شناسهٔ خبر: 54314544 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نخستین واکنش رئیس معزول به یک نامه؛

یادآوری حدود اختیارات دبیرکل فدراسیون فوتبال از سوی عزیزی‌خادم/ اساس‌نامه مانع حضور رئیس معزول در مجمع نیست!

رئیس معزول فدراسیون فوتبال به ابلاغیه عدم امکان حضور در مجمع ۱۰ خردادماه واکنشی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ روز گذشته کمیته استیناف فدراسیون فوتبال رای کمیته اخلاق مبنی بر محرومیت ۲ ساله شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس معزول فدراسیون از هرگونه فعالیت مرتبط فوتبالی را عیناً تایید کرد و پذیرفت.

همچنین با اعلام این کمیته، نامه عدم امکان حضور رئیس معزول در مجمع عمومی ۱۰ خردادماه فدراسیون فوتبال با دستورجلسه بررسی عزل موقتش هم به وی ابلاغ شد تا امکان حضور در نشست از عزیزی‌خادم سلب شود.

این ابلاغیه طی نامه‌ای که امروز از سمت حسن کامرانی‌فر، دبیرکل و دبیر مجمع فدراسیون فوتبال صادر شده، به عزیزی‌خادم رسیده اما رئیس معزول فدراسیون فوتبال نسبت به این مسئله و شائبه خروج دستور بررسی عزلش واکنش داشت.

از آن‌جایی که ۲۰ اردیبهشت‌ماه از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال از عزیزی‌خادم برای حضور در مجمع طی نامه‌ای رسمی دعوت به عمل آمده بود، حالا رئیس معزول سلب این امکان را خارج از حدود اختیارات دبیرکل دانسته.

استناد شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به اساس‌نامه فدراسیون بوده که طبق آن، حق دفاع عضوی از ارکان عزل شده در جمع حضار مجمع به فرد معزول اعطا شده و البته که کمیته‌های اخلاق و استیناف به‌طور قطع اعتراضی به بحث حضور عزیزی‌خادم نداشته‌اند.

رئیس معزول فدراسیون فوتبال در پایان نامه‌اش به دبیرکل، جلوگیری از حضورش در مجمع مهم صبح سه‌شنبه را خلاف مقررات اساس‌نامه دانسته و آن‌را مغایر با اصول فیفا می‌داند.

متن نامه به شرح زیر است: "بسمه تعالی
دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال
با سلام؛
با احترام بازگشت به شماره نامه ١۴٠١۵٢٣٧٧ مورخ
۱۴۰۱/۰۳/۰۸به استحضار می رساند:
١. جنابعالی حق قانونی برای کان لم یکن کردن حضور اینجانب در جلسه مجمع عمومی را ندارید و هیچ یک از مفاد اساسنامه چنین اختیاری را به جنابعالی نداده است
۲- آرای کمیته اخلاق و استیناف هرگز متعرض موضوع حضور یا عدم حضور اینجانب در جلسه مجمع رسیدگی به عزل اینجانب نشده اند. اگر تردیدی در خصوص موضوع دارید لطفا با قید فوریت و بدون فوت وقت موضوع را از کمیته محترم استیناف که رای قطعی را صادر کرده است، استعلام فرمایید
٣- اشتباه جنابعالی در این است که مجمع مورخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ را مجمع انتخاباتی تلقی کرده اید. در حالیکه مجمع ۱۰ خرداد، مجمع انتخاباتی نبوده و یک مجمع رسیدگی به عزل موقت اینجانب توسط هیات رئیسه فدراسیون می باشد
۴- فلسفه و علت غایی و اصلی حضور اینجانب در جلسه مجمع دهم خرداد، وفق اساسنامه فدراسیون، صرفا برای دفاع از اتهامات و تخلفات انتسابی به اینجانب می باشد. حضور یک متهم در یک جلسه رسیدگی به اتهام نزد مرجعی که وفق اساسنامه، خود مجمع عمومی می باشد، یک حق قانونی، مدنی و مشروع می باشد و هیچ شخص و مقامی حتی ارکان قضایی نیز حق سلب حق دفاع از رئیسی که بطور موقت عزل شده است را ندارد. حضور یک متهم در جلسه رسیدگی به اتهامات، یک فعالیت فوتبالی نیست که شما به استناد رای کمیته استیناف، رئیسی که توسط هیات رئیسه بطور موقت عزل شده است را از حق شرکت در جلسه رسیدگی به عزل وی توسط مجمع عمومی محروم کنید.
۵- با عنایت به اینکه اینجاب عین این مکاتبه را برای ریاست محترم استیناف نیز ارسال می کنم اما کلیه مسئولیتهای قانونی مرتبه بر جلوگیری از حضور اینجانب نزد مراجع داخلی و بین المللی بر عهده شخص جنابعالی و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال می باشد.
۵- اینجانب وفق اساسنامه فدراسیون فوتبال در روز مجمع جهت حضور در جلسه مجمع دهم خرداد حضور خواهم یافت. جلوگیری از حضور اینجانب یا از دستور کار خارج کردن رسیدگی به عزل اینجانب با هرگونه تغییری در دستور کار جلسه مجمع عمومی مذکور، تخلف صریح از قوانین و مقررات اساسنامه فدراسیون فوتبال و اساسنامه و سایر مقررات جهانی فیفا می باشد."

بعید نیست با توجه به شرایط نابه‌سامان فعلی هیات‌رئیسه و دعواهای درونی، منویات فردی برخی از اعضا باعث شده تا اتفاقاتی خلاف اساس‌نامه فدراسیون فوتبال که مورد تایید فیفا هم هست، رخ بدهد.

با توجه به تفاسیر بالا؛ در صورت جلوگیری از ورود شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به مجمع ۱۰ خردادماه به‌جهت دفاع از خود، ممکن است پای این پرونده حساس و خطیر به مراجع بین‌المللی هم باز شود.


 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما