شناسهٔ خبر: 54302814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

١٢۵ میلیارد تومان برای بهسازی و آسفالت راه‌های سنقروکلیایی اختصاص یافت

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار سنقروکلیایی از اختصاص ١٢۵ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و آسفالت راه‌های مواصلاتی این شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون این اعتبار در قالب سه بخش شامل اعتبار ٩٠، ١۵ و ٢٠ میلیارد تومانی اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «غلامرضا مرتضوی» در نشست شورای ترافیک شهرستان افزود: از این اعتبارات بیش از ٩٠ میلیارد تومان برای لکه گیری و آسفالت گرم محورهای مواصلاتی و راه‌های اصلی شهرستان اختصاص پیدا کرده و هم‌اکنون در مرحله تجهیز کارگاه و شروع به کار است.  

وی اظهار داشت: در مجموع ٢۵ میلیارد تومان که ١۵ میلیارد تومان آن برای روکش حفاظتی محور صحنه - سنقر (گردنه آجین) و همچنین ٢٠ میلیارد تومان برای ساخت راه های روستایی محورهای مواصلاتی روستای الیاسان به روستای آگاه و راه مواصلاتی روستای علی آباد و تلخستان در نظر گرفته شده که در تلاش هستیم هرچه زودتر تخصیص و پیمانکاران آن مشخص و اجرا شود.  

فرماندار سنقروکلیایی همچنین گفت: پیگیری لازم در خصوص تبدیل راه مواصلاتی محور سنقر به سطر از درجه ۲ به یک در حال انجام است و هم اکنون در مرحله کمیسیون ماده ٢٣ و طی مراحل قانونی است که انشاالله با انجام آن، اعتبارات این مسیر افزایش و تعریض شود.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

نظر شما