شناسهٔ خبر: 54307388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت سمن کارآفرینی و کسب و کار در زنجان مجوز کسب کرده اند

زنجان -ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به موضوع فعالیت سمن ها در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی مذهبی و علمی پژوهشی گفت: بر این اساس تعداد هفت سمن نیز در حوزه کارآفرینی و کسب و کار مجوز اخذ کرده اند.

صاحب‌خبر -

جواد بازرگان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وضعیت امور جوانان استان و آمار مربوط به سمن های جوانان افزود: هدف تعیین شده بر اساس جمعیت جوانان استان ثبت ۵۵ سمن تا سال ۱۴۰۰ بود که تا کنون در استان ۱۰۱ مجوز صادر شده است و این از عملکرد کشوری بالاتر است.

وی اضافه کرد: ۱۱ مرکز مشاوره ازدواج، ۲۶۸ کارگاه ازدواج، یک‌هزارو ۲۲۸ مشاوره رایگان، ۲۹ مورد تولیدات رسانه ای و ۱۴ هزارو ۴ فقره تسهیلات در حوزه ازدواج جوانان پرداخت شده و این بخشی از عملکرد دفتر برنامه ریزی جوانان استان طی سال گذشته است.

به گفته این مسوول، آبان سال گذشته نیز دوره ملی دانش افزای مدیران و روانشناسان سراسر کشور به میزبانی زنجان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان امضای تفاهم نامه همکاری با مرکز جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح نوآوری و شکوفایی جوانان با استقرار ۱۶ تیم نوآور را از جمله طرح های ملی انجام شده اعلام کرد و گفت: برگزاری دوره های تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری اتحادیه دانش آموزی با حضور ۳۱۳ نفر از طریق ستادهای ساماندهی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های موجود در استان در راستای اشتغالزایی و بستر سازی برای کارآفرینان احصا شده اند خاطرنشان کرد: این ظرفیت ها در بخش های صنعت و معدن، بازرگانی، کشاورزی، خدمات برتر همانند مرکز ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمان و سلامت در شهر زنجان و گردشگری وجود دارند و باید با برنامه ای مدون از آن ها بهره جست و این تنها با هم افزایی دستگاه ها امکان پذیر است.

نظر شما