شناسهٔ خبر: 54148119 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهداب یزد به مقام سوم والیبال جام باشگاه‌های آسیا بسنده کرد

تهران- ایرنا- دیدار رده‌بندی رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ عصر امروز (جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در پایان شهداب یزد عنوان سوم را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در دیدار رده‌بندی مسابقات قهرمانی والیبال باشگاه‌های آسیا، تیم‌های مقاومت شهداب یزد و تاراز قزاقستان در این مسابقه برای کسب مقام سومی به مصاف یکدیگر رفتند و تیم شهداب با پیروزی ۳ بر صفر مقابل حریف به مقام سومی دست یافت.

شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در سه ست متوالی این مسابقه با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۲ تاراز قزاقستان را از پیش رو برداشتند تا در نخستین حضور آسیایی به مقام سومی اکتفا کنند.

نماینده قزاقستان نیز با پذیرش شکست برابر شهداب، و در مجموع با سه برد و سه شکست در جایگاه چهارم مسابقات قرار گرفتند.

ساوا تاتسوهیرو از ژاپن و تانپتپول سوکسود از تایلند قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

تیم مقاومت شهداب یزد این دیدار را با ترکیب شهروز همایونفرمنش، رضا عابدینی، امین اسماعیل‌نژاد، ژاورونوک دونوان، روبرتلندی سیمون و مهدی مهدوی شروع کرد.

شهدابی‌ها در مسیر کسب این عنوان، ۶ مسابقه برگزار کردند که پنج برد (اربیل، الریان، تاراز (دوبار) و گاز جنوبی) و تنها یک شکست (سانتوری ژاپن) نتیجه این دیدارها بود.

تماشاگران زیادی (بیش از ۲هزار نفر) این مسابقه را از نزدیک در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تماشا کردند و اعضای تیم ملی جوانان پسر ایران نیز در بین آن‌ها حضور داشتند. سفیر جمهوری چک در تهران، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران نیز از جمله تماشاگران ویژه این دیدار بودند.

در آخرین دیدار بیست‌ودومین دوره جام باشگاه‌های مردان آسیا، تیم‌های پیکان تهران و سانتوری ژاپن برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر می‌رود. پیکان در صورت شکست حریف ژاپنی، به هشتمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها دست می‌یابد.

نظر شما