شناسهٔ خبر: 54270270 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

کارخانه نوآوری گیلان افتتاح شد

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و معاون فناوری وزارت علوم، استاندار گیلان، کارخانه نوآوری گیلان گشایش یافت و به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری گیلان؛، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و معاون فناوری وزارت علوم، استاندار گیلان، کارخانه نوآوری گیلان گشایش یافت و به بهره برداری رسید.

 

در ادامه سفر یک روزه معاون علمی ریاست جمهوری و معاون فناوری وزیر علوم، کارخانه نوآوری گیلان توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

 

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آیین گشایش کارخانه نوآوری گیلان، عنوان کرد: توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان در استان گیلان شتاب گرفته است و پیشرفت های خوبی در استان گیلان صورت گرفته که قابل قدردانی است. باید فرهنگ دانش بنیان و خلاق در این استان توسعه بیش‌تری داشته باشد که همین روند در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه برنامه هایی برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در حال پیاده سازی است که روند رشد شرکت های دانش بنیان و خلاق را سرعت می بخشد افزود: برنامه‌های جدیدی برای رفع نیاز های اولویت دار کشور از جمله نیازهای راهبردی مانند اقلام فناورانه وارادتی ارزبر که اهمیتی راهبردی دارند، در دستور کار حمایت هستند.

 

کارخانه نوآوری گیلان، طی تفاهم نامه چند جانبه‌ای میان پارک علم و فناوری گیلان، استانداری، صندوق پژوهش و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شد که در قالب حمایت معاونت علمی و فناوری ۴۰۰۰ مترمربع فضا در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق قرار گرفته است. دو فضای نوآوری، در این کارخانه زمینه ساز تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصولات و خدمات خواهند بود.

 

برای توسعه حوزه های کاربردی تفاهم نامه های متعددی با دانشگاه های گیلان، شهرداری رشت و بخش خصوصی منعقد شده تا شرکت‌های فناور و خلاق بتوانند در حوزه های الکترونیک، مکانیک و شیمی مورد حمایت قرار گیرند. تفاهم نامه هایی با شهرداری رشت، سرمایه گذاران بخش خصوصی، کارگزاران فناوری، دانشگاه ها، سازمان فنی و حرفه ای و کمیته امداد منعقد شده است تا زمینه تجاری سازی ایده های نوآور این کارخانه فراهم شود.

 

 

یکی از ظرفیت‌های کارخانه نوآوری گیلان، فضای کار اشتراکی و فضای کاری اختصاصی است. استقرار شتبادهنده های تخصصی با استقرار تجهیزات اختصاص و استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های همکار و استفاده از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری گیلان برای صنعتی سازی و ابزارسازی فضای توسعه ای زیست بوم نوآوری را ایجاد می کند.

 

در سال ۱۳۹۹ فرآیند تجهیز و بازسازی با حضور معاون علمی و فناوری و با انعقاد تفاهم نامه ای مقدمات احداث کارخانه نوآوری گیلان انجام شد و شرکت شار تدبیر پژوه، فرآیند احداث این کارخانه را آغاز کرد.

 

 

 

 

افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان افتتاح کارخانه نوآوری گیلان

نظر شما