به گزارش همشهری آنلاین، احمد صادقی رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در تذکری نسبت به واگذاری تاییدیه ملزومات ایمنی در صدور پروانه به دفاتر خدمات الکترونیک هشدار داد و گفت: شهرداری تهران موضوع تاییدیه ملزومات ایمنی در صدور پروانه را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و طراح واگذار کرد و این موضوع را از ۴ خرداد ماه امسال در سامانههای شهرسازی عملیاتی کرده است.
او در ادامه گفت: با توجه به اینکه امر تایید ملزومات ایمنی در طراحی نقشههای معماری یک امر تخصصی در حوزه سازمان آتشنشانی شهرداری تهران بود، واگذاری این امر به دفاتر خدمات الکترونیک -که در حال حاضر فاقد تخصص ویژه در این حوزه هستند- درست نیست و به عبارت دیگر باید گفت تسریع در صدور پروانه بدون لحاظ تامین ایمنی و حفظ جان شهروندان در ساخت و سازهای جدید شهر تهران را نمیپذیریم. لازم به ذکر است که در زمان بروز حادثه، حواله دادن موضوع تقصیر به این نهاد و آن شخص و دفتر ، رافع مسئولیت شهرداری تهران نخواهد بود.
صادقی اظهار داشت: به همین دلیل لازم است که ضمن توقف این بخشنامه، با اخذ روشهای نوین و هوشمندسازی، ضمن تسریع در فرایند صدور پروانه، این موضوع از حوزه تخصصی سازمان آتشنشانی خارج نشود.
به گزارش ایلنا، این عضو شورا گفت: ضروری است تا شهرداری تهران جهت جلوگیری از بیتوجهی مالکان ساختمان به بحث ایمنی، نسبت به اجرای ماده سوم مصوبه الزام شهرداری تهران و ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمانهای موجود شهر تهران در برابر خطر آتش سوزی اقدام کند و فهرست ساختمانهای دارای تأییدیه ایمنی (به همراه تاریخ اعتبار) و ساختمانهای فاقد تأییدیه ایمنی اعلام شود.
نظر شما