یکی از اعضا همراه شد که این مسئله را فاقد وجاهت قانونی و مردود دانست و صورت‌های قانونی باید با نظر حسابرس معتمد مجمع تایید شود.

 

*تصویب انتخابات فدراسیون فوتبال در 8 شهریور

حسن کامرانی‌فر مدعی شد که به علت فقدان امضای اعضای سابق هیات رئیسه، تصویب بسیاری از گزارشات مقدور نیست و در جلسه با جانی اینفانتینو، به او گفته شده که ایران تنها کشوری است که در ۲ سال، ۴ رئیس و سرپرست به خودش دیده که این پذیرفته نیست.
مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در تاریخ ۸ شهریور طبق روال اساس‌نامه با رای حداکثری مجمع، برگزار خواهد شد.

 

*کی شمس: این همه راه از آبادان نیامده ام که این حرفها را بشنوم/ بحث بودجه مهم است

جهانگیر کی شمس، مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان با ایراد به ارائه نشدن صورت های مالی گفت: اساس هر مجمع، تعیین وضعیت صورت های مالی است. صورت های مالی یعنی تمام فعالیت یک شرکت، تعاونی و یک فدراسیون است. گزارشات مالی را که می خواندم نکات مهم زیاد بود. وقتی گزارش بازرسی و حسابرسی هم می گوید که هنوز به ما صورت ها را نداده اند، خواهشم این است که به راحتی از این مساله نگذرند. اگر می‌خواستند، گزارش ها را داده بودند پس قرار نیست صورت ها را بدهند. اگر این گزارش ها ارائه نشود، مجمع قانونی نیست. مهمترین رکن مجامع، همین مورد است. نظر کارشناسی را می خواهم. زمانی که صورت های مالی یک موسسه مردود اعلام می شود، آیا مجمع مبنای قانونی دارد یا خیر؟

حسابرس در بخش کوتاهی گفت که با این حساب مجمع قانونی نیست اما مجمع باید تصمیم گیری کند.

کامرانی فر گفت: صورت های مالی باید توسط هیات رئیسه به تصویب برسد. هیات رئیسه قبلی صورت های مالی را امضا نکرده اند. هیات رئیسه کنونی هم امضا نکرده اند. چندین بار نامه زدیم و از اعضای هیات رئیسه قبل خواستیم که صورت های مالی را امضا و تایید کنند اما این اتفاق صورت نگرفت. دلیل هم این است که به دلیل چند مورد، صورت های مالی مورد تایید قرار نگرفته است. ضمن احترام به فرمایشات شما، صورت های مالی باید بررسی می شود و ما به راحتی از این مساله نگذشتیم. مجمع محترم در صورتی می تواند صورت های مالی را تصویب کند که ابتدا هیات رئیسه آنها را تایید کند. با توجه به عدم تایید هیات رئیسه قبلی و فعلی، این زمان را به فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه بدهند که بررسی های بیشتر انجام شود. درخواست ما این بود و با توضیح اندکی که عرض کردم، شما هم همراهی خواهید کرد که این مشکل را حل کنیم. من نمی خواهم وارد جزییات شوم.

کی شمس بار دیگر تایید کرد که باید شفاف سازی مالی صورت بگیرد و به اینجا نیامده که به این راحتی از این مسائل بگذرد.
ایراد اینفانتینو به فدراسیون فوتبال ایران

کامرانی فر گفت: متاسفانه تایید صورت های مالی مربوط به گذشته است و مقداری از کارها جلو رفت و متوقف شد و الان ضمن احترامی که برای تمام عزیزان قائل هستم، از تمام اعضای هیات رئیسه قبلی هم درخواست کردیم که صورت های مالی را امضا کنند و حتی شفاف‌تر عرض کنم، بخش حقوقی فدراسیون فوتبال درخواست کرد که از طریق نامه‌های معتبر برای این عزیزان ارسال شود اما ارسال این نامه ها امکان پذیر نیست. یک موضوع کوتاه را بگویم. در جلسه ای که با اینفانتینو داشتم یک جمله گفت که آقای ماجدی می تواند شهادت دهد. اینفافنتینو گفت تنها کشوری که در عرض دو سال، چهار رئیس فدراسیون را تجربه کرد و مورد تایید فیفا هم نیست، ایران است. ما باید مسیری را برویم که فدراسیون را به ثبات برساند. یکی از همین موارد، صورت های مالی است. باور کنید ما که در فدراسیون فوتبال هستیم، این دغدغه را داریم. درخواست ما این بود. الان شفاف اعلام کردم و مجدد درخواست می کنم با توجه به اینکه شرایط مالی مهم است، فرصت به ما بدهید که در مجمع عمومی بعدی و نه در مجمع انتخاباتی، این مساله را بررسی کنیم. این فرصت را بدهید که در مجمع عمومی بعدی صورت های مالی را ارائه کنیم.

کی شمس مجددا گفت: رکن اصلی مجامع، عزل و نصب و تعیین هیات رئیسه بعدی است. از نظر قانونی می گویم. بر اساس سابقه می گویم. رکن اصلی تعیین صورت وضعیت مالی است. رکن اصلی تعیین بودجه است. مابقی جزو بندهای غیر مهم هستند. خواهشم این است که صورت های مالی که در مجمع عمومی آتی تعیین می شود با تببین کنید. من ۱۰۰۰ کیلومتر نیامده ام که این موارد را بشنوم.

کامرانی فر گفت: ما باید سه ماه بعد انتخابات را طبق اساسنامه برگزار کنیم. ۱۰ شهریور انتخابات فدراسیون فوتبال برای انتخاب ریاست، نواب رئیس و ... را خواهیم داشت. با توجه به اینکه برگزاری انتخابات باید تاریخ هیات رئیسه تایید شود و این امکان دارد که هیات رئیسه از حد نصاب هم بیفتد، خواهش دارم که همین جا تاریخ انتخابات را تعیین کنید. اگر برای هشت شهریور همین جا عزیزان موافق هستید، اعلام کنید.
اعضای مجمع با آرای خود، برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ هشتم شهریور را تصویب کردند.
مدیرعامل صنعت نفت آبادان: پیشنهاد کامرانی‌فر مردود است

منصور قنبرزاده، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال گفت: مدیرعامل صنعت نفت به درستی گفتند اما یک نکته وجود دارد. پیشنهاد من این است که هیات رئیسه‌های گذشته و فعلی صورت های مالی را تصویب کنند.

