شناسهٔ خبر: 5389056 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز عملیات آزاد سازی الانبار

نخست وزیر عراق تاکید کرد آزادسازی استان الانبار نزدیک است و نیروهای ارتش و مردمی در حال پیشروی برای محاصره تروریست های داعش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،حیدر العبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد آزادسازی استان الانبار نزدیک  است و نیروهای ارتش و مردمی در حال پیشروی برای محاصره تروریست های داعش هستند.


فرماندهی ستاد مشترک ارتش عراق هم اعلام کرد: عملیات بزرگ آزاد سازی استان الانبار از امروز آغاز شد. داوطلبان مردمی هم ، عملیات بزرگ آزادسازی مناطق شمال صلاح الدین از جمله شهرهای بیجی و الصینیه و بخشهایی از پالایشگاه بیجی را امروز آغاز کردند. عملیات آزادسازی مناطق شمال صلاح الدین ، لبیک یا حسین(ع) نامگذاری شده است.


نیروهای عراقی در مرحله مقدماتی عملیات آزادسازی شهر الرمادی ضربات سنگینی به تروریست های داعش وارد کردند. نیروهای ارتش با حمایت نیروهای مردمی، با پیشروی در غرب شهر الرمادی، دانشگاه الانبار را از اشغال عناصر داعش آزاد کردند. در این عملیات، ده ها تروریست به هلاکت رسیدند و شماری از تجهیزات آنها منهدم شد.

 

خبر دیگر اینکه در نبرد نیروهای مردمی با تروریست ها در نزدیکی شهر الرمادی، ابومامون المغربی، از معاونان ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش به هلاکت رسید. در این عملیات صدها تروریست نیز به اسارت گردان های حزب الله در آمدند. به گفته منابع عراقی شهر الرمادی هم اکنون از سه محور به محاصره نیروهای ارتش، مردمی و عشایر مسلح در آمده است. شهر الرمادی، مرکز استان الانبار، هفته گذشته به اشغال گروه تروریستی داعش در آمد.
 

نظر شما