شناسهٔ خبر: 53915412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازدید از منطقه حفاظت شده لشگر در ملایر ممنوع شد

فرنوش رئیسی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر از ممنوعیت بازدید از منطقه حفاظت شده لشگردر تا پایان خرداد ماه خبر داد و گفت: دوستداران محیط زیست در صورت برخورد با هر نوزاد جانوری، او را بحال خود گذاشته و به هیچ وجه اقدام به جابجایی حیوان نکنند.

صاحب‌خبر -

عباس نجاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با آغاز فصل زاد و ولد وحوش، بازدید افراد؛ گروه‌ها و گردشگران از منطقه حفاظت شده لشگردر از ۱۷ اردیبهشت تا پایان خرداد ماه ممنوع است.

نجاری با بیان اینکه در این بازه زمانی به دلیل نیاز حیات وحش به آرامش محیط برای زاد و ولد، بازدید غیر مجاز و ممنوع است، مطرح کرد: کنترل‌های مستمر ماموران یگان حفاظت محیط زیست، برای ایجاد محیطی امن در فصل زادآوری وحوش صورت می گیرد و ماموران از ورود افراد به این مناطق جلوگیری خواهند کرد.

وی از شهروندان خواست که در صورت برخورد با هر نوزاد جانوری، او را بحال خود گذاشته و به هیچ وجه اقدام به جابجایی حیوان نکنند و افزود: برخی دوستداران محیط زیست با هدف خیر اما بدلیل ناآگاهی و با تصور اینکه جانور را به جای امن منتقل کنند، سبب آسیب رساندن به نوزاد می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر ادامه داد: افرادی که در طبیعت رفت و آمد دارند، از روشن کردن آتش، ایجاد سرو صدا و مزاحمت برای حیات وحش خودداری کنند و آرامش وحوش را به هم نزنند.

نجاری با اشاره به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰، تصریح کرد: این سامانه آماده دریافت شکایات و تخلفات زیست محیطی از طریق تلفن ثابت و همراه بصورت شبانه روزی و بدون نیاز به حضور در ادارات حفاظت محیط زیست است.

وی در بخش دیگری از کمبود علوفه در مراتع بدلیل خشکسالی خبر داد و تاکید کرد: شهروندان از ایجاد حریق در مراتع جدا خودداری کنند چراکه اگر همین بخش کم طعمه حریق شود، فشار مضاعفی به زیستگاه ها و گونه های جانوری وارد می شود.

انتهای پیام

نظر شما