کامرانی فر گفت: با توجه به برگزاری انتخابات، ما نیازمند زمان هستیم. سه نفر از عزیزان مجمع به نمایندگی از عزیزان انتخاب شوند و تمام صورت‌های مالی را بررسی و گزارش را برای مجمع بعدی آماده کنند.

کی شمس گفت: ما نمی توانیم هر چیزی را پیشنهاد دهیم. استاد صحبت های شما مبنای قانونی ندارد و پیشنهادش هم مردود است. این که شما بلافاصله می گویید یک کارت قرمز، سبز و زرد بگیرید، خواهش می‌کنم استانداردهای حسابرسی را رعایت کنید. شاید برخی نسبت به مسائل حسابرسی ناآگاه باشند. این پیشنهاد شما مردود است. می‌خواهم مسئولیت مالی آن فدراسیون مشخص شود. این حق و حقوق باشگاه ها و فوتبالی‌هاست و باید بدانیم چه اتفاقی افتاده است.

یحیوی، حسابرس قانونی هم گفت: پیشنهاد آقای کامرانی فر قانونی است. برای مجمع عمومی بعدی مصوب شود که هیات رئیسه صورت های مالی ادوار گذشته را مصوب کند. رسیدگی ما برای هر دو سال تقریبا آماده است. از آن مقطع تا به حال رویدادهایی بررسی شده است. با توجه به اینکه هیات رئیسه‌های قبلی صورت های مالی را تصویب نمی کنند، می توانند هیات رئیسه های فعلی بدون مسئولیت، این صورت ها را امضا کنند.

 

*بررسی گزارشات مالی در مجمع بعد از انتخابات
علی خطیر به‌عنوان مدعو مجمع هم صحبت کرد و ایراداتی را به هیات رئیسه، رئیس سازمان لیگ فوتبال و دستورات مالی وارد ساخت. او مدعی شد هیات رئیسه مصوبه‌ای به حسابرس نداده که حسابرس گفت ما مصوبه مجمع داریم.

علی خطیر، نماینده باشگاه تراکتور اضافه کرد: وقتی رئیس سازمان لیگ که خودش عضو هیات رئیسه قبلی بوده، صورت های مالی را امضا نمی کند، چرا هیات رئیسه فعلی صورت های مالی را امضا کند؟ چه انتظاری دارید؟ خودتان که دستور و امضای هیات رئیسه را نداشتید، نسبت به این مسئله اقدام می کنید؟

خطیر ادامه داد: سازمان لیگ در سال های 96 و 97 تابع فدراسیون فوتبال بوده اما چه اتفاقی رخ داد که سازمان لیگ جزو شرکت های تابعه فدراسیون نیست؟ وضعیت سازمان لیگ چگونه است؟ وظیفه داشتید که صورت های مالی سازمان لیگ را ارایه  و آماده کنید. تخلف کردید. مجمع به شما این اجازه را داده یا فدراسیون؟ چرا صورت های مالی فدراسیون فوتبال در صورت های مالی 99 و 1400 نیست؟

یحیوی در پاسخ به خطیر توضیح داد: مصوبه مجمع برای انتخاب ما موجود است.

در همین رابطه حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل فولاد گفت: کسی زودتر آمده جایی را اشغال کرده اما صورت‌های مالی خودش را هم قبول ندارد. باید از سمت مراجع قضایی پی‌گیری شود.
کامرانی‌فر نیز پاسخ داد: نمی‌توانیم این اختیار را در فدراسیون داشته باشیم، نمی‌توانم زیاد صحبت کنم‌ اما بعد از انتخابات باید این مسائل را بررسی کنیم.

صورت‌های مالی با تصویب حداکثری مجمع در مجمع عمومی بعدی پس از مجمع انتخاباتی بررسی خواهد شد.

 

*استیلی در اتاق خبرنگاران

حمید استیلی مدیر تیم ملی که در هتل المپیک در اردو کنار تیم ملی حضور دارد به اتاق خبرنگارانی که برای پوشش مجمع فدراسیون حضور داشتند مراجعه و مجمع را از ویدئوپروژکتور مشاهده کرد.

 

*احمدزاده: چرا پاداش تیم ملی فوتبال ساحلی را پرداخت نکردید؟

محمد احمدزاده، کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی با وجود  تاکید کامرانی فر پس از مطرح شدن صورت های مالی عنوان کرد: اعتراض دارم چرا  پاداش های بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی را پرداخت نکردید؟  اما کامرانی فر جواب داد درخواست می کنم که درباره مصوبه صحبت کنید. 

ماجدی هم با درخواست از احمدزاده برای در چارچوب مصوبه صحبت کردن توضیح داد: رییس قبلی قراردادها و پاداش های تیم ساحلی را امضا نکرده است. این موضوع در زمان هیات رئیسه جدید امضا شد و امروز اول وقت هم پاداش های شما پرداخت شد.  محتشم در جریان است که هیچ قراردادی به امضای رئیس سابق نرسیده بود. دغدغه ات دغدغه ما هم هست و مطمئن باشید چیزی که فکر می کنید باید در اختیار شما قرار گیرد، قرار می گیرد. 

احمدزاده عنوان کرد پرداخت پاداش ها به صورت های مالی مرتبط است اما ماجدی جواب داد این مسئله هیچ ارتباطی ندارد و کاملا خصوصی است.

