شناسهٔ خبر: 54290805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

اعضای بدن بیمار مرگ مغزی به چند بیمار زندگی دوباره بخشید

جلال جلیلی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اعضای بدن بیمار کاشانی بعد از مرگ مغزی به چند بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

صاحب‌خبر -

حامد یزدان پناه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرحوم مرتضی صادق‌زاده، بیمار ۵۷ ساله به دنبال عارضه مغزی به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان منتقل و بستری شده بود.

وی افزود: انجام اقدامات درمانی توسط تیم پزشکی برای نجات این بیمار اثر نکرد که پس از رضایت خانواده آن مرحوم، با تلاش و پیگیری پرسنل بخش مراقبت‌های ویژه و تیم اعزامی از تهران، کبد و سایر نسوج قابل پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اظهار همدردی با خانواده مرحوم صادق‌زاده، از اقدام خداپسندانه آنها تقدیر کرد و افزود: هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند با اهدای اعضای حیاتی مثل کلیه، قلب، کبد، ریه و پانکراس جان پنج بیمار نیازمند را نجات دهد.

یزدان پناه گفت: علاوه بر اعضای حیاتی، نسوج و بافت‌های بدن بیمار نیز برای پیوند به افراد دارای معلولیت استفاده می‌شود.

وی افزود: فراهم‌آوری اعضا از بیماران مرگ مغزی از سال ۱۳۸۷ در دانشگاه علوم پزشکی کاشان شروع شده و  تاکنون بالغ بر ۴۶ بیمار اهدا عضو شده‌اند و داوطلبان اهدای عضو می ۰‌توانند با مراجعه به پورتال  www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدا اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما