شناسهٔ خبر: 54247873 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آمریکا:

ترکیه و یونان مشکلاتشان را از طرق دیپلماتیک حل کنند

وزارت امور خارجه آمریکا از ترکیه و یونان خواست مشکلات خود را از طرق دیپلماتیک حل و فصل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، آمریکا بدون اشاره به پیشینه این کشور در تنش آفرینی های منطقه ای و بین المللی، ادعا کرد که خواستار حل و فصل اختلافات موجود میان ترکیه و یونان است!

در همین راستا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد که واشنگتن خواهان آن است که ترکیه و یونان برای حلو فصل دیپلماتیک اختلافات در منطقه و حفظ امنیت منطقه با یکدیگر همکاری کنند!

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره ادامه داد: ما به تشویق متحدان خود در ناتو از جمله یونان و ترکیه برای همکاری به منظور حفظ صلح و امنیت در منطقه و حل و فصل دیپلماتیک اختلافات ادامه می‌دهیم.

وی دراین باره ادعا کرد: یونان و ترکیه شرکای ضروری و متحد مهم ناتو برای ایالات متحده هستند و ما می‌خواهیم شاهد همکاری آن ها برای حفظ صلح و امنیت در منطقه باشیم!

این مقام وزارت خارجه آمریکا سپس در پاسخ به سوالی مبنی بر مخالفت ترکیه با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو به دلیل حضور گروهک تروریستی پ ک ک/ ی پ گ در این کشورها گفت: این موضوع یک مسأله دو جانبه میان دو کشور ترکیه و آمریکا نیست. این موضوع در حال حاضر بین ترکیه و شرکای سوئدی و فنلاندی ما مطرح است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: مطمئنیم که می‌ توانیم اجماع قوی را در مورد الحاق سریع سوئد و فنلاند به ناتو ایجاد کنیم، زیرا روابط خود را با شرکای سوئدی و فنلاندی و متحدان ترکیه حفظ خواهیم کرد.

نظر شما