شناسهٔ خبر: 5433015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

فرکی: جای قهرمانی آسیا در ویترینم خالیست

صاحب‌خبر -

  حسين فرکي اکنون بعد از قهرماني به همراه سپاهان به دنبال حضوري پرقدرت به همراه اين تيم در آسياست؛ البته همه چيز به توافق او با مسوولان زردپوشان اصفهاني بستگي دارد.
سرمربي سپاهان درباره قرارداد خود با سپاهان اينطور توضيح داد: قرار شده هفته آينده جلسه‌اي را در تهران با مسوولان سپاهان داشته باشيم و درباره مسائل مختلف تيم صحبت کنيم.
فرکي درباره برنامه‌هاي احتمالي‌اش در سپاهان و توقعات اين تيم در آسيا گفت: اين موضوع پيچيده‌اي نيست. آنها سابقه حضور در فينال ليگ قهرمانان و همينطور جام باشگاه‌هاي جهان را دارند. زماني نيمکت ذخيره اين تيم هم ملي‌پوش بودند.
وي ادامه داد: ما براي اينکه چنين نگاهي داشته باشيم بايد تيمي ببنديم که به هدفمان برسيم. ضمن اينکه بايد حمايت شويم تا انتظارات هواداران برآورده شود. قهرماني آسيا در ويترين سپاهان کم است. ما بازيکنان خوبي داريم اما هميشه وقتي اين خوب‌ها يکجا جمع باشند، نتيجه مثبت نمي‌دهد. بايد اين بازيکنان خوب به شکل تيم باشند و در چارچوب تيم و برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته حرکت کنند و حمايت شوند که نکته بسيار مهمي است. در آن صورت تيم در مسير موفقيت قرار مي‌گيرد.
فرکي در مورد نفرات مازاد تيمش در صورتي ادامه همکاري با سپاهان گفت: ما تغييرات زيادي نخواهيم داشت. ضمن اينکه من به اين موضوع دوطرفه نگاه مي‌کنم. بازيکني ممکن است در تيم ما کاراکتر لازم را نداشته باشد اما بيرون بودنش هم خوب نيست. به همين دليل در ابتدا بايد با خود بازيکن صحبت کنم و در نهايت تصميمي بگيرم که به نفع بازيکن و باشگاه باشد. دوست ندارم بازيکني را بياورم که بيرون بنشيند. بازيکني که از جمع ما جدا مي‌شود شايد در تيم ديگري موفق باشد. چه بسا که قبل از اين هم همينطور بوده و من در نفت تهران و فولاد اين تجربه را داشتم و خوشبختانه تصميمم صحيح بود.
فرکي در مورد شايعه حضورش در تيم‌هاي ديگر و پيشنهاداتي که اين روزها به او شده نيز گفت: من به اين مسائل غيرواقعي توجهي ندارم. اين اما و اگرها و گمانه‌زني‌ها بيشتر در فوتبال ماست تا در جاهاي ديگر. در واقع اصلا بازارگرمي را دوست ندارم. شايد بعضي‌ها اين موضوع را دوست داشته باشند. براي من مسائل اخلاقي در دستور کار قرار دارد و به تعهداتم مقيد هستم. من براي چندمين بار به صراحت تمام اين گمانه‌زني‌ها را تکذيب مي‌کنم. در حالي که هيچ علاقه‌اي هم به اين کار ندارم اما بعضي وقت‌ها شايعات بيش از حد شما را مجاب مي‌کند که پاسخ دهيد.
او ادامه داد: قرارداد 1/5 ساله دارم که يک سال آن به صورت مشروط باقي مانده است. همانطور که گفتم بايد در مورد جزييات وارد مذاکره شويم. از طرفي واقعا برايم دشوار است که بخواهم از تهران و خانواده‌ام دور باشم اما اين قهرماني با سپاهان که در کارنامه‌ام رقم خورد شرايطم را خيلي تغيير داد.
فرکي که به نظر مي‌رسد بي‌ميل نيست با سپاهان همکاري‌اش را ادامه دهد اينطور توضيح داد: به لحاظ تصميم‌گيري و الان به خاطر مردم خوب اصفهان و هواداران سپاهان يک سال ديگر دوري از خانواده و سختي‌هايش را تحمل مي‌کنم و بذر و ميوه‌اي که خودم کاشته‌ام را درو کنم تا اينکه انتخاب ديگري داشته باشم اما بايد با باشگاه و بازيکنان صحبت کنم. اگر پايم جراحي شود به مدت يکي دو ماه فقط بايد نظاره‌گر تمرين بچه‌ها و اداره آن باشم.
سرمربي سپاهان ادامه داد: تصميم دارم خيلي زود تمرينات را شروع کنيم و به همين دليل بايد هر چه سريع‌تر برنامه‌ريزي کرد. قطعا بلافاصله در بحث يارگيري حرکت مي‌کنيم. چون نمي‌خواهيم در ليگ و جام حذفي دچار مشکل شويم و اتفاقات گذشته را دوباره تجربه کنيم.
 

نظر شما