شناسهٔ خبر: 54217358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل هلال احمر خوزستان:

شمار قربانیان حادثه آبادان به 11 نفر رسید/ شرایط متروپل ناپایدار و امکان ریزش کامل سازه وجود دارد

وحید شعبانی گفت: باتوجه به اینکه برج متروپل یک ساختمان دوقلو می باشد و یک ضلع آن به طور کامل تخریب شده است و ستون حمال نیز خسارت زیادی دیده لذا هر لحظه احتمال فرو ریختن ضلع دوم وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید شعبانی مدیرکل هلال احمر خوزستان در گفتگو با خبرنگار رهیاب آمار اخرین فوتی ها در اثر ریزش ساختمان متروپل را 11 نفر عنوان کرد و گفت: ۳۵ نفر نیز توسط عوامل امداد و نجات، سگ‌های زنده‌یاب و دستگاه های جستجوگر در طبقات مختلف شناسایی و نجات یافتند.

وی افزود: باتوجه به اینکه برج متروپل یک ساختمان دوقلو می باشد و یک ضلع آن به طور کامل تخریب شده است و ستون حمال نیز خسارت زیادی دیده لذا هر لحظه احتمال فرو ریختن ضلع دوم وجود دارد و در نتیجه باید به صورت کاملا تخصصی آوار برداری انجام گیرد.
 
مدیرکل هلال احمر خوزستان اظهار کرد: تقریباً در کلیه طبقات عملیات جستجو و نجات توسط سگ های زنده یاب و دستگاه های جستجوگر به اتمام رسیده است و در تمامی طبقات افراد نجات پیدا کردند. در حال حاضر مسئله اصلی زیر زمین می باشد که تیم های تخصصی با توجه به شرایط ساختمان از سه ضلع در حال تلاش جهت دسترسی به آن هستند.
 
شعبانی با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان تعداد افراد زیرآوار را تخمین زد، ادامه داد: با استقرار دستگاههای وزارت ارتباطات در محل حادثه و افزایش آنتن دهی علایم حیاتی به صورت سیگنالی از طریق دستگاه های زنده یاب به دست آمده بنابراین احتمالا افرادی در زیرزمین گرفتار هستند.
 
وی بیان کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه تیم های امداد و نجات از شهرستان های آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر، بندر امام، شادگان، دشت آزادگان و اهواز به محل اعزام شدند و با حضور چشمگیر تیم های تخصصی امداد ونجات، ۱۲ آمبولانس و ۸ خودروی نجات که در حوزه تخصصی آواربرداری می‌کنند امداد رسانی انجام شد.
 
مدیرکل هلال احمر خوزستان افزود: شهروندان آبادانی خونسردی خود را حفظ کنند. قطعا با توجه به شرایط جوی ناپایدار جستجو و دسترسی به زیر زمین سخت اما در حال انجام است.
 
شعبانی متذکر شد: با توجه به شرایط محل حادثه متروپل و سازه‌ای که متاسفانه غیرپایدار است و هر لحظه احتمال ریزش آن وجود دارد، از مردم تقاضا داریم که از تجمع و حضور در محل حادثه جداً خودداری کنند.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما