شناسهٔ خبر: 54307842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد؛

هدفگذاری حوزه علمیه خواهران مازندران برای جذب ۴۰۰ طلبه جدید

حجت الاسلام قائمی گفت: امسال مهلت ثبت نام برای حوزه‌های علمیه خواهران ۲۵ خرداد ماه در نظر گرفته شد که ظرفیت برای پذیرش جدید ۴۰۰ طلبه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  شبستان  از ساری، حجت الاسلام والمسلمین « محمدجواد قائمی » امروز(۸خرداد) در نشست خبری با محوریت ثبت نام حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه مازندران 22 واحد آموزشی ویژه خواهران دارد که از سطح دو تا سطح 4 طلبه‌ها به تحصیل حوزوی می‌پردازند، اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان مازندران مانند سایر استان‌ها در پذیرش سراسری از طریق سامانه انجام می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان اینکه 3 هزار طلبه در مراکز آموزشی حوزوی مازندران تحصیل می‌کنند، افزود: حدود 6 هزارطلبه در قالب طلبه پیشران و کنشگر فرهنگی در مازندران فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: پذیرش امسال ما با رویکرد جذب کیفی است که حداقل معدل تحصیلی 14و تا سن 40 سال پذیرش انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام قائمی پذیرش طلبه در سطح دو کارشناسی، سطح سه ارشد و سطح چهارم دکترا انجام می‌شود، اذعان کرد: یکی از سیاست‌های مهم در اسناد بالا دستی برای حوزه علمیه خواهران تبدیل شدن از حالت فعال فرهنگی به کنشگر تا پیشران فرهنگی است.

 

وی به فعالیت‌های پژوهشی مراکز آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران مازندران سال از 22 مقاله و 18 کتاب رونمایی کرد و به عنوان استان فاخر در حوزه پژوهش میدانی درحوزه‌های علمیه کشور محسوب شد.

 

حجت الاسلام قائمی تشکیل شبکه پژوهشی میدانی با مطالعات میدانی را از موارد موثر در پیشرو بودن حوزه علمیه خواهران مازندران در کشور دانست و ادامه داد: امسال 16 نفر از پژوهشگران ما با رویکرد حل مسائل اجتماعی و رویکرد استخراج منابع دینی به روش‌های میدانی فعالیت کردند. که در جشنواره‌های مختلف به ویژه علامه حلی مشارکت داشتند. 

 

وی به رشد سرانه کیفی در حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه علمیه خواهران مازندران توسعه کمی نداریم در حالیکه درخواست شد پنج مدرسه فعال به سطح سه و دو مدرسه به سطح چهار ارتقا یابند.

 

حجت الاسلام قائمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک مدرسه سطح 4 در بابل سه مدرسه سطح سه در ساری، فریدونکنار و جویبار و 17 مدرسه دیگر هم در سطح دو داریم.

وی بیان کرد: امسال مهلت ثبت نام برای حوزه‌های علمیه خواهران 25 خرداد ماه در نظر گرفته شد که ظرفیت برای پذیرش جدید 400 طلبه است.

 

حجت الاسلام قائمی اظهار کرد: مدارس باید پذیرش فعال مانند تبلیغ چهره به چهره، ارتباط مستمر با آموزش و پرورش و جذب نخبه را در برنامه های خود مدنظر قرار داده و تنها به تهیه پوستر تبلیغاتی، نصب بنر در سطح شهر و تبلیغ در فضای مجازی اکتفا نکنند .

 

وی تاکید کرد: رسالت امروز حوزه های علمیه ضمن تربیت مبلغ و مجتهد، گسترش رشته های مختلف است تا به این وسیله، ضمن افزایش جذابیت حوزه های علمیه، نسبت به جذب طلاب بیشتر موفق بیشتری به دست آورده و با تربیت قاضی، مشاور و ...، در کنار پاسخگوئی به نیاز جامعه، آینده ای روشن برای فارغ التحصیلان نیز داشته باشیم  . 

 

حجت الاسلام قائمی از برپایی دو همایش ملی با نماد پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در استان اشاره کرد و ادامه داد: همایش علامه مصباح یزدی و همایش علامه حسن زاده آملی رحمت الله علیه نخستین همایش‌های حوزوی هستند که در سالگرد این دو بزرگوار برگزار می‌شود.

 

وی یادآورشد: تاکنون از هشت کشور مقاله به دست ما رسیده است و مقالات در حال داوری است.

پایان پیام/286

نظر شما