شناسهٔ خبر: 54275875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر خارجه ترکیه: اختلاف با اسراییل را نباید با قطع روابط برطرف کرد

تهران - ایرنا - وزیر خارجه ترکیه که به تازگی از فلسطین اشغالی بازگشته است طی سخنانی در نشست خبری مشترک با همتای اماراتی خود، قدس و مسجدالاقصی را خط قرمز خواند اما در مواضعی حمایت آمیز از صهیونیست ها گفت: اختلافات با اسرائیل را نباید با قطع روابط برطرف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «مولود چاووش اوغلو» امروز میزبان «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات بود.

وزیر خارجه ترکیه در این کنفرانس خبری همچنین گفت: آنکارا به دنبال بهبود روابط با عربستان سعودی و مصر و بهبود روابط با کشورهای منطقه و حل تمام اختلافات است.
عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات امروز در سفری رسمی به ترکیه رفت. او در نشست خبری مشترک با همتای ترک خود گفت: ابوظبی بازگشت به مسیر صلح و مذاکرات فلسطین و اسرائیل را تشویق کرده و از طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی می‌خواهیم به مذاکرات بازگردند.
وزیر خارجه امارات نیز با اشاره به مناسبات دو کشور اظهار داشت: با طرف ترکیه‌ای دو برابر شدن مبادلات تجاری را بررسی کردیم. او این را هم خاطرنشان کرد که بخشی از گفت وگوهای دو کشور بر همکاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر متمرکز بود.

بن زاید در عین حال با اشاره به بررسی مسائل امنیت غذایی و همکاری‌های دو جانبه در این سفر ، اظهار داشت: شاهد تحرک در روابط ترکیه و امارات هستیم. توسعه همکاری با طرف ترکیه وجود دارد.

نظر شما