شناسهٔ خبر: 53919169 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با ایجاد پارک جدید صورت می گیرد؛

تسهیل گری استقرار شرکت های دانش بنیان خارجی در ایران

مهتاب چابوک

رئیس جدید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با اشاره به راه اندازی پارک علم و فناوری بین المللی ایران گفت: این پارک تسهیل گری لازم برای استقرار شرکت های دانش بنیان خارجی ایجاد می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز در مراسمی که با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم برگزار شد، دکتر حسن زمانیان به عنوان رئیس جدید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران معارفه و از تلاش های دکتر علیرضا عشوری قدردانی شد.

حسن زمانیان در این مراسم با اشاره به اینکه تنها راه گریز و نجات ما از مشکلات اقتصادی، دانش بنیان کردن همه فعالیت‌ها است، گفت: امتیاز این سازمان تولید محصولات فناورانه است. صرف تولید مقالات علمی برای ما راهگشا نخواهد بود و به همین دلیل سازمان برای تولید محصولات فناورانه دارای دو رکن مهم پارک علم و فناوری و پژوهشکده‌ها است.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به برنامه‌های این سازمان گفت: در کنار تقویت پژوهشکده‌های موجود، اقدام به ایجاد پژوهشکده‌های جدیدی متناسب با نیازهای کشور و رفع مشکلات کشور خواهیم کرد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه نمایه سازی ۶ مجله پژوهشی از اقدامات جدید این سازمان به شمار می رود، گفت: افزایش دانشجوی پژوهشگر و پسادکتری در پژوهشکده‌های این سازمان و ایجاد بخش جدید در جشنواره خوارزمی با عنوان "جشنواره فناوری و نواوری" از دیگر اقدامات ما به شمار می رود.

وی در ادامه از ایجاد آزمایشگاه مرجع و استاندارد جدید خبر داد و گفت: ما در بخش آنالیز ایزوتوپی با هزینه‌های بالا ۱۰۰ درصد به خارج وابسته هستیم و مشخص نیست نتایجی که اعلام شده واقعی است یا خیر.

زمانیان با تاکید بر اینکه آنالیزهای ایزوتوپی برای حوزه‌هایی چون کشاورزی و معدنی بسیار مهم است، افزود: طی برگزاری جلساتی قرار شد که با خرید تجهیزات، این آزمایشگاه را در سازمان راه اندازی کنیم.

وی از ایجاد آزمایشگاه مرجع ارزیابی سمیت داروهای تولیدی خبر داد و گفت: ما نمی دانیم که میزان سمیت داروهای تولید شده به چه میزان است و ما در این زمینه به خارج وابستگی داریم‌.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران همچنین با اشاره به واگذاری ماموریت تاسیس پارک علم و فناوری بین المللی به این سازمان از سوی وزارت علوم گفت: این پارک تسهیل گری لازم برای استقرار شرکت های دانش بنیان خارجی در این پارک خواهیم داشت.

نظر شما