 

*ساکت: باشگاه ها تیم دوم و سوم داشته باشند

کامرانی فر با اشاره به بند 12 گفت: باشگاه سپاهان پیشنهادی داده است که تیم ها بتوانند تیم دومی هم داشته باشند. همچنین نیروهای مسلح پیشنهادهایی درباره حضورشان در لیگ داشتند که این دو مورد در دستور جلسه قرار گرفت اما موضوع نیازمند بحث کارشناسی است که سازمان لیگ باید بررسی و هیات رئیسه تصویب و به اجرا بگذارد. این دستور کار قرار گرفته است.

محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان اظهار کرد: همه مسائلی که در فوتبال می گذرد، نباید ما را از اصل توسعه فوتبال دور کند. متاسفانه در شرایطی که این روزها با مشکلاتی  دست و پنجه نرم می کنیم، نباید این اصل را فراموش کنیم. پیشنهاد ما چندین ماه قبل ارائه شد و سازمان لیگ هم ارزیابی درستی داشتند.

موضوع این است که باشگاه های فوتبال مجاز باشند تیم ب خود را در یک رده یا رده های پایین تر از رده اصلی فعالیت خود داشته باشند. یعنی اگر خوشه طلایی ساوه در لیگ یک حضور دارد، می تواند در لیگ دو یا سه هم تیم ب داشته باشد. دلیل هم این است در هرم سازندگی فوتبال، وقتی به رده امید می رسیم و اگر بازیکنی به تیم بزرگسالان جذب نشود، معمولا رها می شود. برای اینکه چرخه سازندگی و ارتقاء این بازیکنان کامل شود، در کشورهای پیشرفته دنیا که همه مطالعه کرده اند، در اسپانیا، پرتغال و آلمان، تیم های ب وجود دارند که این امکان را می دهد که باشگاه ها این فعالیت را داشته باشند.

وی افزود: الان هم تعدادی از باشگاه ها تیم دوم دارند اما قانون می گوید حتما باید یک باشگاه، هیات مدیره و سیستم مالی مجزا داشته باشد و مجددا مالیات هم بدهد. این عملا یک هزینه مضاعف را به باشگاه ها تحمیل می کند و پیوستگی و سبک فنی مشترک را در تیم های پایه از بین می برد.
در تاریخ مقرر پیشنهاد کردیم که در مجمع، این موضوع مورد رای گیری قرار گیرد و باشگاه ها اجازه داشته باشند، تیم دوم را با این شرط داشته باشند که در یک رده مشترک با تیم اصلی نباشند چرا که مشکل تعارض به وجود نیاید. اینجا هم اشکال این است که قوانین دیده نشده است.

 

*ماجدی: پیشنهاد ساکت تعازض منافع ایجاد می کند/ ارجاع پیشنهاد به سازمان لیگ برای کارشناسی

میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال در واکنش به پیشنهاد ساکت گفت که شرکت دادن تیم دیگری از سوی یک باشگاه ممکن است تعارض منافع ایجاد کند و شاید تغییر مدیریت این تعارض منافع را از بین ببرد. بنابراین پیشنهاد داد که این مسئله ابتدا در مجمع به اشتراک گذاشته شود که در خصوص آن تصمیم گیری شود و سپس سازمان لیگ در خصوص آن تصمیم بگیرد.

احمدرضا براتی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال توضیح داد که پیشنهاد اعضای مجمع می‌تواند در دستور جلسات قرار بگیرد و در مجرای قانونی مورد بررسی و رأی گذشته شود. پس از صحبت‌های براتی، پیشنهاد ساکت برای تشکیل تیم «ب» توسط باشگاه‌ها برای اعضای مجمع به رأی گذشته شد که با این پیشنهاد موافقت صورت گرفت، اما قرار شد که سازمان لیگ این مسئله را کارشناسی کند و سپس در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب شود.

 

*شمسایی: کجای دنیا در ۲ سال ۴ رئیس فدراسیون داریم؟!
وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: پیشنهاد آقای ساکت مبنی بر توسعه فوتبال و تعیین باشگاه پشتیبان، منابع مالی سپاهان و فولاد را داشته و با بقیه متفاوت است. چرا نگاه‌مان برای پیشنهاد به آلمان و اسپانیاست اما چه چیزی شبیه آن داریم؟ امروز فقط صحبت می‌کنیم، نه خبری از حق تبلیغات است و نه حق پخش. کجای دنیا در ۲ سال ۴ رئیس فدراسیون داریم؟!

 

*تصویب شرکت حسابرس و بازرس

شرکت هشیارممیز توسط هیات رئیس فدراسیون فوتبال به‌عنوان حسابرس و بازرس مستقل به مجمع ارائه شد تا طبق بند ۱۳ به تصویب برسد. پیش از این شرکت رازدار این وظیفه را برعهده داشت. یکی از اعضای مجمع پرسید که آیا اسناد مالی فدراسیون توسط این شرکت افشا شده که این موضوع با تکذیب فدراسیون همراه شد و درنهایت به تصویب رسید.

درخواست سرپرست خزانه‌داری فدراسیون فوتبال: تفویض اختیار مجمع برای بررسی صورت‌های مالی

وحید فدایی سرپرست خزانه‌داری گفت: صورت‌هالی مالی ۲ سال مورد تائید قرار نگرفته و اعلام نشد. اما چون کار می‌کنیم نیازمند تائید است. تا زمان مجمع بعدی مجمع تفویض اختیار دهد تا در خصوص مسایل مالی بتوانیم پاسخگو باشیم.

علی خطیر نماینده باشگاه تراکتور نسبت به این موضوع اعتراض کرد که ماجدی اعلام کرد مجمع بالاترین رکن است و ما از مجمع رای می‌گیریم.

کامرانی‌فر خطاب به خطیر گفت اگر نظم سالن را به هم بریزید، اخطار می‌دهم.

کامرانی‌فر ادامه داد: درخواست دارم مجمع این اجازه را بدهد تا مسایل مالی دچار مشکل نشود تا در زمان برگزاری مجمع بتوانیم کارها را پیش ببریم.

