شناسهٔ خبر: 53991258 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی وزارت امور خارجه:

شهادت خبرنگار الجزیره نشان داد رژیم صهیونیستی از انتشار حقایق واهمه دارد

سعید خطیب زاده گفت: رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهای دروغین ماشین تبلیغاتی خود از انتشار حقایق واهمه داشته و تا مرز کشتار خبرنگاران پیش می رود.

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن خانم شیرین ابوعاقله خبرنگار ارشد شبکه الجزیره این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را گواه روشنی بر عدم پایبندی این رژیم به نقش و جایگاه مطبوعات، رسانه ها و خبرنگاران، در آگاهی بخشی به افکار عمومی دانست که برخلاف ادعاهای دروغین ماشین تبلیغاتی صهیونیسم و رسانه های وابسته، از انتشار حقایق و اخبار صحیح واهمه داشته و تا مرز کشتار خبرنگاران پیش می رود.

سعید خطیب زاده از سازمانهای بین المللی، نهادهای حقوق بشری و اتحادیه های رسانه ای بین المللی خواست در مورد شهادت خانم شیرین ابوعاقله تحقیقات مستقلی صورت گرفته و رژیم صهیونیستی نسبت به این جنایت خود پاسخگو گردد و  پیشنهاد انجام تحقیقات از سوی رژیم اسرائیل در خصوص این جنایت را مبتنی بر فرافکنی و فرار روبه جلو دانست که فاقد هرگونه اعتبار است.

شیرین ابوعاقله، خبرنگار این شبکه در حالی که یورش نیرو‌های اشغالگر به اردوگاه آوارگان «جنین» واقع در کرانه باختری اشغالی را پوشش می‌داد، شهید شد.

به گفته شاهدان محلی، تک تیرانداز صهیونیست با وجود اینکه ابوعاقله جلیقه خبرنگاری به تن داشت او را از ناحیه سر هدف گلوله قرار داد.

شبکه الجزیره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما این جنایت شنیع را که اسرائیل از طریق آن قصد دارد رسانه‌ها را از تحقق رسالت خود بازدارد، محکوم کرده و رژیم صهیونیستی را مسئول قتل همکار خود می‌دانیم.».

مدیر دفتر شبکه المیادین نیز در واکنش به این رخداد گفت: « هدف قرار دادن خبرنگاران به معنی تصمیم اسرائیل برای عدم انتشار اخبار و محدود کردن آزادی‌ است».

نظر شما