شناسهٔ خبر: 54311220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

آمار دقیقی از افراد زیر آوار متروپل نیست/ ‏‬ احتمال ریزش مجدد

اهواز- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: آمار دقیقی از حضور افراد در متروپل نیست و تا زمانی که مطمئن شویم جان‌باختگانی در لایه‌های مختلف ساختمان وجود ندارند، عملیات آواربرداری ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره آواربرداری از متروپل اظهار کرد: وجود دو ساختمان در محل آواربرداری از ساختمان متروپل (یکی از ساختمان‌ها کنار است و دیگری روبه‌رو قرار دارد) یکی از موانعی است که در ۶ روز گذشته مانع از سرعت در انجام کار شده بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه به طور مرتب گزارش دوربین‌های نقشه برداری و تغییرات دریافت می‌شوند، افزود: اگر تغییرات بیشتر از حد مجاز باشد، مجبور هستیم عملیات را متوقف می‌کنیم تا پایه‌ها و مبناها تقویت شوند و سپس دوباره کار آواربرداری را شروع می‌کنیم.

تصریح کرد: هنوز هیچ آمار دقیقی از حضور افراد در ساختمان متروپل وجود ندارد و تا زمانی که مطمئن باشیم جان‌باختگانی در لایه‌های مختلف ساختمان وجود ندارد، عملیات آواربرداری ادامه دارد؛ البته ما به دنبال سرعت نیستیم و بعد از خروج پیکرها حتماً سرعت کار آواربرداری افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: امکان ریزش دوباره ساختمان متروپل با دوربین‌های نقشه برداری پیش‌بینی شده است و در صورت هشدار نیز کار را متوقف می‌کنیم و پس از مقاوم سازی نیز انجام عملیات را ادامه می‌دهیم.

وی یادآور شد: شب گذشته یکی از ستون‌های ساختمان را چند بار مقاوم سازی کردیم؛ بنابراین با جوش دادن فلز و تیرآهن در طبقه پایین و سوم، مقاوم سازی برای اجرای عملیات آواربرداری انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: آوارهای موجود در طبقه سوم را به سمت پایین انتقال دادیم تا حجم آوار کنونی کاهش پیدا کند؛ بنابراین عملیات جست‌وجو تا زمانی که سازه ریزش نکند، ادامه خواهد داشت.

نامی با اشاره به اینکه همه تجهیزات از جمله بیل‌های مکانیکی و چرخ‌دار، زنجیردار، لودر، کمپرسی و انواع جرثقیل به میزان کافی در دسترس است، خبر داد: برخی از تجهیزاتی که پای کار آمده در کشور منحصر به فرد است؛ مثلاً دستگاه برش پلاسکو که بتن را می‌بُرد.

نظر شما