 

*عزل هیات رئیسه در دستور مجمع/ درخواست از نماینده فیفا و AFC
با توجه به تغییر در بند ۱۴ دستورجلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به علت محرومیت رئیس معزول از حضور در تمام فعالیت‌های فوتبالی، مجمع وارد بررسی دستور عزل ۴ تن از اعضای هیات رئیسه شد.

سپس نوبت به بند ۱۴-۲ و عزل چهار عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رسید. کامرانی‌فر از طالقانی و سیدالحسینی، 2 عضو مجمع که پیشنهاد عزل این 4 نفر را ارائه کرده بودند درخواست کرد اما طالقانی امتناع کرد.

سیدالحسینی خواستار صحبت به زبان انگلیسی خطاب به نماینده فیفا بود که کامرانی‌فر به او تذکر داد و گفت این نمایندگان ناظر هستند و هیچ سوالی را جواب نخواهند داد و به مساله‌ای ورود نمی‌کنند.

سیدالحسینی گفت: من فقط می خواهم حرف بزنم. گوش این نمایندگان که می شنود. می‌خواهم حال و روز فوتبال را بگویم. من در استان سیستان و بلوچستان هستم و سالی یک بار هم نمی توانم صحبت کنم. استان من محروم است.

کامرانی‌فر گفت که او به زبان فارسی مطالب خود را بگوید و مترجم‌ها برای نمایندگان ترجمه می کنند اما سیدالحسینی گفت به نمایندگان فدراسیون اعتماد ندارد که تمام مطالب را ترجمه کنند. در نتیجه گفت که به فارسی صحبت نمی‌کند و به انگلیسی سخن خواهد گفت! ماجدی هم به او تذکر داد که که زبان رسمی مجمع فارسی است و باید به همین زبان سخن بگوید.

 

*سیدالحسینی: عزیزی خادم بد بوده، هیات رئیسه خوب است؟

سیدالحسینی گفت: به نماینده فیفا بگویید آیا عدم تبعیض در مجمع فدراسیون فوتبال رعایت می شود؟ کمیته اخلاق ایشان (عزیزی خادم) را محروم کرده اما مجمع باید او را عزل کند. آیا این اتفاق انجام شده است؟ الان استاد براتی که به عنوان نفر اول در سیستم حقوقی ماست، درباره مساله آقای ساکت اظهارنظر می کند اما درباره مساله به این مهمی مساله ای ندارد. اگر براتی بگوید درست است، من هیچ حرفی ندارم. اگر الان براتی بگوید که قانون می گوید عزیزی خادم نباید در جلسه شرکت کند، من می‌پذیرم. شما به رای گذاشتید اما توضیح ندادید و کسی هم سوال نکرد. اگر آقای عزیزی خادم بد کار کرده و هیات رئیسه خوب کار کرده، چه معنی دارد که نامه عزل را زده‌اند؟ چرا این سوال را نپرسیدی که چرا چنین نامه ای را زده اند؟ نظر دوستان این بود که کل هیات رئیسه حضور نداشته باشند. برای اینکه تصمیمی گرفتند که من به درست یا غلط آن کاری ندارم. به این دلیل که با آن ها مشورت نشده بوده، این تصمیم را گرفته اند. آقای کامرانی‌فر و ماجدی شما مورد احترام هستید اما اگر به دیگران سیخ می زنید، یک میخ کوچک هم به خودتان بزنید.

وی ادامه داد: واقعا اگر یک نفر این همه مشکل داشت، در همین یک ماه به جمع بندی رسیدند؟ مسائل انسانی و اخلاقی را برای دوستان در نظر بگیرید. روزی هم تیم ما داشت در بحرین حذف می شد اما وارد موفقیت شدیم و به جام جهانی رفتیم و بانوان و فوتسال سر و سامان گرفتند. این مسائل را در نظر بگیرید. چرا این مسائل را در نظر ندارید؟ در این ۱۱ ماه چه کار کردید؟ اینطوری که نمی شود. خواهشم این است که مسائل اخلاقی و انسانی و شرافتمندانه را مدنظر داشته باشید. من کوچک‌تر از حاضران هستم اما خواهشم این است که هیات رئیسه بعدی هم این‌طور عمل نکند. کی قرار است فوتبال ما روی ریل بیفتد؟ من اگر صحبتی می کنم، از حق خودم استفاده می کنم. همین ارتباطی که با عزیزی خادم دارم، با ماجدی، براتی، کامرانی‌فر و کفاشیان هم دارم. خواهشم این است که این مطالب را به نماینده فیفا بگویید.

 

*طالقانی: براتی استعفا داده اما ماهانه 23 میلیون حقوق می گیرد
طالقانی، رئیس هیات فوتبال خوزستان هم گفت: تلاش کنیم آرامش را به فوتبال بازگردانیم. اینکه ما نامه نوشتیم و به آقایان اعتراض کردیم و خواستار استیضاح شدیم معنی‌اش این نیست که اگر ما اختلافی هم داریم، به عنوان دشمن و جبهه مقابل بایستیم. اینجا یک خانواده است و یک خانواده می تواند مسئولان خود را سوال و جواب کند و در مجموع این مجمع است که تصمیم می گیرد کدام سخن صحیح است و این عین دموکراسی است و ان شاء الله همین را ادامه دهیم.

او ادامه داد: آقای سیدالحسینی اشاره کردند که اعضای هیات رئیسه تصمیمی را گرفتند که باید بعضی از اعضا و شاید تمام مجمع را با خبر می کردند و توضیح می دانند که قرار است فلان تصمیم را بگیریم؛ مانند برکناری رئیس فدراسیون فوتبال اما این عمل انجام نشد. اعتراض ما نسبت به آقایان این است که شما به ما هیچ اطلاعی ندادید که موضوع چیست و بعد از آن خودمان تحقیق کردیم و به موارد و مسائل رسیدیم و پیگیری کردیم. یکی از مسائلی که است، همین مصوبات است که به عقب افتاد. اساسا چرا مجمع را در سال گذشته برگزار نکردیم؟ شما اعضای هیات رئیسه هستید. باید  این را پیگیری می کردید که مسائل فدراسیون و مالی پیگیری و دنبال می شد.

