شناسهٔ خبر: 54149046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس جمهور:

فقر ، فساد و تبعیض زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست

رئیس جمهور گفت:فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و مبارزه با این سه مورد از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و دولت دنبال این است که زمینه‌های فساد را از بین ببرد.

صاحب‌خبر -

سید ابراهیم رئیسی در جمع  اقشار مختلف مردم ارومیه گفت : یک حلقه ارتباطی جوانان انقلابی  با استاندار و من باید شکل بگیرد تا همیشه از نگاه نخبگان بهره مند باشیم از این ایده استقبال میکنم

رئیس جمهور گفت:این تجمع و کنار هم بودن امروز و امنیتی که در استان و کشور هست مدیون خون ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی است و وحدتی که در این استان است و مثال زدنی است .

او گفت : این وحدت موجبات توسعه را فراهم میکند و همه باید پاسدار این وحدت که مولفه امنیت ماست باشیم چرا که این وحدت یک نگاه راهبردی است ‌هرکسی این وحدت را مخدوش کند در جهت دشمن حرکت میکند.

رئیس جمهور گفت: مراکز دانشگاهی ، حوزه های علمیه باید در رفع مشکلات کمک کنند .مشکل فقط صنایع و معادن نیست معضلات فرهنگی اجتماعی گردشگری که آذربایجان غربی قطب آن است باید نقش ایفاء کنند.

حجت السلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه بین بخش های علمی و اجرایی یک رابطه خاص باید شکل بگیرد گفت: دریاچه ارومیه برای کل کشور اهمیت دارد و احیاء آن ضروری است برنامه های زیادی الویت گذاری  شده اما اجرایی نشده در این سفر اجرایی کردن برنامه ها پیگیری می شود و خبرش بزودی به شما میرسد.

او گفت: صادرات محصولات کشاورزی اهمیت فراوانی دارد امسال ۵ برابر شده است صادرات اما هنوز اول راهیم و برنامه داریم اینجا یک استان معدنی است ۵۲ ماده معدنی دارد و یک ظرفیت است خام فروشی باید متوقف شود و ارزش افزوده و اشتغال افزایش یابد.

 سید ابراهیم رئیسی گفت : برنامه های خاصی برای سرمایه گذاری داریم کارهای خوبی شده اما هنوز اول راهیم نیروی فرهیخته زیاد داریم در استفاده از بومی گزینی و نیروی انسانی متخصص بومی باید تلاش شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه الگوهای کشت باید عوض شود گفت:  با رعایت صرفه و سود کشاورزان بخش جدی از کالاهای اساسی کشور را میتوانیم از زمین های حاصلخیز استان تولید کنیم . بدنبال این هستیم خودکفایی در کالاهای اساسی ایجاد شود و این ماموریت جدید جهاد کشاورزی است .

او گفت :  بدنبال این هستیم که از نیروهای جهادی بیشتری استفاده کنیم .بسیج سازندگی کارهای قابل تقدیری انجام میدهد در برنامه جدید حمایت ویژه از گروهای جهادی خواهیم داشت.

رئیس جمهور گفت : اساس بودجه ریزی در ۱۴۰۱ محور عدالت بود و سند برای اجرا  آن طرح آمایش سرزمین است . تلاش شده مستند به این طرح باشد و برویم به سمت اجرای عدالت عدالت پرداخت ، انتصابات ، اختصاص امکانان ، اعتبارات .حتما عده ای ناراحت میشوند اما برای ما مهم نیست چون هدف ما راحتی و آرامش مردم است و رضایت خداوند.

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه بازارچه های مرزی یک ظرفیت اقتصادی مهم در این استان است و فعال کردنشان یک برنامه جدی دولت ماست گفت : کوله بری حتما باید ساماندهی شود بزودی  آیین نامه هم در شرق و هم غرب کشور ابلاغ میشود، واردات و صادرات با فعال کردن بازارچه های مرزی برای مرزنشینان طبق یک آیین نامه آزاد خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه  فقر ، فساد و تبعیض زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و باید زمینه ها و بسترهای آن را از بین ببریم گفت برای از بین بردن فساد گام هایی برداشتیم بعضی ها را شنیده اید و بعصی ها را نه .به مردم وعده نمیدهیم کارهای انجام شده مثل صدور مجوزها کارهای زیادی در حال اجرا شدن است .

رئیس دولت سیزدهم گفت : برای رفع فقر مطلق گام مهمی برداشتیم یکی از آنها بیمه سلامت ۵ میلیون نفر بود و گام مهمی در جهت رفع فقر مطلق بود کسانی که حتی پول بیمه نداشتند.

نظر شما