شناسهٔ خبر: 5414859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شجاعت، ویژگی برجسته امام (ره)

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت امام راحل و جمعی از مقامات سیاسی- دینی اقلیت های مذهبی کشور با بیان این که ویژگی امام نترس بودن و شجاعت بود گفت: اگر شجاعت امام (ره) نبود انقلاب پیش نمی آمد.

وی شجاعت را هزینه کردن برای هدفی ارزشمند دانست و افزود: افراد شجاع در این مسیر از جان، مال و آبروی خود هزینه می کنند و اوج این شجاعت را می توان در حرکت سیدالشهدا (ع) و امیرمومنان (ع) دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با تاکید بر اینکه شجاعت درسی است که باید از امام خمینی (ره) بگیریم گفت: امام (ره) به ما ثابت کرد در پای عقیده خود بایستیم و هیچ گاه اگر معتقد به صحت حرکت خود هستیم عقب نشینی نکنیم.

وی ایستادگی مقابل دشمنان داخلی و خارجی را برجستگی شخصیتی مهم امام (ره) برشمرد و افزود: منشأ شجاعت امام ایمان به خدا بود و این که امام به معنی واقعی کلمه یک ایرانی به تمام معنا و دلبسته میهن بود.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) با اشاره به وجود برخی فشارها در مقابل تفکرات امام در نجف مانند تدریس فلسفه گفت: امام (ره) به ما نشان داد که باید روی اعتقادات خود بایستیم و در راه هدف خود تلاش کنیم.

وی افزود: امام خمینی روزی که ما هیچ چیز در اختیار نداشتیم از گفتن اینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» نترسید، چه آن روزی که صلح کرد و یا در آغاز مبارزه هیچ گونه ترسی به خود راه نداد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با بیان اینکه درس امام برای ما درس شجاعت و ایستادگی برپای عقیده است گفت: یکی از شروط شجاعت ایمان به خداست و هر چه ایمان قوی تر باشد این جوهره تقویت می شود.

یادگار امام راحل در ادامه با اشاره به شرایط پیچیده سیاسی در منطقه و برخی کشورهای اسلامی افزود:‌ امروز جریان متحجر و بی دین و به ظاهر دیندار کارهایی را می کند که هیچ لاابالی در این دویست سیصد سال اخیر نکرده است.

وی گفت: تردیدی نیست که جریان داعش ساخته و پرداخته صهیونیست هاست که به کمک آن در جهت تضعیف جهان اسلام قدم برمی دارند.

سیدحسن خمینی با تاکید بر ضرورت قدر دانستن امنیت حاکم در کشور افزود: امروز در یمن ارتجاعی که در روز اول انقلاب به عنوان ابزار مقابله با حرکت های انقلابی بود و همیشه سرشان به دامان آرامش بود حالا یک ملت بی گناه و مظلوم را مورد تهدید و هجمه قرار داده است و در سوریه و عراق شرایط دیگری را نیز شاهدیم.

وی گفت:‌ منطقه پیچیده ای داریم و یکی از شروط این روزگار شجاعت است که باید بر سر آرمان خود ایستادگی کنیم.

یادگار امام راحل با بیان این که غربی ها و ارتجاع منطقه می دانند که مردم ایران پای اصل انقلاب و تمامیت ارضی خود ایستاده‌اند افزود: مردم ما و دولتمردان ما از هر جناح و تفکری در مقابل تهدیدات خارجی یک دل و یک صدا هستند.

وی با بیان این که برخی اختلاف سلیقه ها و دیدگاه ها شرط تکامل ماست و ما از ابتدای انقلاب شاهد دست به دست شدن دولت ها بوده ایم گفت: با این حال روزی که فرمانده کل قوا تصمیم بگیرد و بخواهد جلوی تهدید اجانب بایستیم هیچ فرقی بین جریان های سیاسی در این مورد وجود ندارد و اگر قرار باشد این تهدیدها بیاید همه اختلاف سلیقه ها را کنار می گذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به این که شجاعت در تصمیم گیری نیز مهم است افزود: اگر باید به تدبیر اندیشمندانه اتکا داشت باید در اجرای آن نیز شجاعت داشت.



نظر شما