شناسهٔ خبر: 54081622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

برگزاری اختتامیه دومین جشنواره ملی موسیقی و آئین ‌های اقوام ایرانی در شیراز

موسوی نژادیان گفت: آئین پایانی دومین جشنواره ملی موسیقی و آئین ‌های اقوام ایرانی روز جمعه ۳۰ اردیبهشت در تالار «حافظ» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس واقع در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ،  «سید رسول موسوی‌ نژادیان»، امروز (دوشنبه 26 اردیبهشت) در نخستین روز از برگزاری دومین جشنواره ملی موسیقی و آئین ‌های اقوام ایرانی که در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره با هدف احیا و تقویت فرهنگ، آئین ‌ها و موسیقی اقوام ایرانی و توسعه گردشگری استان فارس و جذب گردشگر از 25 اردیبهشت در تالار «حافظ» شیراز آغاز شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: 18 گروه از استان‌ های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان، لرستان، خوزستان، کردستان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، گیلان و خراسان در این جشنواره روزانه در 2 نوبت از ساعت 18 تا 20 و 21 تا 23 برنامه های خود را اجرا می کنند.

وی اضافه کرد: آئین پایانی جشنواره جمعه 30 اردیبهشت در تالار «حافظ» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار خواهد شد.

موسوی نژادیان فراگیری و گستردگی مد و لباس را از دغدغه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بیان کرد: دگرگونی‌ های فرهنگی در زمینه پوشش، پویایی و بالندگی فرهنگ پوشش ایرانی و اسلامی از کارکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره هایی فرصت و انگیزه لازم برای سرمایه گذاری تولیدات حوزه مد و پوشاک فراهم می کند و موجب شناسایی ایده ها و طرح های اصیل ایرانی-اسلامی می شود.

«محمدحسین شاکری ‌زاده»، مدیر اجرایی ومین جشنواره ملی موسیقی و آئین ‌های اقوام ایرانی نیز گفت: بسترسازی برای شکوفایی و بالندگی توانمندی‌های آشکار ‌و پنهان هنرمندان ما در زمینه پوشاک ایرانی و اسلامی از اهداف این رویداد است.

«مونا چارلنگی»، نیز تاکید کرد: کارگروه مد و لباس استان با برگزاری پیوسته رویدادهای آموزشی و رقابتی «دیبا»، انگیزه و پویایی بیشتری به هنرمندان مد و پوشاک شده است.

کارشناس مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: طراحی مانتو برای بانوان و پیراهن مردانه تابستان در این رویداد قرار داده شده و این مسابقه به صورت همزمان ‌در شیراز، لارستان و خنج با حضور بیش از ۷۰ هنرمند و طراح مد و لباس در حال برگزاری است.

پایان پیام/664

نظر شما