شناسهٔ خبر: 54185605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگرانی مسوولان از افزایش فوتی تصادفات درون شهری خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - افزایش شمار قربانیان تصادف‌های جاده‌ای در شهرهای خراسان شمالی سبب انتقاد و نگرانی مسوولان و اعضای شورای همتای استان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در نشست هماهنگی ترافیک استان از بالا بودن شمار قربانیان تصادفات درون شهری  ابراز نگرانی کرد و گفت: مسوولان بویژه شهرداری ها و پلیس باید همه تلاش کنند تا این روند افزایشی متوقف شده و روند نزولی شود.

مهدی رشیدی اظهار داشت: مصوبات این شورا مرجعی برای تصمیمات حوزه ترافیک استان است و باید اجرایی شود و اهمال در این زمینه قابل قبول نیست.

وی از عدم حضور شهردار مرکز استان در این نشست به شدت انتقاد کرد و گفت: مدیران باید شخصا در این نشست شرکت کنند و حضور معاونان ایشان در این نشست قابل قبول نیست.

مدیرکل دفتر فنی استاندار خراسان شمالی هم با اشاره به افزایش شمار قربانیان تصادفات درون شهری در سال جاری گفت: باید تلاش کنیم تا این آمار کاهش یابد.

مصطفی وثوقی مقدم اظهار  داشت: یکی از معابر پرتصادف مرکز استان، بولوار ولایت است که شمار فوتی ها و عابران پیاده قربانی تصافد در آن بالا است، ایمن سازی این مسیر مصوب شده اما اجرایی نشد.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی دوربین های هوشمند افزود: نصب شماری دوربین هوشند از سال های گذشته  مطرح شده اما هنوز محقق نشده است.

۴۶ درصد از قربانیان تصادف شهرهای خراسان شمالی پیاده‌ها بودند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی هم گفت: پارسال ۴۰ نفر در تصادفات شهری استان جان باختند که بیش از ۴۶ درصد از آنان عابران پیاده هستند و این آمار بالا سبب نگرانی است.

سرهنگ احمد خندانی مقدم اظهار داشت: در سال گذشته ۴۰ نفر در ۳۹ فقره تصادف منجر به فوت معابر شهری استان جان خود را از دست دادند که شمار قربانیان این حادثه ها نسبت به سال ماقبل آن ۳۹ درصد و شمار سانحه ها ۴۱ درصد افزایش دارد.

سرهنگ خندانی مقدم گفت: در سال قبل بیشترین علت تصادفات، عدم رعایت حق تقدم با ۲۱ درصد و عدم توجه به جلو با ۲۲ درصد به خود اختصاص داده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: سواری ها در ۶۳ درصد از تصادفات مقصر شناخته شدند و موتورسیکلت سواران هم در ۱۷ درصد از این سانحه ها مقصر بودند.

وی افزود: در ۲ ماهه امسال هم هفت نفر در تصادفات درون شهری استان جان باخته اند که نیمی از آن مربوط به بجنورد مرکز استان است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی افزایش سفرها در تابستان از مسوولان و دستگاه های مختلف انتظار می رود در این زمینه و برای مدیریت سفرها آمادگی داشته باشند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما