شناسهٔ خبر: 54217635 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار از ریزش «متروپل» آبادان؛ شمار جان باختگان دو رقمی شد/ فروریختن بخشی از سازه حین عملیات آواربرداری/ دستگیری ۱۰ نفر از مقصرین احتمالی این حادثه / بازداشت ۳ شهردار + تصاویر و ویدیو

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش شمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به ۱۰ نفر خبر داد. تعداد قربانیان این حادثه تا شب گذشته به هفت نفر رسیده بود ولی تا ساعات بامداد امروز (سه‌شنبه) اجساد سه تن دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شد و شمار مصدومان نیز افزایش یافت.

به گزارش شفقنا، ظهر روز دوشنبه در جریان ریزش یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان تعدادی از مردم کشته و زخمی شدند که با توجه به در جریان بودن کار آواربرداری همچنان تعداد دقیقی از محبوسان این حادثه در دست نیست.

به دنبال ریزش بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان به تعدادی خودرو و سرنشینان آنها هم آسیب وارد شده است. طبق گفته حاضران در محل، شدت این حادثه به قدری بود که ساختمان‌های اطراف هم به شدت لرزیدند.

فروریختن بخشی از سازه «متروپل» حین عملیات آواربرداری

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام کرد: در خیابان کناری مجمتع متروپل که بخش عمدهای از آن فروریخته است در حال جمع‌آوری آوار هستیم تا بتوانیم به طبقه همکف و زیرزمین دسترسی پیدا کنیم زیرا عملیات جست‌وجو و امداد در طبقات فوقانی در روز اول به اتمام رسید. اکنون دغدغه اصلی ما این است که به همت عوامل امدادی به منطقه زیرزمین دسترسی پیدا کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: خدمت مردم هم‌استانی به ویژه شهروندان آبادان عرض می‌کنم که خونسردی خود را حفظ کنند و به عوامل امدادی اعتماد کنند و اجازه دهند که کار امداد ادامه پیدا کند.

شعبانی با اشاره به ریزش بخشی از سازه متروپل و زخمی شدن سه امدادگر، بیان کرد: با توجه به شرایط ناپایدار سازه، متاسفانه حدود یک ساعت پیش بخشی از سازه حین عملیات آواربرداری فرو ریخت و سه نفر از عوامل امدادی دچار جراحت شدند.

وی افزود: شرایط برای امداد مقداری سخت است و حضور مردم هم کار را برای ما سخت‌تر می‌کند.

یک روز عزای عمومی در شهرهای آبادان و خرمشهر

صادق خلیلیان استاندار خوزستان در پی حادثه روز گذشته ساختمان متروپل آبادان طی پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های مصیبت ‌دیده یک روز عزای عمومی را در شهرهای آبادان و خرمشهر اعلام کرد.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
حادثه ناگوار و اندوهبار ریزش ساختمان متروپل آبادان و درگذشت هموطنان عزیز در آستانه حماسه سالروز آزادسازی خرمشهر، کام همه مردم ایران بویژه مردم صبور آبادان و خرمشهر را تلخ نمود و موجب تالم گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های مصیبت دیده، روز چهارشنبه ۴ خرداد را در شهرهای آبادان و خرمشهر عزای عمومی اعلام نموده و از درگاه پرودگار متعال برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان و مجروحین این حادثه صبر و سلامتی مسئلت می نمایم.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان در پی حادثه روز گذشته ساختمان متروپل آبادان طی پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های مصیبت ‌دیده یک روز عزای عمومی را در شهرهای آبادان و خرمشهر اعلام کرد.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
حادثه ناگوار و اندوهبار ریزش ساختمان متروپل آبادان و درگذشت هموطنان عزیز در آستانه حماسه سالروز آزادسازی خرمشهر، کام همه مردم ایران بویژه مردم صبور آبادان و خرمشهر را تلخ نمود و موجب تالم گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های مصیبت دیده، روز چهارشنبه ۴ خرداد را در شهرهای آبادان و خرمشهر عزای عمومی اعلام نموده و از درگاه پرودگار متعال برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان و مجروحین این حادثه صبر و سلامتی مسئلت می نمایم.

شمار جان‌باختگان به ۱۰ تن رسید

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام کرد: سه جسد جدید در طبقه اول ساختمان فروریخته مترو پل شناسایی شد و متاسفانه آمار فوت شدگان این حادثه تا کنون به ۱۰ نفر رسیده است.

وی گفت: یکی از این سه متوفی جدید از ساختمان خارج شده است و تلاش ها برای خروج دو پیکر دیگر ادامه دارد.

طبق اعلام رئیس جمعیت هلال احمر این حادثه تاکنون دست‌کم ۳۹ مصدوم داشته که هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند. تلاش برای جست‌وجو در آوار و دستیابی به طبقات پایین‌تر ادامه دارد و نیروهای کمکی از برخی شهرها و استان‌های دیگر نیز به آبادان اعزام شده‌اند. کار آواربرداری همچنان در حال انجام است و وزیر کشور به همراه محسن رضایی راهی منطقه شده‌اند.

نجات ۳۰ مفقودی از زیر آور 

احسان عباسپور صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ساعت‌ها تلاش، امدادگران تعداد ۳۰ مفقودی را که در زیر آوار گرفتار شده بودند، زنده از زیر آوار خارج کردند.