این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: اگر رئیس فدراسیون نمی خواست مجمع را برگزار کند، در قانون این مساله پیش بینی شده که اعضای هیات رئیسه هم اقدام کنند. چرا فدراسیون فوتبال نا به سامان است و اطلاعات افراد در مطبوعات می‌رود؟ آیا درست است؟ برای ریزترین مساله باید ببینیم که افراد چقدر دریافتی داشته اند. این یک بحث مالی در خانواده است. این ناهنجاری از چیست؟ این جلسات که باید در سال ۹ بار برگزار می شد، این ثمره را داشته است؟ سوال ما این است که چرا اداره خوبی بر فدراسیون نداشتید و به اینجا رسیدیم. مساله بعدی ما برگزاری بازی ایران و لبنان در مشهد است. چرا این بازی را در پیک شلوغی به مشهد بردند؟

او افزود: برای اولین سال آزاد شده بود که مردم به مسافرت بروند اما ما مسابقه تیم ملی را به آنجا بردیم. با توجه به حساسیتی که وجود دارد و من نمی خواهم عنوان کنم، با آن شکل با بانوان عمل کردیم. قرار بود بیش از دو، سه هزار بلیت فروخته نشود اما بالغ بر ۱۰ هزار بلیت فروخته شد. بعدا گفتند که هواداران غیرقانونی آمدند. بعدا فهمیدیم که بلیت فروشی شده است. من جبهه گیری نمی‌کنم. بحث آبرو و حیثیت فدراسیون فوتبال است. به عنوان یک عضو، اعتراضم این است که چرا بازی را به شهری بردید که این اتفاقات رخ داد؟

طالقانی با اشاره به مباحث مالی گفت: آیا اجباری بود که ۱۰ نفر را به قطر ببرید؟ شما به هیات های فوتبال بدهکار هستید. مساله من یک سوال از دبیرکل و رئیس است. شما با انتخاب این افراد در مجمع، یک شاخصه هایی دارید. سوال من این است که در رابطه با داوران، بالاترین فرد در رنکینگ داوران ما کیست؟ آقای فغانی است؟ چرا آقای براتی ماهانه ۲۳ میلیون تومان حقوق می گیرد؟ او از سمت خود در کمیته تدوین مقررات استعفا داده اما ماهانه ۲۳ میلیون تومان گرفته است. چرا این چهار ماه به ایشان حقوق داده‌اند؟
 

*براتی: انتظار داشتید فوتبال مفتی کار کنم؟

احمدرضا براتی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و یکی از اعضایی که برکناری او مورد رای گیری قرار خواهد گرفت، گفت: در ابتدا مایلم مراتب اعتراض قانونی و حقوقی خود را به بند ۲، ماده دستور جلسه اعلام نمایم چرا که طبق اساسنامه باید به اعضای هیات رئیسه و مجمع ارسال شود. پیشنهاد دهنده صرفا سوالاتی را درباره ریاست قبلی و سرپرست فعلی ارسال کرده اند که ارتباطی به بنده و همکارانم ندارد. برای پیشنهاد عزل، هیچ دلیل مستدلی ذکر نشده است، اصولا درج این مساله در اساسنامه غیر قانونی است.

براتی در ادامه صحبت های خود را به انگلیسی بیان کرد و به نماینده فیفا و AFC گفت که دبیرکل مانع صحبت کردن او می‌شود. او گفت: به احترام سوال کنندگان و سایر اعضای مجمع و نیز به منظور آگاهی عمومی و ثبت در تاریخ فوتبال بر خود واجب می دانم که پاسخ این سوالات را بدهم. در پاسخ به سوال یک که به چه دلیل اتفاقات مهم قبل از وقوع به مجمع اعلام نشده است؛ این سوال روشن بیان نشده و نمی دانم منظور چیست اما اتفاقات مربوط به رئیس پیشین که هیچ ارتباطی مشخصی با شما نداریم، چطور اعلام می کردیم. وظیفه برقرار ارتباط با اعضا، بر عهده رئیس، دبیرکل و سرپرست است. درباره سوال دوم و برگزاری مجمع، اطلاع دارید که برگزاری مجمع وظیفه رئیس و دبیرکل است و بنده و سایر همکارانم مکررا اعلام کرده بودیم و به حکایت اسناد رسمی با تصمیم رئیس سابق از دستور جلسه خارج شده بود.
حق الوکاله من بیش از حقوق فدراسیون است

او ادامه داد: برگزاری مجمع نیازمند مشخص شدن صورت‌های مالی است که وظیفه دبیرکل بود. چگونه می توان بدون صورت های مالی و بودجه، جلسه را برگزار کرد که مورد اعتراض شما بود؟ درباره تعداد در جلسات در سال هم باید گفت که ۹ جلسه برگزار شده و ربطی به بنده ندارد و در اختیارات دبیرکل است. برگزاری بازی در مشهد هم مصوبه هیات رئیسه را نداشت. آقای اصولی توضیح می دهد که چرا این تصمیم را گرفتند. درباره اعزام به قطر هم ماجدی توضیح می دهد و مصوبه هیات رئیسه را نداشت. از طرفی انتظار داشتید در فدراسیون فوتبال مفتی کار کنم؟ حق الوکاله من بیش از حقوق فدراسیون است. من زیر میزی و رشوه نگرفتم و شأن من هم اعدادی که می گویید نیست. اگر قرار باشد شأن آدم ها با عدد ارزش گذاری شود، شأن من بسیار بالاست. اگر تقصیری متوجه هیات رئیسه است، با چه متر و معیاری متوجه این چهار نفر بوده است؟ تصمیمات را رئیس قبلی و سرپرست فعلی تصمیمات را اجرا کرده اند. من هر پولی گرفته ام، قرارداد داشتم و بیمه من هم از فدراسیون نیست. بیمه تکمیلی بنده هم از حقوقم کسر می شود.

