شناسهٔ خبر: 53917023 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دور زدن سوال‌های کنکور جای تفکر و علم را گرفت

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی گفت: سیستم آموزشی در سال‌های آخر دبیرستان به دلیل برگزاری کنکور سراسری به مهارت در تست زدن متمرکز شده است.

صاحب‌خبر -

آقای زباندان گفت: دانش آموزان به سمت تست زدن گرایش پیدا می‌کنند که باز هم سهل انگاری از دانش آموزان نیست و بایستی این مساله به صورت دقیق کارشناسی شود.

به گفته عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه خوارزمی دانش آموزان و دانشجویان این سختی را متحمل می‌شوند به طوری که دیده می‌شود دانش آموزان گرایش بیشتری به رشته علوم تجربی با توجه به رشته‌های تحصیلات دانشگاهی پزشکی پیدا کرده است.

او گفت: دلیل دیگر عدم علاقه دانش آموزان و دانشجویان به رشته ریاضی را با توجه به شکافی دانست که سال‌های اخیر بین رشته ریاضی دبیرستان و ریاضی دانشگاهی ایجاد شده است.

آقای زباندان  می گوید: دانشجویان علوم پایه و مهندسی در ترم اول دانشگاه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند که به عنوان مثال دیگر از تست زدن و کتاب‌های حل مسائل خبری نیست و برای حل مساله باید فکر و استدلال کنند و این در حالی است که حجم دروس متنوع و بالا است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه خوارزمی گفت: اساتید دانشگاهی در دروس ریاضی عمومی با پر کردن این خلاء زحمت مضاعف می‌کشند که در نهایت متاسفانه بار‌ها شاهد بوده ایم که نیمی از کلاس درس با نمره پایینی افتاده اند که این مساله خوشایند نیست و باید کارشناسی شود.

به گفته او آموزش مجازی به ما آموخت که می‌توان فاصله‌های فیزیکی را حذف کرد که البته ملزم به داشتن اینترنت با سرعت بالا، قلم نوری و یکسری ابزار‌های آموزشی است.

نظر شما