عباسپور بیان کرد: این ۳۰ نفر که دچار آسیب دیدگی شده بودند برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

تعدادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس بعد از گذشت یک روز از حادثه همچنان درحال امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند، آتش نشانان در محل حضور دارند و هنوز علت این حادثه از سوی مسئولان به طور رسمی اعلام نشده؛ هرچند که قصور سازنده و مالک پروژه مشخص است.

مدیر عامل هلال احمر خوزستان گفته است: طبق ارزیابی‌های اولیه ساختمان مجاور بنایی که ریزش کرده نیز شرایط پایداری ندارد.

برج تجاری، پزشکی، اداری متروپل در فضایی با بیش از ۶ هزار مترمربع در ۹ طبقه توسط هلدینگ عبدالباقی در سال در سال ۱۳۹۸ ساخته و توسط استاندار وقت خوزستان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده بود. گفته می شود علاوه بر عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز این برج دارای چند طبقه اضافه ساخت بوده است.

دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه متروپل

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب خوزستان خبر داد: حسین حمیدپور شهردار فعلی و دو شهردار قبلی در بین ۱۰ فرد دستگیر شده هستند.

وی ادامه داد:شناسایی سایر عوامل مقصر در حادثه ریزش برج متروپل آبادان ادامه دارد.

 کولیوند: هدف ما رسیدن به زیر زمین ساختمان است

پیرحسین کولیوند صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبق متروپل در آبادان اظهار کرد: تقسیم کار مناسبی بین امدادگران صورت گرفته و هم اکنون تلاش برای یافتن افرادی که احتمالاً هنوز زیر آوار مانده‌اند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اکنون کار امداد رسانی با ساماندهی بهتری دنبال می‌شود و کار سرعتی خوبی به خود گرفته است.

کولیوند با اشاره به اینکه تعداد نیروهای هلال احمر موجود در محل به اندازه کافی هستند، بیان کرد: هدف ما رسیدن به زیر زمین ساختمان است تا اگر افرادی را که در این منطقه گیر کرده‌اند بتوانیم آنها را نجات دهیم ولی در حال حاضر برداشت آوار ساختمان اولویت دارد.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه متروپل

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خواستار آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های خوزستان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان شد.

وی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان در بیمارستان‌های این شهرستان و در صورت نیاز در مراکز درمانی اهواز انجام گیرد.

در این تماس تلفنی همچنین دکتر محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس و رسیدگی‌های درمانی به حادثه دیدگان، به وزیر بهداشت ارائه کرد.

جلسه اضطراری بامدادی مدیریت بحران با حضور وحیدی و محسن رضایی در آبادان

احمد وحیدی نیمه شب در راستای بررسی آخرین وضعیت حادثه ساختمان متروپل آبادان به این شهر سفر کرد.

در این بازدید «محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهور، صادق خلیلیان استاندار خوزستان و «وحیدی نژاد» مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری کشور نیز حضور داشتند.

وزیر کشور بلافاصله در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور یافت و شرایط حادثه را بررسی کرد.

محسن رضایی: مجازات متخلفان متروپل آبادان باید عبرتی برای کارشکنان باشد

محسن رضایی صبح امروز سه شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به ریزش ساختمان متروپل آبادان تاکید کرد: همه کسانی که در این حادثه دخالت داشته و مسبب وقوع آن بودند باید بدون مماشات مجازات شوند.

وی افزود: پیمانکار، شهرداری و همه ناظران و مسئولانی که به درستی بر روند ساخت ساختمان متروپل آبادان نظارت نکردند باید به نحوی مجازات شوند تا عبرت بزرگی برای همه کسانی باشند که دست به تخلف در کشور می‌زنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: اکنون با وزیر کشور به محل حادثه آمدیم و پس از بررسی حادثه نیز به زودی سازماندهی بهتری در منطقه ایجاد خواهد شد.

رضایی گفت: امکانات لازم باید بیشتر شود و باید یک فرماندهی دقیق‌تری در منطقه ایجاد شود تا تقسیم کار بهتری صورت گیرد و آوارها با سرعت بیشتری برداشته شوند.

دستور دادستان کل کشور درباره حادثه ریزش ساختمانی در آبادان

ریزش ساختمان ۱۰طبقه در آبادان/۱۰کشته و ۳۵ مجروح تاکنون

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور گفت: حادثه ریزش ساختمانی در آبادان که موجب خسارات جانی و مالی برای عده‌ای از شهروندان عزیز شده است موجب تأسف گردید.

حسب اخبار و گزارشات، تخلفات و قصور و تقصیراتی در ساخت و ساز این بنا صورت گرفته است که ضمن عرض تسلیت این حادثه به خانواده داغدار جانباختگان با تاکید به دادستان محترم آبادان مبنی بر رسیدگی سریع و برخورد قاطع با متخلفین، بر اساس وظایف قانونی، جنابعالی نیز بر روند تحقیقات و اقدامات صورت گرفته نظارت ویژه داشته و نتایج را به قید فوریت به دفتر اینجانب گزارش فرمائید.

دستور قالیباف برای رسیدگی به حادثه فروریختن ساختمان در آبادان

 

این خبر در حال تکمیل است…

 

نظر شما