شناسهٔ خبر: 54253058 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نشست شورای امنیت در روزهای آینده برای تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی

نیویورک- ایرنا- منابع دیپلماتیک اعلام کردند شورای امنیت سازمان ملل به ریاست دوره ای آمریکا در روزهای آینده نشستی برای تشدید تحریم ها علیه کره شمالی برگزار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

منابع دیپلماتیک عصر چهارشنبه به وقت محلی اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل در روزهای آینده برای تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی به دلیل آزمایش های موشکی جدید این کشور رای ‌گیری خواهد کرد.

 منابع دیپلماتیک با اشاره به مخالفت های روسیه و چین با تشدید تحریم ها علیه کره شمالی می گویند این نشست در پی فشارهای آمریکا برگزار خواهد شد.

به گفته منابع دیپلماتیک، پیش نویس قطعنامه جدیدی که آمریکا در پی تصویب آن است توانایی پیونگ یانگ برای پیشبرد برنامه های موشکی را محدود و اجرای تحریمها را ساده تر می کند.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ ذیل تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد و شورای امنیت در سالهای اخیر همواره برای قطع بودجه برنامه‌های موشکی کره شمالی، به طور پیوسته و به اتفاق آرا این تحریم ها را تشدید کرده است. این شورا آخرین بار در سال ۲۰۱۷ تحریم‌ها علیه کره شمالی را تشدید کرد.

به گزارش رویترز، ارتش کره شمالی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که ۳ موشک بالستیک را در کمتر از یک ساعت آزمایش کرده است. این موشک‌ها از منطقه سونان پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی پرتاب شده‌اند.

از سوی دیگر ژاپن نیز اعلام کرده است که کره شمالی ۲ موشک بالستیک پرتاب کرده اما تاکید کرده که ممکن است این تعداد بیشتر باشد.

وزیر دفاع ژاپن گفت، یکی از موشک‌ها حدود ۷۵۰ کیلومتر در ارتفاع ۵۰ کیلومتری پرواز کرده و دومین موشک نیز مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کرده اما توانسته به ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری دست یابد.

در همین حال رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیش از این گفته بود که کره شمالی روز چهارشنبه (به وقت محلی) یک موشک بالستیک نامشخص را در سواحل شرقی خود آزمایش کرد. 

آزمایش این موشک چند روز پس از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی و توافق دو کشور برای تسریع انجام رزمایش‌های مشترک نظامی و استقرار تسلیحات آمریکایی در منطقه انجام می‌شود. 

نظر شما