شناسهٔ خبر: 54263762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان کرمان:

دفاع از حوزه اقتصادی باید در بدنه قوه قضائیه نهادینه شود

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: دفاع از حوزه اقتصادی باید در بدنه قوه قضائیه نهادینه شود و دستگاه قضایی حامی و پشتیبان فعالان اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: دفاع از حوزه اقتصادی باید در بدنه قوه قضائیه نهادینه شود و قضات، دادیاران، بازپرسان و نیرو‌های صف در دستگاه قضایی در ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستند و باید برمبنای آموزش، زمینه‌ای فراهم شود که دفاع قانونمند از فعالان این حوزه در بدنه قوه قضائیه نهادینه شود.

او می گوید: یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی در کنار وظایف ذاتی آن و براساس فرمایشات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، حمایت از حوزه تولید و اشتغال و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

به گفته  رییس کل دادگستری استان کرمان بخش عمده سیاست‌های حمایتی از اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه اجرایی شده است و  در استان‌های مختلف کشور از جمله استان کرمان نیز تحرک بسیار خوبی به منظور حمایت از فعالان بخش‌های اقتصادی و صنعتی انجام شده است.

او می گوید: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به نامگذاری سال‌های اخیر با عناوین اقتصادی است و این امر به منظور محور قرار گرفتن حمایت از تولید، اشتغال و اقتصاد انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: باور عمومی درباره جنگ اقتصادی تحمیلی در کشور شکل گرفته است و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)  بر مبنای تحلیل مسائل ملی، منطقه‌ای و بین المللی به درستی سال‌های اخیر را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری کرده اند تا انگیزه‌های موجود در کشور برای دفاع اقتصادی افزایش یابد.

او می گوید: همان گونه که در ۸ سال دفاع مقدس تمام امکانات و ظرفیت‌های کشور در خدمت جنگ بود و مرم و مسئولان پای کار آمده بودند، در جنگ اقتصادی نیز همه باید با درک صحیح از مسائل اقتصادی، پشتیبان و همراه مدیران تولیدی و صنعتی باشند تا از این مشکلات نیز عبور کنیم.

به گفته رییس کل دادگستری استان کرمان دولت نیز برنامه‌های خوبی را به منظور توسعه اقتصادی تدوین و اجرایی کرده است و امیدواریم در این دولت گشایش خوبی برای فعالان اقتصادی ایجاد شود و بسیاری از گره‌ها باز شود.

او می گوید: برخورد با ترک فعل ها، بازنگری در تفاهم نامه بین دادگستری و اتاق بازرگانی به منظور تحقق حمایت همه جانبه و قانونمند از حوزه اقتصادی و پشتیبانی از اتاق بازرگانی به منظور توسعه گردشگری مقاومت از رویکرد‌های دادگستری کل استان کرمان در دوران مدیریت جدید است. 

به گفته حجت الاسلام و المسلمین حمیدی استان کرمان ظرفیت‌هایی دارد که اگر به فعلیت برسند، می‌تواند شرق کشور را متحول کند.

نظر شما