شناسهٔ خبر: 54230827 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل شرکت‌‎های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد:

انتشار صورت‌های مالی ۳۲۰ شرکت‌های دولتی تاکنون/پایان شهریور؛ انتشار صورت مالی همه شرکت‌های دولتی غیرعمومی

رمضانی در این باره که چه تعداد از شرکت‌های دولتی صورت‌های مالی خود را منتشر کردند، گفت: ۳۲۰ شرکت‌های دولتی صورت‌های مالی خود را منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سید مهدی رمضانی، مدیرکل شرکت‌‎های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز (سه شنبه 3 خرداد) در برنامه میز اقتصادی رسانه ملی در این باره که  چه تعداد از شرکت‌های دولتی صورت‌های مالی خود را منتشر کردند، گفت: در انتهای فروردین امسال، حدود ۳۲۰ صورت مالی حسابرسی شده به همراه گزارش حسابرس که در آن بند‌های بازرس قانونی درج شده برای دو سال ۹۸ و ۹۹ وجود داشت، در سامانه کدال منتشر شد و در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

 

وی ادامه داد:طبق قانون بودجه امسال وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور مکلف شده صورت‌های مالی شرکت‌های متعلق به بخش دولتی کشور (عمومی و غیرعمومی) مانند ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان را منتشر کند.

 

رمضانی در این باره که چه تعداد از شرکت‌هایی که صورت‌های مالی آن‌ها منتشر شده، زیانده و سودده هستند، گفت:‌ وزارت امور اقتصادی و دارایی از شهریور پارسال صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه خود، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی را منتشر می‌کرده، اما به دلیل یک خلأ قانونی نمی‌توانست به شرکت‌های دیگر در این زمینه ورود کند.

 

وی با اشاره به اینکه سود تلفیقی ۶۲ شرکت اصلی و مادرتخصصی، حدود ۱۰۵ هزار میلیارد تومان و زیان تلفیقی آن‌ها، حدود ۶۸ هزار میلیارد تومان محاسبه شده است، گفت: از این میزان سود، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان مربوط به ۷ شرکت ایمیدرو، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، صنایع پتروشیمی، آب و فاضلاب کشور، بیمه سلامت، نفت ایران و اعتبارات زیر ساخت کشور است.

 

مدیرکل شرکت‌‎های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: از ۶۸ هزار میلیارد تومان زیان تلفیقی شرکت‌ها، حدود ۹۸ درصد آن مربوط به ۷ شرکت بازرگانی دولتی ایران، تولید نیروی برق حرارتی، توانیر، گاز ایران، هواپیمایی جمهوری اسلامی، مدیریت منابع آب ایران و یکی از شرکت‌های سازمان انرژی اتمی است.

 

رمضانی در این باره که صورت‌های مالی کدام شرکت‌های مالی اصلا منتشر نخواهد شد، گفت: صورت‌های مالی ۳۰ شرکت متعلق به سازمان انرژی اتمی، شرکت‌های متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به دلیل طبقه بندی اطلاعات منتشر نشده اند؛ از شرکت‌های اقتصادی، فقط شرکت ملی نفت و گاز منتشر نشده اند. صورت‌های مالی شرکت ملی نفت و گاز، در مرحله بعد منتشر خواهد شد. قیمتگذاری تکلیفی باعث این زیاندهی است.

 

مدیرکل شرکت‌‎های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره اینکه چقدر طول می‌کشد که صورت‌های مالی همه شرکت‌های دولتی غیرعمومی منتشر شود، گفت:‌ تا پایان شهریور امسال منتشر خواهد شد.

پایان پیام/50

نظر شما