شناسهٔ خبر: 5432190 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تحولات سوریه؛

تبلیغ تروریست ها در الجزیره/ علمای اهل سنت حلب علیه تکفیری ها اعلام جهاد دادند

شهر رقه در شمال سوریه همچنان در اشغال گروه تروریستی داعش است و این گروه به تازگی ساخت دیواری را در دروازه شمالی این شهر آغاز کرده است. گروه تروریستی داعش شهر رقه را مرکز خلافت خود در سوریه اعلام و تاکنون صدها غیرنظامی را در این شهر به قتل رسانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیروهای بومی سوریه از آزادسازی شهرک "المبروکه" در استان حسکه خبر دادند تا مجموع مناطق آزاد شده از سیطره داعش در این استان به 221 شهرک‌ها و روستاها برسد.
شهرک المبروکه در واقع 3 روستای الراویه و الدهماء و مبروکات الحبوب را در برمی‌گیرد. اما روستای آخر به این جهت که مرکز جمع‌آوری حبوبات کاشت شده در منطقه است، از اهمیت بسیار زیادی برای داعش برخوردار بود.
روستای مبروکات حبوب همچنین بدلیل قرار گرفتن در مسیر راس العین و شهر تل ابیض در استان رقه دارای اهمیت راهبردی برای داعش نیز بود، علاوه بر اینکه این روستا پایگاه اصلی داعش در ریف غربی شهر راس العین نیز شمرده می‌شد.
 در جریان آزادسازی این منطقه که از حدود 15 روز پیش آغاز شد، بیش از 500 تکفیری داعشی کشته و 221 شهرک و روستا در استان حسکه آزاد شدند.

شهر رقه در شمال سوریه نیزهمچنان در اشغال گروه تروریستی داعش است و این گروه به تازگی ساخت دیواری را در دروازه شمالی این شهر آغاز کرده است.

دانلود

 

 


علمای حلب سوریه علیه تکفیری ها حکم جهاد دادند
علمای شهر حلب در فراخوانی از جوانان این شهر خواستند، با حمل سلاح به مبارزه با گروه‌های تروریستی مسلح و اندیشه‌های تکفیری آنها بروند.  
برابر این گزارش، این فراخوان علمای شهر حلب اگرچه به منزله صدور فتوای جهاد نیست، اما به نوعی دعوت از جوانان این شهر برای مقابله با عناصر مسلح تروریستی از جمله تکفیری است.
 شخصیت‌های دینی و مذهبی حلب، مهمترین هدف از دعوت خویش را مقابله با افکار و اندیشه‌های تفکیری عنوان کردند که سوریه و شهر حلب و آینده آن را به طور خاص تهدید می‌کند.

واکنش نماینده سوریه در سازمان ملل به اقدام الجزیره در مصاحبه با سرکرده النصره  
نماینده و سفیر دائم سوریه در سازمان ملل متحد به اقدام شبکه الجزیره قطر در مصاحبه اختصاصی با سرکرده گروه جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه، واکنش نشان داد و این اقدام را تلاش برای اعتبار بخشی به این گروه تروریستی عنوان کرد.
بشار الجعفری در جلسه شورای امنیت در خصوص حمایت از خبرنگاران در مناطقی در سوریه که درگیری وجود دارد تاکید کرد: «رژیم قطر و حامیان آن برای وجه و اعتبار بخشیدن به گروه تروریستی «جبهه النصره» و معرفی آن به عنوان گروهی مخالف معتدل تلاش می کنند و این اقدامات آن و نیز مصاحبه الجزیره با الجولانی سرکرده این گروه نقض قطعنامه های بین المللی است.»

 

نظر شما