شناسهٔ خبر: 54283082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انجام ۱۲ هزار مورد بازدید از اصناف و نانوایی‌های زنجان

فاطمه توفیقی

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان کشاورزی استان زنجان گفت: حدود ۴۶ سازمان با جهادکشاورزی در بحث باررسی و نظارت بازار همکاری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

عبدالله جعفری صبح امروز (۷ خردادماه) در جلسه روند بازرسی توزیع کالاهای اساسی، ضمن قدردانی از حضور گسترده و جهادی بازرسان در شهرها، روستاها و سازمان‌های ذی‌ربط آن‌ها، اظهار کرد: ۴۸ راننده که بخش غالب این رانندگان از سازمان جهادکشاورزی بوده، با همکاری ۴۶ سازمان دولتی، نظارت بازار در سطح استان از نیمه اردیبهشت‌ماه به طور مستمر انجام شده است.

وی اضافه کرد: طی این دو هفته حدود ۱۲ هزار و ۲۳۰ مورد بازرسی در سطح بازار انجام گرفت که از این تعداد ۶۷۸۰ مورد نانوایی‌ها و بیش از ۶۰۰۰ مورد از سایر صنوف در سطح بازار استان زنجان بازدید حاصل شد.

جعفری با اشاره به حساسیت نانوایی‌ها و طرح یارانه‌ای نان در زنجان، افزود: از این تعداد بازرسی حدود ۷۸۰ مورد تخلف دیده شد که ۵۰۰ مورد در حوزه نانوایی‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها، تخلفاتی چون تعطیلی و عرضه نکردن نان، پایین بودن وزن نان، پخت نان‌های خارج از آنچه در پروانه فعالیت درج شده، نبود آرد در واحد برای پخت و عرضه نان به قیمت بالاتر مشاهده شد، گفت: به حکم قاضی تعزیرات، پلمب نانوایی‌های متخلف انجام شده است.

انجام ۱۲ هزار مورد بازدید از اصناف و نانوایی‌های زنجان

جعفری با بیان اینکه هر چهار روز یک بار نانوایی‌ها بازرسی شد، بیان کرد: همه مجموعه‌های دولتی و بازرسان تعزیرات که اجازه برخورد قانونی را دارند، در تلاش هستند تا بازار به آرامش برسد.

وی با اشاره به اینکه قیمت آرد صنف افزایش داشته و شاهد تغییراتی در نرخ نان‌های فانتزی و آزادپز و نیز ارقام پرمصرف مثل رشته و ماکارونی بودیم، گفت: هیچ نوع افزایش قیمت و محدودیت خرید در نان مصرفی نداریم و با نانوایی‌هایی که به دلایل‌ مختلف قیمت نان را بالا ببرند و دچار تشویش اذهان عمومی و نیز تشویق مردم به ایجاد صف و نگرانی شوند، برخورد جدی خواهیم کرد.

جعفری با اشاره به اهمیت تکنولوژی و مدیریت هوشمند امور اشاره‌ای به سامانه سرند داشت و تشریح کرد: سامانه سرند کمک حال بازرسان خواهد بود تا حضور آن‌ها را در  سطح بازار به حداقل برساند و روند بازرسی دقیق را تسریع بخشد.

در این جلسه بازرسان نیز به بیان مسائل و مشکلات بازار پرداختند.

انجام ۱۲ هزار مورد بازدید از اصناف و نانوایی‌های زنجان

انجام ۱۲ هزار مورد بازدید از اصناف و نانوایی‌های زنجان

انجام ۱۲ هزار مورد بازدید از اصناف و نانوایی‌های زنجان

انتهای پیام

نظر شما