شناسهٔ خبر: 54178113 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

اجرای ۱۵۰۰ برنامه به‌ مناسبت حماسه سوم خرداد در استان مرکزی

سرهنگ کریمی از اجرای ۱۵۰۰ برنامه به مناسبت حماسه سوم خرداد در استان مرکزی با حضور گسترده اقشار مختلف خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ «غلامرضا کریمی» ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: سوم خرداد روز مهمی در تاریخ ایران اسلامی است و گرامیداشت این روز و حماسه آفرینی های ملت بزرگ ایران امری لازم و ضروری است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه نزدیک به هزار و ۵۰۰ برنامه در خردادماه توسط تمامی دستگاه‌ها به ویژه سپاه روح الله و بسیج در سطح استان برگزار می شود، افزود: این برنامه ها با هدف حفظ آثار و نشر فرهنگ دفاع مقدس و تبیین و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، خودباوری دینی و ملی در این ایام در سراسر استان و با حضور اقشار مختلف برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های امسال با محوریت شعار حماسی «ما مقاوم هستیم» برگزار می شود، ادامه داد: تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی‌فقیه به رهبری در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، از جمله اهداف و برنامه های این ایام است.

 

این مقام مسئول تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات را از جمله برنامه های این ایام دانست و اضافه کرد: نهادیه‌سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا، تبیین نقش عملیات بیت‌المقدس، درس‌ها، عبرت‌ها و دستاوردهای آن در روند جنگ تحمیلی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درجهت تحقق جامعه آرمان‌خواه وسلطه‌ناپذیر به عنوان راهبردهای برنامه‌های اعلام شده است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بر حضور و مشارکت مردم در برنامه های این ایام تاکید کرد و ادامه داد: برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر باید به صورت مردمی و با حضور آحاد مردم برگزار شود.

 

سرهنگ کریمی تبیین حماسه سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر در بین نسل جوان و نوجوان را ضروری دانست و اضافه کرد: نسل جوان امروز ایران اسلامی باید با آن دوران و رشادت های نسل جوانی که در آن روز ها حماسه سوم خرداد را خلق کردند بیشتر آشنا شده و در مسیر ارزش هایی که آنها ترسیم کردند گام بردارند.

پایان پیام/177

نظر شما