شناسهٔ خبر: 54178120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه پادگان ابوذر سرپل‌ذهاب:

حماسه سوم خرداد، نماد پیوستگی و وحدت رزمندگان اسلام در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی ایران اسلامی است

شهلایی،گفت: حماسه سوم خرداد، نماد پیوستگی و وحدت رزمندگان اسلام در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی ایران اسلامی و الگویی روشن برای همه نسل های آینده در دفاع از استقلال و حریم میهن اسلامی است.

صاحب‌خبر -

 علی حسین شهلایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، گفت:در سراسر سال های پر افتخار دفاع مقدس، روزهای بزرگی به ثبت رسیده است که عظمت و اهمیت آن همواره در اذهان باقی خواهد ماند و سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر در خلال جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعثی«صدام» دیکتاتور معدوم عراق ضد ایران نیز از همین افتخارات دوران هشت سال دفاع مقدس است.

 

 

 فرمانده تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه پادگان ابوذر سرپلذهاب  بابیان اینکه  آزاد کردن خرمشهر عزیز از چنگ دشمنان بعثی از نمونه های بارز امدادهای الهی در دوران دفاع مقدس است ،افزود: نیروهای مردمی ، ارتش وسپاه با دست خالی در برابر لشگر تا دندان مسلح بعث عراق ایستادگی کرد و با خلق حماسه ای بزرگ ۳۴ روز از سقوط خرمشهر جلوگیری کردند .

 

 

وی خاطرنشان کرد :حماسه آزاد‌سازی خرمشهر در همه ابعاد آن، اعم از نظامی،‌ حماسه‌ای و فرهنگی، نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و روحیه سلطه ستیز ملت ایران، امروز قوی تر و مستحکم تر از پیش همچنان در مسیر رشد و بالندگی قرار دارد.

 

 

شهلایی تصریح کرد: بسیاری از شهرهای مرزی کشور  در ابتدای جنگ به اشغال رژیم بعث عراق درآمد از جمله خرمشهر که بعد از یک دفاع جانانه ۳۴ روزه سقوط کرد اما نیروهای مسلح کشور عملیات‌های مختلفی را برای آزادسازی خرمشهر انجام دادند و سرانجام در عملیات بیت المقدس که در دهم اردیبهشت ماه با مرکزیت قرارگاه کربلا اجراشد و خرمشهر عزیز در سوم خرداد ۱۳۶۱ بعد از ۱۹ ماه اشغال به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.

 

 

فرمانده تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه پادگان ابوذر سرپل ذهاب اظهار کرد: عراقی ها باتوجه به اظهار نظر مستشاران خود، خرمشهر را بعنوان یکی از استانهای عراق در نقشه های خود گنجانده بودند و آنقدر حجم استحکامات دفاعی بسیاری داشت که اصلا فکر نمی کردند رزمندگان اسلام بتوانند به خرمشهر برسند ،صدام آنقدر از خرمشهر مطمئن بود که گفته بود اگر ایران بتواند خرمشهر را فتح کند کلید بصره را تقدیم آنها می کنم و رزمندگان اسلام اعم از سپاه و ارتش و بسیج مردمی توانستند خرمشهر را از چنگال رژیم بعث آزاد کنند .

 

وی در پایان گفت:فرزندان غیور امت اسلامی در قامت ارتش و سپاه و بسیج چون ید واحده با ایثار و فداکاری و در پرتو عنایات الهی، فتحی بزرگ را رقم زدند و حماسه ای جاوید آفریدند و مقتدرانه نشان دادند هرگز اجازه نخواهند داد عزت و استقلال مردم ایران خدشه دار شود.

 

پایان پیام/712

نظر شما