شناسهٔ خبر: 54179547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار همدان:

شرایط برای فعالیت قانونمند خانه‌مسافرها تسهیل شود

آزاده صفی

فرماندار همدان با اشاره به تجربه موفق ساماندهی خانه مسافرها در برخی از استان‌ها گفت: در همدان هم باید با تسهیل شرایط برای مالکان خانه مسافرها این مشکل را حل کنیم.

صاحب‌خبر -

محمدعلی محمدی در نشستی که به منظور ساماندهی خانه مسافرهای شهر همدان برگزار شد، اظهار کرد: همه مسافرها توانایی مالی اقامت در هتل را ندارند و در چنین شرایطی فعالیت خانه مسافرها یک مزیت است اما باید فعالیت آنها در چارچوب قانون ساماندهی شود و تحت نظارت باشند.

وی فعالیت و استقرار بازاریابان خانه مسافرها در حاشیه میادین و خیابان‌های ورودی شهر را نامناسب دانست و تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت تعدادی از مشاوران املاک، سامانه مشخص در فضای مجازی یا یک شماره تلفن مشخص باید این وضعیت اصلاح شود.

محمدی با اشاره به کاهش شیوع ویروس کرونا و احتمال افزایش سفر افزود: دستورالعمل ابلاغی به میراث فرهنگی در زمینه نحوه فعالیت خانه مسافرها تحت قرارداد با یک شرکت گردشگری واجد شرایط با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی باید سریع‌تر اجرایی شود.

فرماندار همدان اضافه کرد: در بحث ساماندهی خانه مسافرها اقدام سلبی و ایجابی باید مدنظر باشد چراکه با دو موضوع مواجهیم که یکی مشکل سوءاستفاده از خانه مسافرها و جلوگیری از موارد تخلف و خلاف قانون است و مشکل دوم بحث ضرورت ساماندهی فعالیت درست و قانونمند آنهاست.

وی یادآور شد: ابتدا بحث ساماندهی و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت قانونمند خانه مسافرها باید فراهم و تسهیل شود سپس با هرگونه فعالیت غیرمجاز و خارج از این ضوابط برخورد قانونی با هماهنگی مرجع قضایی و پلیس صورت گیرد.

محمدی افزود: مشکلات مالکان و فعالان خانه مسافرها هم باید شنیده شود تا برای فعالیت قانونمند آنها ضوابط سخت گیرانه ای اعمال نشود و کار ساماندهی به نتیجه برسد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور مدیرانی از میراث فرهنگی، مرجع قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری، اتحادیه مشاورین املاک و سازمان‌های مردم نهاد فعال در بخش گردشگری برگزار شد، وضعیت فعالیت خانه مسافرها، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما