شناسهٔ خبر: 54185922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی:

۶۹۳ پروژه مخابراتی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

بیرجند- مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی از سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی مخابرات طی ایام کرونا خبر داد و گفت: به مناسبت هفته ارتباطات ۶۹۳ پروژه مخابراتی در استان به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن آذری نصرآباد عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ارتباطات و مخابرات با تبریک این مناسبت به همکارانش در مخابرات استان اظهار کرد: اتحادیه جهانی مخابرات در سال جاری «فناوری‌های دیجیتال برای سالمندان و تندرستی سالمندان» را به عنوان شعار سال اعلام کرده است لذا ضرورت دارد بر اساس تغییرات جمعیتی اپراتورها با بهره‌گیری از ابتکارهای خود اقداماتی برای استفاده سالمندان در این خصوص انجام دهند.

به گفته وی در دوران کرونا از ارتباطات به عنوان بزرگترین سد دفاع در برابر کرونا استفاده شد و بعد از اتفاقات دوران کرونا برای ما کاربردهای بسیار آن ملموس شده است.

وی اضافه کرد: همان‌طوری که تحولات شگرفی در نیازهای در حال تغییر افراد به وجود آمده است فناوری‌های با کیفیت و دسترسی به آنها نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است و در دوران کرونا بیش از پنج تا شش برابر بیشتر از ظرفیت شبکه‌های مخابراتی استفاده شد که این موضوع سبب گسترش ارتباطات و فناوری دیجیتال شد.

تبدیل کشور به کارگاه سازندگی مخابرات

آذری تصریح کرد: در این دوران کشور به کارگاه سازندگی برای مخابرات تبدیل شد که منجر به سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی مخابرات در همه بخش‌ها در خراسان جنوبی شد و در جهان برای مدیریت هر بخشی از فناوری دیجیتال استفاده می‌شود.

به گفته وی شرکت مخابرات ایران تنها اپراتور ارائه کننده سرویس‌های تلفن ثابت است بنا بر این اگر ضعیف شود و نتواند به دولت در ارائه خدمات مورد نظر کمک کند، در کشور چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به همین دلیل دولت این سرمایه ملی را برای خود حفظ می‌کند.

وی تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران گاهی در اجرای پروژه‌های مخابراتی مد نظر دچار چالش‌های می‌شود که برای رفع آنها به کمک مردم نیاز دارد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی از بهره برداری ۶۹۳ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۲۱۸ میلیارد تومانی به مناسبت هفته ارتباطات خبر داد و گفت: توسعه شبکه فیبر نوری، ارتقا سایت‌های تلفن همراه، نصب و راه اندازی ۱۰۴ سایت تلفن همراه از جمله این پروژه‌ها هستند.

پوشش ۹۶ درصدی تلفن خانگی

به گفته آذری ۹۶ درصد استان از پوشش تلفن خانگی و ۵۶ درصد از تلفن همراه پر سرعت و ۸۰ درصد جمعیت روستایی از پوشش تلفن همراه اول بهره‌مندند.

وی از ایجاد زیر ساخت شبکه و انتقال شبکه رادیویی به عنوان یکی از رویکردهای مهم مخابرات در سال ۱۴۰۱ یاد و اظهار کرد: در مرحله اول در کلان شهرها نسل پنجم ایجاد می‌شود تا با تأمین تجهیزات مورد نیاز برای شبکه انتقال مشکلی نداشته باشیم.

آذری از برنامه‌ریزی بزرگی برای بهبود و توسعه شبکه در مراکز استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در حوزه تلفن ثابت اجرای پروژه‌های فیبر نوری شهری و روستایی یکی از برنامه‌های مد نظر است و یکی از مشکلات ایام کرونا این بود که بار زیادی روی شبکه موبایل رفت به همین دلیل مخابرات، دولت و همراه اول سرمایه گذاری زیادی در این خصوص کردند تا خدمات با کیفیت و قیمت پایین‌تر ارائه شود.

اجرای گسترده پروژه فیبر نوری در بیرجند

وی با بیان اینکه در آینده پروژه فیبر نوری به شکل گسترده برای اپراتورها در شهر بیرجند اجرا می‌شود، تصریح کرد: توسعه شبکه تلفن ثابت از تعهدات شرکت مخابرات ایران است.

وی از ادامه برنامه توسعه در شهرها طی سال جاری با هدف فراهم شدن زیرساخت لازم برای استفاده از فیبر نوری در منازل برای ارائه سرویس‌های مناسب‌تر به مردم خبر داد و اضافه کرد: هفت روستا در استان قرار بود سال گذشته متصل به فیبرنوری شوند اما یک دستگاه اجرایی جلوی این کار را گرفت و هنوز محقق نشده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: حدود ۲۰۰ مرکز تلفن روستایی در استان وجود دارد که در آمد ماهیانه اندکی دارند.

آذری با اشاره به لزوم بازنگری جدی در تعرفه‌های تلفن ثابت اظهار کرد: بالغ بر ۹۵ درصد تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در کشور تعطیل شده‌اند که برای رفع این مشکل باید سرمایه گذاری مخابرات افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نبود کارگر در شهرستان‌های استان سبب توقف بعضی از پروژه‌های مخابرات شده است، اظهار کرد: مشترکان با تماس با شماره ۹۹۹۰ می‌توانند از خدمات همراه درب منازل خود بهره مند شوند.

به گفته وی همچنین گزارشات مردمی هم از این طریق برای اقدام رفع اشکالات موجود توسط واحد فنی مخابرات امکانپذیر است.

نظر شما