 

*حیدری: به عنوان رئیس کمیته استان ها باید پاسخگو باشم؟

همچنین طهمورث حیدری، دیگر عضو هیات رئیسه که برکناری او هم از هیات رئیسه مورد بحث و بررسی است در دفاع از خود گفت: پیشنهاد عزل باید مستدل باشد و تحویل اعضای هیات رئیسه شود. اعضای محترم جویای میزبانی بازی تیم ملی در مشهد شدند که در جواب باید اعلام کنم برگزاری بازی در شهر مشهد و هر شهر دیگری، از اختیارات دبیرکل و سرپرست محترم فدراسیون فوتبال بوده و نیازی به مصوبه هیات رئیسه ندارد. آیا به عنوان رئیس کمیته استان ها باید پاسخگو باشم؟ جویای علت اعزام ۱۰ تن از کارکنان فدراسیون فوتبال به کشور قطر و شرکت در قرعه کشی بوده اند که این مساله هم هیچ ارتباطی به هیات رئیسه ندارد و جزو اختیارهای دبیرکل فدراسیون است. پرسیده بودند که آیا ۹ جلسه قانونی در یک سال از سوی هیات رئیسه برگزار شده یا نه که باید بگویم ۱۰ جلسه برگزار شده است.

وی ادامه داد: شاید فدراسیون فوتبال نتوانست دغدغه‌های اعضای مجمع را برآورده کند اما در سال منتهی به جام جهانی، نیازمند همدلی و وفاق ملی هستیم.

 

*اصولی: به بحث عزلم اعتراض دارم؛ نقش و امضایی در سفر قطر نداشته‌ام

احسان اصولی سخنگوی هیات رئیسه در دفاع از خود گفت: نسبت به در دستورجلسه قرار دادن بحث عزلم اعتراض دارم. وفق اساسنامه فدراسیون فوتبال، دبیرکل بر اساس پیشنهادات اعضای مجمع ترتیب دستور را مشحص می‌کند. در ۷ بند توسط اعضای مجمع بیان شده که ۶ بند سوال است. در یک بند از بندهای درخواستی، بند عزل ۴ عضو مطرح شده که وفق بند ۲ ماده ۳۷ تصریح شده که پیشنهاد عزل باید مستدل باشد. استدلال با سوال فرق دارد که این فاقد استدلال بوده. تعداد جلسات برگزار شده. مجمع سالیانه یکی از تخلفات رئیس معزول بود که استنکافش مورد اعتراض ما بوده. کدام‌یک از این ۴ نفر درباره مجمع مخالفت کرده‌اند؟ اختیارات ما مشخص است و اختیار نداریم که دست بگذاریم روی مسائل خارج از حدود. توسعه فوتبال در تمام مناطق کشور هست، موضوع مشهد به این زمان برنمی‌گردد. خنده‌دار است که به من مشهدی این موضوعات را نسبت داده‌اند. آقای تاج سال ۹۸ بازی ایران و هنگ‌کنگ ۹۹ را قرار بود به مشهد بدهند. تاکیدات فیفا و ای‌اف‌سی بوده که فوتبال را توسعه بدهیم. درخواست میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ را بر همین منوال داده‌ایم که ورزشگاه مشهد یکی از آن‌هاست. قبل از عزل عزیزی‌خادم قرار بود به ۲ شهر مشهد یا اصفهان میزبانی بدهند که مشهد با استادیوم تاپ‌لول خود امکان داشت. قرار بود بازی بدون تماشاگر هم باشد اما روز ۶ فروردین بازی با تماشاگر شد. برنامه‌ریزی‌های ما کلاً محدود شد و برهم ریخت. هیچ نقطه خاکستری در گزارشات نبوده، مگر در اهواز و تبریز اتفاقاتی رخ نداد؟ فوتبال است.

وی افزود: از مجموعه عملکرد فدراسیون دفاع می‌کنم. مسائل مربوط به بیرون بود. درباره سفر به قطر اطلاعی ندارم، نقش و امضایی نداشته‌ام. مجموع سوالات و بندها نمی‌تواند مستدل در نقش ما باشد. اعضای مستقل و درستکار مجمع نسبت به این موضوع دقیق باشند. قراردادی روشن و واضح به ما داده شده و باید شفاف عمل کنیم. ببینید چه کسی مسائل را به این سمت هدایت کرده، این جریان کارش را پیش می‌برد و محوریت را دست گرفته.

 

*سراجی: فریب نخوریم؛ مجمع تصمیم بیگرد؛ وحدت یا انتقام؟
مهرداد سراجی یکی دیگر از اعضای هیات رئیسه درباره بحث عزل خود اظهار داشت: به نحوه اتهام به اینجانب معترضم. شکل تفهیم اتهام صحیح و مستدل نیست. اعضای هیات رئیسه فسادستیز، شفاف، شجاع، ایستاده بوده‌اند و ویژگی‌های خاصی داشته‌اند تا مواضعی دقیق داشته باشند. شهادت می‌دهم تمام اتفاقات این دوره در جهت صیانت از فوتبال کشور بوده. تلاش‌ها و فعالیت‌ها در دایره‌ای رقم خورده که اساسنامه دانسته، خط قرمزمان از مواجهه با تعلیق و بحران‌هاست. بند یک اساسنامه هنوز در مجلس مصوب نشده. بسیاری از اشکالات و ایرادات جدی بود و این شجاعات ستودنی است. جلسات‌مان تشریفاتی و فرمایشی نبوده و در نقطه عطف هستیم. یک رفتار دموکراتیک داشته‌ایم و این یعنی بالندگی هیات رئیسه.

