شناسهٔ خبر: 54305568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث‌فرهنگی اعلام کرد:

ضریب اشغال ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی هتل‌های سمنان/ راه‌اندازی ۲۰بومگردی تا آخر سال

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به فعالیت بیش از 100 واحد بوم‌گردی در استان، گفت: 20 واحد بوم‌گردی تا پایان امسال در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیر کرم‌زاده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان، اظهار کرد: افزایش تعداد واحدهای بوم‌گردی، نقش مؤثری در رشد و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان میزان سهم بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رشد اقتصادی استان را ۶.۷۴ درصد اعلام کرد و گفت: سر جمع رشد اقتصادی در حوزه میراث‌فرهنگی ۱.۵۴ درصد، در بخش صنایع‌دستی ۰.۳۴ درصد و در بخش گردشگری ۴.۸۷ درصد پیش بینی شده است.

کرم‌زاده اعتبارات مورد انتظار برای تحقق رشد اقتصادی پیش بینی شده را ۲ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به اعتبار سفر ریاست جمهوری، مبلغ مورد نیاز یک هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال است.

او توجه به بازاریابی گردشگری، ترویج آموزش به ویژه در جوامع روستایی، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، مرمت و سامان‌دهی آثار تاریخی، ترویج صنایع‌دستی و ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی را از برنامه‌های این اداره‌کل اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه ضریب اشغال هتل‌ها در نقاط مختلف استان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد است، گفت: این امر نشان دهنده، وجود ظرفیت ایجاد تأسیسات جدید گردشگری در استان است.

کرم‌زاده بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: درصدد واگذاری پروژه مجتمع سرخه به بخش خصوصی هستیم و باید از قابلیت بخش خصوصی برای بازگرداندن کاروانسرای شاه‌عباسی مرکز شهر سمنان به مردم استفاده شود.

استاندار سمنان نیز گفت: بر اساس ابلاغ وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شورای میراث‌فرهنگی و گردشگری استان برای معرفی و بهره‌گیری هرچه بهتر از استعدادها و ظرفیت‌های حوزه گردشگری تشکیل می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است، افزود: نوروز امسال اتفاقات خوبی در استان رخ داد که شامل کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای و افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان بود.

استاندار سمنان یکی از فرصت‌های اثرگذار بر رشد اقتصادی را گردشگری و حضور موثر مردم در این بخش دانست و گفت: در زمینه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استعداد بسیار خوبی در سطح استان موجود است و ضرورت دارد تا اقدامات در این حوزه در یک برنامه زمان‌بندی مدون تقویت شود.

انتهای پیام

نظر شما