شناسهٔ خبر: 54186059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار میاندوآب:

مقاومت‌ رزمندگان در آزادسازی خرمشهر حماسه ای فراموش نشدنی است

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه میاندوآب گفت: مقاومت‌ و جانفشانی رزمندگان اسلام در جریان آزادسازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس حماسه ای فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پیام روز یکشنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: دشمن با تصرف خرمشهر تصور می کرد که به آسانی قادر خواهد بود تهران را هم به تصرف خود درآورد ولی فرزندان فداکار ایران، چنان درسی به وی دادند که دیگر دشمنان انقلاب نیز متوجه محاسبات اشتباه خود در مورد ایران شدند.

وی با بیان اینکه اگر خرمشهر به عنوان اولین شهر مورد تصرف دشمن آزاد نمی‌شد، زمینه برای تصرف شهرهای دیگر فراهم می‌شد، افزود: حماسه آزاد سازی خرمشهر یکی از برگ‌های زرین تاریخ انقلاب و مردم ایران اسلامی است که زمینه ساز پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی شد.

فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه باید نام و یاد انسان‌های فداکار در جنگ تحمیلی زنده نگهداشته شود، گفت: شهدا به ما نیازی ندارند زیرا آنها به عشق دفاع از وطن، ناموس و دین و با نیتی پاک در جهاد دفاع از کیان کشور شرکت کردند. 

پیام، با بیان اینکه اکنون هم این جهاد ادامه دارد، گفت: امنیت کنونی کشور هم حاصل حضور نیروهای نظامی و انتظامی در جهاد دفاع است.

مقاومت‌ رزمندگان در آزادسازی خرمشهر حماسه ای فراموش نشدنی است

وی اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمامی اداره‌های شهرستان تصاویر شهدای منتسب به اداره خود را در قالب تابلو با ایجاد یک فضای معنوی به عنوان گنجینه شهدا در یک مکان از اداره خود نصب کنند.

وی با قدردانی از شهرداری میاندوآب هم برای نصب تصاویر جدید شهدا گفت: شورای نامگذاری برای معابری که فاقد نام شهدا است نیز باید فعال و از نام ۸۵۰ شهید شهرستان در این معابر استفاده کند.

فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری همانند فرمان حضور در جبهه جنگ است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این جلسه گفت: فرمان جهاد تبیین که توسط مقام معظم رهبری صادر شده همانند فرمان حضور در جبهه جنگ رهبر کبیر انقلاب است که نوجوانان تا افراد سالمند، دانشگاهی و بازاریان از همه اقشار اعم از زن و مرد در جبهه‌های جنگ حضور یافتند.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ با بیان اینکه به برکت وجود همین مردم خداوند متعال خرمشهر را آزاد کرد، گفت: امروز باید حواسمان باشد که مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهرها در پیش است که جنگ اقتصادی ایجاد شده براثر تحریم‌های ظالمانه استکبار نمونه ای از آن است.

وی افزود: از اول انقلاب هم ایران اسلامی انواع فشارها و سختی‌ها را تحمل کرده ولی به برکت ولایت فقیه، جانبازان و خون شهدا ذره‌ای عقب نشینی نکرده و وجبی از خاک وطن به دشمن واگذار نشد.

مقاومت‌ رزمندگان در آزادسازی خرمشهر حماسه ای فراموش نشدنی است

به گزارش ایرنا، در عملیات فتح خرمشهر از شهرستان میاندوآب ۱۴ شهید، هفت جانباز و ۱۲ نفر رزمنده دلاور حضور داشتند. 

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آیین غبارروبی گلزار شهدای گمنام میاندوآب و همچنین آیینی به همین مناسبت در مصلیا حضرت امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

شعار امسال سالروز فتح خرمشهر «ما مقاوم هستیم» تعیین شده است. 

نظر شما