شناسهٔ خبر: 5406950 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اسبقیان: نیامدن تیم های اروپایی تاثیری در جایگاه تور ندارد

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی می گوید همزمانی تورها ممکن است باعث استقبال کم تیم های اروپایی از تور آذربایجان شده باشد با این حال این موضوع تاثیری در جایگاه تور ندارد.

صاحب‌خبر -

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی می گوید همزمانی تورها ممکن است باعث استقبال کم تیم های اروپایی از تور آذربایجان شده باشد با این حال این موضوع تاثیری در جایگاه تور ندارد.

محمد شروین اسبقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این که چرا تیم‌های بیشتری از اروپا در این تور شرکت نکردند، بیان کرد: تور آذربایجان در تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری ثبت شده است و تیم‌های علاقمند می‌توانستند در آن شرکت کنند. ممکن است هم‌زمانی این تور با تورهای دیگر نظیر کشورها آذربایجان باعث شده باشد که بسیاری از تیم‌های اروپایی نتوانند در تور ایران شرکت کنند. آنها خودشان تصمیم می‌گیرند. با این حال این موضوع هیچ تاثیری در جایگاه تور آذربایجان ایران نخواهد داشت.

وی افزود: از طرفی تیم‌هایی که در این تور شرکت کرده‌اند قدر هستند، چرا که هر تیمی دیگر نمی‌تواند در تور ایران شرکت کند. این پانزده تیم در رنکینگ UCI از جایگاهی برخوردار هستند. تمام تلاشمان این است که مسابقه خوب و درخور یک تور نیمه حر‌فه‌ای برگزار کنیم.

وی در مورد رفتن به سمت حر‌فه‌ای کردن تور آذربایجان، گفت: سال 89 که به تبریز آمدم بیست و پنجمین دوره تور آذربایجان برگزار شد. از همان بدو ورود به سمت نیمه حر‌فه‌ای رفتن کار را شروع کردم. جلساتی با نماینده UCI گذاشته شد و نقاط ضعف و قوت را بررسی کردیم. امکاناتی که برای ایجاد تور نیمه حر‌فه‌ای نیاز بود با کمک وزارت ورزش و جوانان و استانداری فراهم کردیم و از سال گذشته اولین مرحله تور آذربایجان به صورت نیمه حر‌فه‌ای برگزار شد. از همان زمان برنامه‌ها را برای حر‌فه‌ای شدن تور شروع کردیم، اما به کار و امکانات بیشتری نیاز دارد. استاندار آذربایجان شرقی نیز دستور ویژه‌ ای داده است تا این تور حر‌فه‌ای شود و اگر این اتفاق رخ دهد مانند موفقیت‌های همچون والیبال ، کشتی، تکواندو به دست آوردند کار بزرگ و ارزشمندی است و می‌توانیم در امر مدیریت جایگاه والاتری داشته باشیم.

وی افزود: وزیر ورزش و جوانان نیز در سفری که به این استان داشت نظرش این بود که این تور حر‌فه‌ای شود، اما رسیدن به تور حر‌فه‌ای به دو، سه سال زمان نیاز دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی درباره تامین جایزه 100 هزار دلاری تور شش مرحله ای آذربایجان ایران نیز، بیا‌ن‌ کرد: دوستان ما در منطقه آزاد ارس، شهرداری تبریز، استاندار و وزارت ورزش و جوانان کمک کردند تا هزینه این تور تامین شود. برای نیمه حر‌فه‌ای شدن این تور طی پنج سال گذشته یک برنامه استراتژی داشتیم که با حمایت مسئولان استانی در دولت تدبیر و امید این اتفاق رخ داد. البته از سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حر‌فه‌ای وزارت ورزش و جوانان باید تشکر کرد که مشکلات ارزی ما را حل کردند. استاندار آذربایجان شرقی ، وزارت ورزش و جوانان، قمری رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز کمک‌های زیادی به ما داشتند که باید از همه آنها تشکر کنم.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی درباره جزئیات برگزاری این تور، اظها‌ر کرد: مراسم افتتاحیه تور آذربایجان ششم خرداد ماه با حضور مقامات استانی و یکی از معاونان وزیر ورزش و جوانان در سالن صدرای تبریز برگزار می‌شود که در آن به معرفی تیم‌ها و ارائه گزارشی از تور می‌پردازیم. هفتم تا دوازدهم خرداد ماه نیز این تور در شش مرحله آغاز می‌شود که مسافت کلی آن 970 کیلومتر است. این تور در مسیرهای تبریز – مشکین شهر، سرعین – تبریز، تبریز – ارومیه، ارومیه – جلفا ، جلفا - شهرستان خداآفرین و در شهر تبریز برگزار می‌شود.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: پل واتسون از کشور ایرلند نماینده اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری و سرپرست داوران است. میروسلاو یائوتی از چک ماریک از بلغارستان داوران بین‌المللی این تور هستند. گئورگی پوپوف از بلغارستان افسر کنترل دوپینگ است و روبرتو مورالو از ایتالیا نماینده فتوفینیش است تا زمان‌ها خیلی سریع‌تر به دست آید. نورمن شل مردین از انگلستان نیز همانند سال‌های گذشته مشاور فنی تور آذربایجان است.

اسبقیان در مورد تیم‌های شرکت کننده نیز گفت: پنج تیم داخلی و پانزده تیم خارجی در تور آذربایجان رکاب می‌زنند. پتروشیمی تبریز، شهرداری تبریز، سپاهان اصفهان، پیشگامان کویر یزد و تیم ملی ایران، تیم‌های داخلی را تشکیل می‌دهند. تیم‌های ملی گرجستان، مغولستان، ازبکستان، سوریه، بحرین، ارمنستان و دو تیم از استرالیا، NSC مالزی، ترکیه، لائوس، قزاقستان، چین، چک و یک تیم دیگر از مالزی تیم‌های خارجی این تور هستند.

وی در مورد ثبت نام در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی نیز تصریح کرد: ان شالله در مورد حضور درانتخابات فدراسیون دوو میدانی تا زمان ثبت نام تصمیم‌گیری می‌کنم.

انتها‌ی‌ پیا‌م

نظر شما