شناسهٔ خبر: 54190533 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد مربی تیم‌ملی از شرایط رشته المپیکی؛ از حضور با دستان خالی در ازبکستان تا دخالت مسئولان فدراسیون در امور فنی

مربی تیم ملی شمشیربازی اپه با انتقاد از شرایط فدراسیون می‌گوید: فدراسیون هیچ وسیله‌ ای برای اعزام به ما نداد و در مسابقات قهرمانی آسیا با گدایی از تیم‌های دیگر لوازم می‌گرفتیم.

صاحب‌خبر -

میثم شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط تیم ملی شمشیربازی نوجوانان اظهار داشت: باید از مسابقات ازبکستان شروع کنیم. به من گفتند شما سرمربی نوجوانان شوید اما اردوها را خیلی دیر شروع کردند. اسلحه سابر چند ماه قبل اردویش را آغاز کرد، اما برای ما اینطور نبود. وقتی دیدم که فدراسیون علاقه‌ای به اردوها ندارد، خودم دست به کار شدم و اولین اردو را در خوزستان گذاشتیم و هزینه‌ها را هیأت خوزستان متقبل شد، ولی متأسفانه جواب تلفن رئیس هیأت این فدراسیون را نمی‌دادند. ما اسفندماه قرار بود اعزام شویم، اما دی و بهمن اردوهای ما را قطع کردند. شما ببینید وقتی دو ماه به مسابقات، اردوها قطع می‌شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دو سال هم به خاطر کرونا هیچ تمرین و اردویی نداشتیم.

* دست فدراسیون در جیب ورزشکاران است

وی ادامه داد: متأسفانه در فدراسیون طوری شده هر کسی می‌خواهد کاری انجام دهد جلوی او را می‌گیرند انگار که کار اشتباهی می‌کند. ما تا روز آخر اطلاعی نداشتیم که اعزام می‌شویم یا خیر. متأسفانه شرایطی پیش آمده که دست فدراسیون در جیب ورزشکار است و همیشه می‌گویند با هزینه خودتان بروید. یک نوجوان چطور می‌تواند هزینه‌های خود را تأمین کند؟ پس فدراسیون چه کاره است؟

* در ازبکستان دست مان از وسایل و لوازم خالی بود

مربی تیم نوجوانان اپه عنوان کرد: ما نفرات خود را انتخاب کرده بودیم، اما فدراسیون اعلام کرد یکبار دیگر باید انتخابی بگذاریم هر کس انتخاب شد، می‌رود. البته من خودم موافق اعزام تیمی که فدراسیون مدنظر داشت، نبودم. چون این تیم در قهرمانی کشور هم مدال نمی‌گرفت چه برسد به آسیا. از سوی دیگر وقتی اعزام شدیم هیچ چیز نداشتیم و با دستان خالی به ازبکستان رفتیم. بچه‌های ما از بازیکنان کشورهای دیگر وسیله می‌گرفتند، حتی فاریابی رئیس کمیته فنی آسیا هم از این وضعیت ناراحت شده بود و می‌گفت چرا با این وضعیت به مسابقات اعزام شدید؟ هیچ چیز نداشتیم. فدراسیون هم با وجود اینکه وسایل دارد اما به بچه‌ها نمی‌دهد. می‌گویند اگر وسایل دارید بروید اگر ندارید نروید. بعد از آنکه مسابقات تمام شد و تیم نتیجه نگرفت، همه تقصیرها را گردن مربی و بازیکن می‌اندازند. چه انتظاری داشتید که تیم با این وضعیت نتیجه بگیرد.

* مسئولان فدراسیون تخصصی در شمشیربازی ندارند، اما در مسائل فنی دخالت می‌کنند

وی در مورد اینکه قرارداد شما به چه شکل است، گفت:‌ قرارداد من بعد از مسابقات ازبکستان به پایان رسید. البته اینطور نیست که بعد از پایان قرارداد دیگر حضور نداشته باشیم؛ اما خودم نمی‌خواهم با این شرایط همکاری داشته باشم. چون فدراسیون همه تقصیرها را گردن مربی‌ها می‌اندازد. آنها در انتخابات نفرات هم دخالت می‌کنند. باقرزاده و وحدانی که خودشان تخصصی در شمشیربازی ندارند در چینش نفرات دخالت می‌کنند. متأسفانه ما در فدراسیون از رئیس، دبیر و نائب رئیس و حتی مشاور، فرد متخصص در شمشیربازی نداریم، اما در همه چیز هم دخالت می‌کنند. شجاعی که خودش رئیس هیأت شمشیربازی کیش است گفت متأسفانه هیأت ما در انتخابات حق رأی ندارد. مطمئنا اگر می‌توانستیم رأی بدهیم توجهات بیشتر می‌شد، اما الان اصلا هیأت کیش برایشان اهمیتی ندارد.

* حقوقی نداریم و فدراسیون هزینه هایی که می‌کنیم را هم نمی‌دهد

وی با اشاره به اینکه یک ریال هم از فدراسیون بابت مربیگری حقوق نگرفتم، گفت: حتی فاکتورهایی که از جیبمان هزینه کردیم را هم پرداخت نکردند. من در استانبول با هزینه شخصی برای بچه‌ها خرید کردم، اما هیچ‌کدام را فدراسیون پرداخت نکرده است. حرف ما خریدار ندارد و حق ورزشکاران را هم می‌خورند. ورزشکار ما در انتخابی در مرحله اول توانست دوم شود و در یک انتخابی دیگر سوم شد اما گفتند باید یکبار دیگر مسابقه بدهید.

* هیات‌ها در انتخابات خیانت نکنند

وی با اشاره به اینکه در دوره کوتاه‌مدت عسکری به عنوان رئیس فدراسیون، وسایل زیادی خریداری شد، گفت: از آن زمان تاکنون از وسایلی که در دوران عسکری خریداری شد استفاده می‌شود. امیدوارم رؤسای هیأت‌های استانی این شرایط شمشیربازی را ببینند و در انتخابات خیانت نکنند، چون آینده شمشیربازی در میان است.

انتهای پیام/

نظر شما