شناسهٔ خبر: 54276580 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا؛

نکاتی جالب درباره دیدار رئال مادرید و لیورپول

در آستانه دیدار نهایی رقابت معتبر لیگ قهرمانان اروپا، نکات جالبی در خصوص این بازی را بررسی کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دو تیم رئال مادرید و لیورپول روز شنبه دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در شهر پاریس در فرانسه برابر یکدیگر برگزار خواهند کرد.

در ادامه نکات جالبی در خصوص مسابقه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را می‌توانید بخوانید:

۱- در حالی که لیورپول قصد دارد هفتمین جام اروپایی و سومین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به ثبت برساند، رئال ۱۳ بار از جمله ۷ بار در لیگ قهرمانان اروپا به این جام دست یافته است. این دوتیم پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها هستند (لیورپول در کنار میلان).

۲- رئال هرگز در فینال لیگ قهرمانان اروپا (فرمت جدید) شکست نخورده است. این هشتمین حضور آن‌ها در فینال لیگ قهرمانان اروپاست؛ بالاتر از میلان و یوونتوس با ۷ فینال.

۳- کارلو آنچلوتی اولین مربی تاریخ است که در پنج فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت و به دنبال چهارمین قهرمانی خود در این رقابت‌هاست. او با زیدان و باب پیزلی در سه قهرمانی مشترک است. هم چنین این قهرمانی، آنچلوتی را به اولین مربی تبدیل می‌کند که با دو باشگاه مختلف بیش از یک قهرمانی به دست آورده است. او پیش از این دو بار با میلان و دو بار با رئال مادرید قهرمان شده است.

۴- این اولین بار است که تیم‌های مشابه در سه فینال جام اروپایی به مصاف هم می‌روند.

۵- این پنجمین فینال لیگ قهرمانان اروپا بین باشگاه‌های انگلیسی و اسپانیایی است که از این حیث بالاتر از تقابل تیم‌های ایتالیایی و اسپانیایی با ۴ فینال، رکورددار هستند.

۶- صلاح، اوریگی و مانه از لیورپول و مارسلو، آسنسیو، کاسمیرو و بنزما می‌توانند به فهرست هفت بازیکنی بپیوندند که در دو فینال لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده‌اند. بیل، اتوئو، مسی، راموس، رائول، مانژوکیچ و رونالدو (که تنها بازیکنی ست که در سه بازی فینال موفق به گلزنی شده) همگی در دو فینال گلزنی کرده‌اند. گرت بیل نیز می‌تواند با گلزنی در فینال به رکورد رونالدو برسد.

۷- مودریچ، بنزما، کارواخال، مارسلو، بیل و ایسکو می‌توانند پنجمین قهرمانی خود با رئال در لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرند.

۸- این اولین باری است که لیورپول ۱۰ بازی را در یک رقابت اروپایی برده است. آنها اولین باشگاهی هستند که در هر شش بازی خارج از خانه در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده اند.

۹- قرمزها یکی از سه تیمی بودند که در هر شش بازی گروهی در این فصل به همراه آژاکس و بایرن مونیخ پیروز شدند. میلان (۱۹۹۲/۹۳)، پاری سن ژرمن (۱۹۹۴/۹۵)، اسپارتاک مسکو (۱۹۹۵/۹۶)، بارسلونا (۲۰۰۲/۰۳)، رئال مادرید (۲۰۱۱/۱۲، ۲۰۱۴/۱۵) و بایرن مونیخ (۲۰۱۹/۲۰) همه قبلاً شش برد از شش مسابقه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ثبت کرده بودند که از میان این تیم‌ها تنها بایرن مونیخ توانسته جام را بالای سر ببرد.

۱۰- در دو دوره اخیر و سه دوره از چهار دوره اخیر، لیورپول در لیگ قهرمانان با شکست مقابل باشگاه‌های مادریدی از این رقابت‌ها کنار رفته‌اند. باخت در فینال ۲۰۱۸/۱۹ و مرحله یک چهارم فصل ۲۰۲۰/۲۱ آنها مقابل رئال مادرید و حذف آنها به عنوان مدافع عنوان قهرمانی مقابل اتلتیکو در فصل ۲۰۱۹/۲۰ تاریخچه بازی‌های لیورپول در سال‌های اخیر است.

۱۱- کریم بنزما با هت تریک برابر چلسی به چهارمین بازیکنی تبدیل شد که در بازی‌های متوالی لیگ قهرمانان اروپا هت تریک کرده است. او همچنین به هفتمین بازیکنی تبدیل شد که در بیش از یک بازی در یک دوره لیگ قهرمانان اروپا سه گل به ثمر رسانده است. همچنین بنزما در ۲۲ بازی لیگ قهرمانان برابر تیم‌های انگلیسی ۱۶ گل به ثمر رسانده است که بیشترین تعداد گل او در مقابل تیم‌های یک کشور است. گل بنزما در بازی برگشت مقابل سیتی دهمین گل او در دور حذفی این فصل بود که با رکورد کریستیانو رونالدو در فصل ۲۰۱۶/۱۷ رئال مادرید برابری کرد.

۱۲- رئال مادرید اولین تیمی است که پس از شکست یک بازی خود در مرحله یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است.

۱۳- رئال مادرید در ۱۰ دوره از ۱۲ دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا به نیمه نهایی یا فینال رسیده است، به استثنای حذف در دو فصل متوالی در مرحله یک شانزدهم نهایی توسط آژاکس در فصل ۲۰۱۸/۱۹ و سیتی در فصل ۲۰۱۹/۲۰.

۱۴- لیورپول در ۱۸ بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده است (۱۴ پیروزی و ۴ تساوی). آخرین باخت آن‌ها شکست یک بر صفر در خانه برابر اینتر در دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود. این تنها باخت لیورپول در ۳۴ بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها است (۲۶ برد و ۷ تساوی).

نظر شما