شناسهٔ خبر: 54229599 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

اقدام مهم کمیسیون اقتصادی مجلس برای تسریع در افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس احکام جدید

تاخیر در افزایش حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی با استناد احکام جدید و دغدغه جامعه ۴ میلیون نفری آن‌ها، موجب شد که کمیسیون اقتصادی با برگزاری نشست فوق‌العاده با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان کانون بازنشستگان و سازمان برنامه و بودجه به دلمشغولی این قشر زحمتکش ورود کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری خانه ملت- سرویس اقتصادی؛ اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس پیش از ظهر امروز با برگزاری نشست فوق‌العاده با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان کانون بازنشستگان و سازمان برنامه و بودجه پس از بررسی دغدغه‌ها و مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی، مقرر کردند هیات وزیران نسبت به صدور احکام حقوقی این افراد تسریع کند و گزارشی در این زمینه به کمیسیون اقتصادی ارائه کنند. همچنین در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور بر ضرورت توجه به دغدغه بازنشستگان تامین اجتماعی در حوزه افزایش حقوق براساس احکام جدید در سال 1401 با توجه به افزایش نرخ کالاهای اساسی توجه ویژه صورت گیرد.

کمیسیون اقتصادی

در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز موظف شد که جمع‌بندی این کمیسیون را در هیات دولت مطرح کند تا اقدامات لازم جهت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس احکام جدید در سال 1401 انجام شود.

بی‌شک توجه کمیسیون اقتصادی مجلس به دغدغه بازنشستگان نمونه‌ای از پیگیری‌های همیشگی وکلای مردم در خانه ملت برای رفع مشکلات جامعه است. اعضای کمیسیون اقتصادی در نشست امروز تمامی ابزارها و اهرم‌های خود را برای رفع مشکل 4 میلیون بازنشسته تامین اجتماعی به کار بردند، دولت نیز باید با ورود جدی به این موضوع همگام با مجلس زمینه بهبود وضعیت این قشر را فراهم کند./

پایان پیام

نظر شما