وی افزود: من تجارب متعددی در سطوح مختلف دولتی داشته‌ام، حوزه و گستره فعالیتم کم‌تر از فوتبال نبوده. در حوزه مالی، مدیریتی، برنامه‌ریزی و بازاریابی تلاش کرده‌ایم و در موضوعات فنی دخالت نکرده‌ام. هیات رئیسه کارش خوب پیش می رود اکر کسانی می‌خواهند القای چیز دیگری کنند، طالب فوتبال نیستند. ورودی و خروجی مجمع باید دقیق باشد و فریب نخوریم. به من مصوبه داده شد تا سازمان لیگ را حسابرسی کنیم، تهدید و تهمت و اختلاف شروع شد. مگر در سازمان لیگ چه خبر است؟! اگر نپردازیم منفعل هستیم. چند بند علیه من گفته‌اند اما دخالتی نداشته‌ام. در موضوع قطر یا مشهد دخالتی نکرده‌ایم. امروز مجمع باید تصمیم استراتژیکی بگیرد. آیا وحدت یا انتقام؟

 

*اعتراضات در مجمع بالا گرفت

کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به افرادی که خواستار سخنرانی بودند که گفت مجمع زمان‌بندی دارد و امکان گفت‌وگو نیست و هیچ هدفی ندارد و مجمع باید وارد رای گیری شود.

در ادامه اعتراضات بالا گرفت که ماجدی خواهش کرد برای جلوگیری از سخنرانی افراد متعدد، وارد رای گیری شوند.

با این حال اعتراضات بالا گرفت و افراد مختلف در حال اعتراض به روند برگزاری مجمع بودند. ماجدی درباره این مساله گفت: هر سوالی، جوابی دارد و صحبت ها تمام شده و باید وارد رای‌گیری شویم. عزیزان هیات رئیسه از خود دفاع کرده‌اند و سوالی مطرح نشده. حالا شما هم تصمیم بگیرید.

در نهایت رای‌گیری آغاز شد و شمارش کنندگان آرا، در جایگاه مربوط به رای‌گیری مستقر شدند.

فرآیند رأی گیری برای عزل احسان اصولی، احمدرضا براتی، طهمورث حیدری و مهرداد سراجی چهار عضو هیئت رئیسه به صورت مجزا انجام می‌گیرد. روی برگه رأی پرسیده شده با عزل فرد مورد نظر موافق هستند یا خیر که رأی دهندگان باید گزینه بله یا خیر را انتخاب کنند. با اعلام کامرانی‌فر و طبق اساسنامه نیز، عزل ارکان فدراسیون در صورتی رأی می‌آورد که دو سوم رأی دهندگان به عزل آنها رأی دهند.

طبق اعلام حسینی، عضو گروه 3 نفره شمارش کننده آرا، در صورتی که دوم سوم آرای صحیح مأخوذه به عزل هر کدام از اعضا رای دهند، فرد مورد نظر از هیات رئیسه برکنار خواهد شد. در این صورت آرای ممتنع و مخدوش شمارش نخواهد شد.

*

پس از اتمام پروسه رای‌گیری و اخذ آرا از اعضای حاضر در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال جهت بررسی عزل دائم ۴ تن از اعضای هیات رئیسه، صندوق آرای ماخوذه با حضور ناظرین مجمع و نمایندگان فیفا و AFC گشوده شد تا مجمع وارد جریان شمارش آرا گردد.

رنگ زرد مربوط به طهمورث حیدری با ۸۲ برگ، رنگ صورتی مربوط به احمدرضا براتی با ۸۲ برگ، رنگ سبز مربوط به احسان اصولی با ۸۲ برگ و رنگ آبی مربوط به مهرداد سراجی با ۸۲ برگ بود که از صندوق بیرون آمد. طبق اساسنامه کسب اکثریت بیش از ۵۰ درصد آرای ماخوذه صحیح برای یک مصوبه نیاز داشت اما تصویب یک رای‌گیری درباره پیشنهاد عزل ارکان در مجمع عمومی باید با دوسوم آرای معتبر ماخوذه همراه باشد.
احسان اصولی از مجموع ۷۹ رای صحیح، غیرمخدوش و غیرممتنع ماخوذه، با ۴۸ رای مثبت و ۳۱ رای منفی نسبت به عزل در عضویت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رسماً ابقا شد.

مهرداد سراجی از مجموع ۸۱ رای صحیح، غیرمخدوش و غیرممتنع ماخوذه، با ۵۴ رای مثبت و ۲۷ رای منفی نسبت به عزل، لب مرز دوسوم ایستاد و طبق اساس‌نامه بنابر اعلام دبیرکل از عضویت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال عزل شد.

طهمورث حیدری از مجموع ۸۱ رای صحیح، غیرمخدوش و غیرممتنع ماخوذه، با ۳۸ رای مثبت و ۴۳ رای منفی نسبت به عزل، در عضویت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رسماً ابقا شد.

احمدرضا براتی از مجموع ۸۰ رای صحیح، غیرمخدوش و غیرممتنع ماخوذه، با ۴۷ رای مثبت و ۳۳ رای منفی نسبت به عزل، در عضویت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رسماً ابقا شد.

 

*هیات رئیسه از رسمیت افتاد

 مجمع عمومی فدراسیون فوتبال امروز برگزار شد که موضوع عزل چهار عضو هیات رئیسه مورد بررسی و رای گیری قرار گرفت.

بر اساس رای گیری انجام شده احسان اصولی و طهمورث حیدری در سمت‌شان ابقا شدند اما با عزل مهرداد سراجی، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از رسمیت افتاد.

با این شرایط هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تا روز برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال، نمی تواند مصوبه ای داشته باشد.

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال با ادامه فعالیت ارکان قضایی فدراسیون فوتبال تا مجمع عمومی بعدی موافقت کردند.

در اواخر جلسه، حسن کامرانی‌فر اعلام کرد که می‌خواهد خارج از جلسه سوالی را از اعضا درباره سرپرستی ماجدی سوال کند که اعضای هیات رئیسه با سرپرستی ماجدی موافقت کردند. کامرانی‌فر گفت که این مساله در دستور جلسه قید نمی‌شود.

کامرانی فر همچنین اعلام کرد که با عزل مهرداد سراجی، هیات رئیسه این فدراسیون از رسمیت افتاد اما اساسنامه این اجازه را می‌دهد که تا برگزاری انتخابات، برای یک پست خالی، سرپرست انتخاب شود.

