شناسهٔ خبر: 5430084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس راه آماده برقراری ایمنی جاده ای برای برگزاری تور دوچرخه سواری آذربایجان

ارومیه - ایرنا - فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: پلیس راه برای ایجاد ایمنی جاده ای در راستای برگزاری هرچه بهتر تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان آمادگی کامل دارد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ عباس فرمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقاتی در این حجم نیازمند ایجاد بستر لازم در مسیرهای برون شهری و برنامه ریزی دقیق پلیس راه برای تامین ایمنی جاده ها و ایجاد محدودیت های ترافیکی و همچنین استفاده از مسیرهای جایگزین در برخی مقاطع است.

وی اظهار کرد: چنین رویداد بزرگی سبب افزایش حجم سفرهای بین شهری مردم از داخل و خارج استان شده و لازم است اطلاع رسانی دقیق در خصوص محدودیت ها و تاخیر های احتمالی سفرهای بین شهری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: رانندگان و هم استانی ها با توجه بیشتر به توصیه های راهنمایی و رانندگی در طول برگزاری این تور سلامت خود و دوچرخه سواران داخلی و خارجی حاضر در این تورنمنت ورزشی را تضمین کنند.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی از رانندگان خواست از عجله و شتاب بی مورد در جاده ها پرهیز کرده و به توصیه ها و درخواست های عوامل پلیس راه با دقت جامه عمل بپوشانند.

وی از مردم آذربایجان غربی خواست در طول دو روز برگزاری این تور بین المللی حتی الامکان از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کرده و در صورت رویارویی با تیم های پیش روی پلیس راه در ابتدای کاروان تور دوچرخه سواری، در سریعترین زمان ممکن از مسیر خارج و در حاشیه راه و پارکینگ های مناسب توقف کنند.

امسال تور بین المللی آذربایجان طبق روال هر ساله، پس از عبور از راه های آذربایجان شرقی، در روزهای نهم و دهم خرداد ماه به مدت دو روز در جاده های آذربایجان غربی برگزار می شود.

این مسابقات در دو مرحله برگزار می شود که 9 خرداد در مرحله نخست آن دوچرخه سواران از جاده شهید کلانتری و جاده تبریز به سمت ارومیه وارد آذربایجان غربی می شوند.

در مرحله دوم، این مسابقات در مسیر ارومیه جلفا انجام شده و دوچرخه سواران پس از گذشتن از جاده های سلماس، کمربندی سلماس، کمربندی خوی و سه راهی ماکو به طرف جلفا، از استان خارج خواهند شد.

در سی امین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان پنج تیم داخلی پتروشیمی تبریز، شهرداری تبریز، سپاهان اصفهان، پیشگامان کویر یزد و تیم ملی ایران و 17 تیم خارجی ناویتاس ساتیلیس و سرچ تو ریته ین استرالیا، تیم ملی گرجستان، تیم ملی مغولستان، ان اس سی مالزی، آرتی اس سانتیک چین تاپیه، تورکوشکر ترکیه، سی سی سایکلینگ لائوس، ته رانگانو مالزی، تیم ملی ازبکستان، تیم ملی سوریه، تیم ملی بحرین، تیم ملی ارمنستان، وینو فورائور قزاقستان، لیوشان لند اسکیپ جمهوری خلق چین و ای سی سپارتاپراها جمهوری چک و مراکش شرکت دارند.

سی امین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان از 7 تا 12 خرداد ماه جاری در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل با حضور 22 تیم خارجی و داخلی به مدت شش روز برگزار می شود.

8137/2093/ 6075

نظر شما