شناسهٔ خبر: 54341189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تحولات منطقه‌ای و بین المللی موضوعات دیدار پادشاه بحرین و لاوروف

ایوب حطاویان

منابع خبری گزارش دادند که در جریان دیدار وزیر امور خارجه روسیه و پادشاه بحرین،‌ دوابط دو جانبه میان دو کشور، تحولات منطقه‌ای و پرونده جنگ اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست وزیر بحرین پس از ورود سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به منامه پایتخت این کشور از وی استقبال کردند.

در ابتدای این دیدار، لاوروف با ابلاغ سلام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پادشاه بحرین و آرزوی تداوم رشد و شکوفایی پادشاهی بحرین، از استقبال گرم و میهمان نوازی پادشاه این کشور از وی قدردانی و تشکر کرد.

پادشاه بحرین و وزیر امور خارجه روسیه همچنین آخرین تحولات و چالش‌های منطقه‌ای و بین المللی به ویژه وضعیت اوکراین را بررسی کردند.

حمد بن عیسی آل خلیفه همچنین بر اهمیت حل و فصل مناقشه در اوکراین به گونه‌ای که منافع دو کشور، امنیت و ثبات قاره اروپا و امنیت و صلح بین المللی تامین کند، تاکید کرد.

وی در ادامه بر لزوم توسل به گفت‌وگو و راه‌حل‌های دیپلماتیک مطابق با قواعد حقوق بین‌الملل برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی که به درگیری پایان دهد، امنیت و صلح را برای همه طرف‌ها تضمین کند، جان غیرنظامیان را حفظ کند و کمک‌های بشردوستانه و امدادی را به پناهندگان و آوارگان این جنگ ارائه کند تاکید کرد.

پادشاه بحرین از روابط و دوستی تاریخی با روسیه و اشتیاق این کشور برای توسعه زمینه‌های مختلف همکاری‌های دوجانبه و هماهنگی مشترک برای دستیابی به منافع مشترک میان روسیه و بحرین را در جریان این دیدار مورد اشاره قرار داد.

وزیر خارجه روسیه دوشنبه در سفری وارد منامه، پایتخت بحرین شد.

لاوروف امروز (سه شنبه) نیز مذاکراتی با عبد اللطیف بن راشد الزیانی، همتای بحرینی خود خواهد داشت.

وزیر خارجه روسیه پیشتر در مصاحبه‌ای با روسیا الیوم گفته بود که در آینده‌ای نزدیک سفری به منطقه خواهد داشت و به بحرین و عربستان می‌رود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما