شناسهٔ خبر: 54171629 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

آبله میمون به نیویورک هم رسید

19 دی: مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند که آزمایش آبله میمون یک فرد ساکن نیویورک مثبت شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بیمار در قرنطینه قرار دارد و درمان وی آغاز شده اما مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا هنوز ابتلای این فرد را تایید نکرده است.
مقامات بهداشت عمومی شهر نیویورک اعلام کرده اند که در حال بررسی دو مورد احتمالی ابتلا به آبله میمون هستند.
مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا و اداره بهداشت عمومی ماساچوست پیش از این تایید کردند که مردی از ماساچوست پس از سفر به کانادا به بیماری آبله میمون مبتلا شده است.
همچنین یکی از ساکنان ایالت تگزاس که به نیجریه سفر کرده به بیماری آبله میمون مبتلا شده است.
براساس بیانیه منتشر شده، فرد بیمار در بازگشت به تگزاس دو پرواز انجام داد. یکی از نیجریه به آتلانتا و دیگری از آتلانتا به دالاس.
همچنین مسئولان بهداشتی سوئیس روز شنبه اعلام کردند که اولین مورد ابتلا به ویروس آبله میمون را در این کشور شناسایی کرده اند. متبلا، فردی در منطقه کانتون برن بوده است. مسئولان بهداشتی این شهر می‌گویند این فرد ویروس را از خارج به کشور منتقل کرده است.
به گفته مقامات سوئیسی فرد مبتلا به دلیل بروز مشکلات پوستی به پزشک مراجعه کرده است که در تشخیص‌های ابتدایی ویروس آبله میمون شناسایی شد.
پزشکان سوئیسی گفتند بیماری به شکل خوش خیم در حال پیشرفت بوده است.
در کشور هلند نیز موارد مشابهی از ابتلا به ویروس آبله میمون شناسایی شده است. مقامات بهداشتی هلند روز شنبه، یک روز پس از تایید اولین مورد، موارد بیشتری از آبله میمون را اعلام کردند.
افرادی که مشکوک به ابتلا به ویروس هستند ممکن است در یک اتاق فشار منفی (فضاهایی مورد استفاده برای ایزوله کردن بیماران) نگهداری شوند و توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی با استفاده از تجهیزات حفاظت فردی تحت نظر قرار گیرند.
هرچند این بیماری باعث نگرانی در سراسر جهان شده اما دانشمندان معتقدند که شیوع این بیماری به مانند همه گیری کرونا نخواهد بود زیرا انتقال این بیماری به راحتی سارس-کوو-۲ نیست.

نظر شما