شناسهٔ خبر: 54276804 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

واکنش یونان و آمریکا به توقیف نفتکش‌های یونانی در خلیج فارس + تصاویر

وزارت خارجه یونان و نیروی دریایی آمریکا به اخبار منتشره پیرامون توقیف ۲ نفتکش متعلق به یونان از سوی ایران واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، نیروی دریایی آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که در حال بررسی گزارش هایی درباره توقیف ۲ نفتکش متعلق به یونان از سوی ایران است.

واکنش نیروی دریایی آمریکا پس از آن رسانه ای شد که وبگاه ترِید ویند نیوز ساعاتی پیش اعلام کرد که ایران ۲ فروند نفتکش متعلق به یونان را توقیف کرده است.

وزارت خارجه یونان در واکنش به توقیف نفت‌کش‌های خود، خواستار رفع توقیف آن‌ها شد و این اقدام ایران را «دزدی» خواند!

وزارت خارجه یونان گفته که به این اقدام گارد ساحلی ایران اعتراض کرده است.

آتن در حالی ایران را متهم به دزدی دریایی می کند که خود یک ماه پیش بنا به دیکته واشنگتن، نفتکش ایران را در سواحل خود توقیف کرد و نفت آن را تحویل آمریکا داد.

بر اساس اعلام این رسانه، اقدام امروز ایران در توقیف ۲ نفتکش مذکور پس از آن روی داد که یونان نفتکش حامل نفت تهران که نزدیک این کشور توقیف شده بود را به آمریکا تحویل داد.

گزارش ها در این خصوص حاکیست، سوپر تانکر «دلتا پوزایدون» که مقابل سواحل عسلویه در شمال خلیج فارس توقیف شد، ۲۷۴ متر طول دارد، ساخت سال ۲۰۱۱ است و تحت مالکیت شرکت نفتی یونان قرار دارد.

واکنش یونان و آمریکا به توقیف نفتکش‌های یونانی در خلیج فارس + تصاویر

رسانه ها نام این ۲ نفتکش یونانی را Prudent Warrior و Delta Poseidon اعلام کرده اند.

این اقدام ایران مدت کوتاهی پس از احضار کاردار سفارت یونان در تهران به وزارت خارجه و درخواست از آتن برای خودداری از راهزنی دریایی صورت گرفت که با بی‌ توجهی طرف یونانی مواجه شد.

نظر شما