 

*خطابه ساکت به نماینده فیفا، تشویق حضار!

ساکت خطاب به نمایندگان فیفا گفت: شما می‌گویید فوتبال عاری از مسائل سیاسی است اما میلیون‌ها دلار از منابع مالی ایران در فیفا بلوکه شده و شما با تحریم‌های یک کشور متخاصم همراهی می‌کنید و اجازه نمی‌دهید از منابع خودمان استفاده کنیم. این رفتار سیاسی است. از شما انتظار داریم این صحبت‌ها را به مسئولان محترم فیفا اطلاع دهید. در لغو بازی دوستانه تیم ملی ایران با کانادا، رفتار سیاسی لحاظ شد. در ارتباط با لغو میزبانی‌های باشگاه‌ها و تیم‌های ملی ایران کم‌لطفی می‌شود. در حوزه داوران، مسائل مختلف آموزشی و ... انتظار داریم که پیام این جمع را که خانواده بزرگ فوتبال ایران هستند، به AFC و فیفا اعلام کنید و این انتظار ما از شماست که سیاسی برخورد نکنید.

بعد از صحبت‌های ساکت، اعضای مجمع برای وی دست زدند.

 

*کامرانی فر: هیات رئیسه از رسمیت نیفتاده

عباسی، عضو مجمع فدراسیون فوتبال گفت: ما به صداقت اعضای هیات رئیسه اعتقاد داریم. ما 20، 30 سال است که خلاء را احساس می کنیم. باید یک آیین نامه مشخص برای پرداخت‌های ارزی و ریالی به کارکنان فدراسیون فوتبال داشته باشیم که مشخص شود به هر شخص چه مقداری باید پرداخت شود. مشخص باشد که حداقل و حداکثر پرداختی ها چقدر باید باشد. قراردادها هم مشخص شود. یک تشکر هم باید از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بابت عملکرد خوب جامعه داوری داشته باشیم.

کامرانی‌فر در نهایت یک تذکر مهم داد و گفت: هیات رئیسه از رسمیت نیفتاده است و یک نفر جایگزین می شود و با تمام قوا به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

*سلیمانی: هوای زنان را داشته باشذ

فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: خدمت آقای ماجدی تبریک می‌گویم و برای آقای سراجی آرزوی موفقیت داریم. با توجه به اینکه هر دوی شما بزرگواران فوتبالی هستید، می خواستم خواهش کنم هوای بانوان را داشته باشید. واقعا درد دل داریم. ما به مسابقات کافا رفتیم و برگشتیم و از آن زمان کسی پیگیر ما نیست و هیچ اردو و مسابقه‌ای نداریم. من پیام دادم و تماس گرفتم ولی کسی جوابگو نبود. حتی یک پیام به ما نمی‌دهند. ما قهرمان آسیا شدیم. این خوب نیست که هر بار قرار است به مسابقات آسیایی برویم، فقط از یک یا دو ماه قبل تدارک ببینند. تیم‌های رقیب ما در آسیا زحمت می کشند و تلاش می کنند. من واقعا خواهش می کنم به بخش بانوان توجه ویژه داشته باشید. تیم های ملی فوتبال و فوتسال ما اردویی ندارند. تداوم این موفقیت ها در وهله نیازمند رسیدگی است. باور کنید که دختران ما بسیار خوب هستند و خیلی دوست داریم باز هم در آسیا قهرمان شویم اما واقعا نگران هستیم.

 

*سیف الله پور: به شعور ما احترام بگذارید

ایزد سیف الله پور، مدیرعامل نساجی هم گفت: همه ما می دانیم که در هیات رئیسه اختلافات بسیاری هست. متاسفانه اتفاقاتی در فوتبال رخ داد که خوب نبود و به جای اینکه برای جام جهانی آماده شویم، هیچ اتفاقی رخ نداده است. خواهش می کنم تماس تلفن ما را جواب دهید و فقط در هنگام انتخابات به ما سلام و صبح به‌خیر نگویید. به شعور ما احترام بگذارید. این اتفاقاتی که از جانب صدا و سیما رخ می دهد و هر طور می خواهد با ما برخورد می کند درست نیست و سهم هیات های فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه ها را نمی دهد و این مساله باعث متضرر شدن تیم های خصوصی می‌شود و این به فوتبال ما آسیب می زند. تقاضا دارم به این مساله رسیدگی شود. پارسال هم جلسه ای داشتیم و قرار بر این شد که اجازه ندهیم دوربین های صدا و سیما وارد استادیوم ها شوند و باشگاه های ما نسبت به این مساله متضرر می شوند. دست به دست هم دهیم که پول های بلوکه شده ما در فیفا هم آزاد شود. خواهش می کنم بحث حضور زنان در ورزشگاه ها را پیگیری کند. امیدوارم شاهد موفقیت تیم ملی فوتبال ایران باشیم.
اعضای هیات رئیسه، کمیته‌ها را تصاحب کرده‌اند

*سیدالحسینی: اعضای هیات رئیسه چند پسته هستند

سیدالحسینی در پایان گفت: بحثی بود که دوستان ما در هیات رئیسه چند پستی هستند. رئیس هیات، رئیس کمیته، عضو هیات رئیسه و بخش های مختلف هستند. لطفا حضور این دوستان را پایین بیاورید. مثلا شائبه ای وجود دارد که در هنگام انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال با استقلال هیات رئیسه انتخاب نمی شود. اجازه دهید کمیته ها را افرادی خارج از هیات رئیسه انتخاب کنند. الان دوستان هیات رئیسه همه کمیته ها را دارند. به غیر از آقای براتی، آقایان هیات رئیسه کمیته‌های فدراسیون را تصاحب کرده اند. لطفا در این مساله تجدیدنظر کنید.

ماجدی گفت: در اولین جلسه هیات رئیسه درباره این مسائل تصمیم گیری می کنیم. ختم جلسه را اعلام می کنیم.

در نهایت، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال پس از6 ساعت به پایان رسید.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما