شناسهٔ خبر: 54143594 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر نیرو بر پیگیری توافق های قبلی ایران و جمهوری آذربایجان تأکید کرد

تهران - ایرنا - وزیر نیرو در دیدار با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، بر پیگیری توافق های قبلی و گسترش روابط دو کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو در دیدار با "شاهین مصطفی‌یف" معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان که در تهران برگزار شد، موضوع‌های اصلی و کلیدی توسعه روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را موردبحث و بررسی قرار داد.

در این دیدار طرفین ضمن ابراز علاقه به گسترش بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف، ظرفیت‌های همکاری‌ها را بسیار مناسب دانسته و در خصوص رفع موانع موجود پیشرفت مشترک برق‌آبی تبادل‌نظر کردند.

دو طرف همچنین با اشاره به پروژه سنکرون سازی شبکه‌های برق ایران‌، روسیه و جمهوری آذربایجان، خواستار رفع موانع و اجرای  این پروژه شدند.

طرفین در ادامه با بررسی پروژه‌های مختلف به‌ویژه پروژه‌های سدهای خداآفرین و قیز قلعه‌سی، راه‌های گسترش تجارت انرژی الکتریکی فی‌مابین را بررسی کردند.

همچنین دو طرف با مرور روند اجرایی توافق‌ها و پروژه‌های مشترک ایران و جمهوری آذربایجان، بر اراده خود مبنی بر همکاری موثر و دوستانه در حوزه آب‌های مشترک دو کشور تاکید کردند.

نظر شما